Corel
Roland Zimek
CorelDRAW X3. Æwiczenia praktyczne
Do³±cz do grona u¿ytkowników i wielbicieli programu CorelDRAW
- Poznaj interfejs u¿ytkownika
- Zastosuj narzêdzia rysunkowe i tekstowe
- Przypisz obiektom wype³nienia, kontury i efekty specjalne
CorelDRAW X3 to najnowsza wersja doskona³ej aplikacji s³u¿±cej do tworzenia grafiki wektorowej, obecnej na rynku od kilkunastu lat. CorelDRAW cieszy siê zas³u¿on± popularno¶ci± zarówno w¶ród amatorów, jak i profesjonalistów. W wersji X3 u¿ytkownicy znajd± ponad 40 nowych funkcji i kilkaset usprawnieñ. Jednak aby wykorzystaæ mo¿liwo¶ci Corela, nale¿y poznaæ filozofiê jego obs³ugi, zdecydowanie odmienn± od tej, do której przyzwyczai³y nas programy takie jak Photoshop czy PaintShopPro s³u¿±ce do obróbki grafiki bitmapowej. Narzêdzia wektorowe oferuj± znacznie wiêksz± swobodê tworzenia, ale opieraj±c± siê na zupe³nie innych zasadach.
Ksi±¿ka "CorelDRAW X3. Æwiczenia praktyczne" to krótki podrêcznik dla tych, którzy chc± poznaæ mo¿liwo¶ci tej aplikacji od podstaw. Dziêki niniejszej ksi±¿ce zrozumiesz zasady tworzenia grafiki wektorowej i nauczysz siê optymalnie wykorzystywaæ narzêdzia oferowane przez CorelDRAW X3. Dowiesz siê miêdzy innymi, jak tworzyæ kszta³ty podstawowe, u¿ywaæ wype³nieñ, przypisywaæ efekty i wprowadzaæ tekst.
- Instalacja i uruchomienie programu
- Praca z plikami
- Korzystanie z narzêdzi rysunkowych
- Zmiana atrybutów obiektów
- Transformowanie obiektów
- Tworzenie obiektów tekstowych
- Kontury i wype³nienia
- Narzêdzia do rysowania precyzyjnego
Naucz siê korzystaæ z najpopularniejszego programu do grafiki wektorowej
Roland Zimek
CorelDRAW 12. Æwiczenia praktyczne
CorelDRAW 12 to kolejna wersja jednego z najpopularniejszych programów do edycji grafiki wektorowej. Obecny na rynku od ponad 10 lat cieszy siê zas³u¿on± popularno¶ci± ze wzglêdu na ³atwo¶æ obs³ugi, mnogo¶æ narzêdzi i ogromne mo¿liwo¶ci. Nadaje siê zarówno do projektowania prostych rysunków, jak i rozbudowanych publikacji. Filozofia pracy z nim jest zdecydowanie inna ni¿ w przypadku takich programów, jak Paint, Photoshop czy Paint Shop Pro. Aby w pe³ni wykorzystaæ jego mo¿liwo¶ci, nale¿y opanowaæ zasady pracy z narzêdziami wektorowymi.
Ksi±¿ka "CorelDRAW 12. Æwiczenia praktyczne" to podrêcznik dla tych, którzy chc± poznaæ mo¿liwo¶ci tej aplikacji od podstaw. Dziêki ksi±¿ce zrozumiesz zasady tworzenia grafiki wektorowej i nauczysz siê optymalnie wykorzystywaæ narzêdzia oferowane przez CorelDRAW 12. Dowiesz siê m.in. jak tworzyæ kszta³ty podstawowe, u¿ywaæ wype³nieñ, przypisywaæ efekty i wprowadzaæ tekst.
Ksi±¿ka opisuje:- Instalacjê programu
- Pracê z plikami
- Tworzenie obiektów
- Edycjê w³a¶ciwo¶ci obiektów -- transformacje, nadawanie kolorów, wyrównywanie i rozk³adanie na stronie
- Stosowanie narzêdzi tekstowych
- Wype³nienia i kontury
- U¿ywanie linijek, siatki i prowadnic
- Edycjê krzywych i modyfikowanie kszta³tów obiektów
- Pracê z mapami bitowymi
- Efekty
Boles³aw Ogórek
Corel PHOTO-PAINT 12. Æwiczenia
Corel PHOTO-PAINT 12 to drugi, obok CorelDRAW, najwa¿niejszy sk³adnik pakietu Corel Graphics Suite 12. Jest przeznaczony do obróbki plików bitmapowych. Mo¿na wykorzystaæ go zarówno do przygotowywania grafiki pod k±tem publikacji elektronicznych -- stron WWW i prezentacji multimedialnych, jak i do przygotowania materia³ów przeznaczonych do druku. Mo¿e równie¿ pe³niæ rolê podstawowego narzêdzia cyfrowej ciemni fotograficznej. Jego mo¿liwo¶ci s± ogromne. Dodatkowym atutem Corel PHOTO-PAINT jest pe³na integracja z programem CorelDRAW.
Dziêki wiadomo¶ciom zawartym w ksi±¿ce "Corel PHOTO-PAINT 12. Æwiczenia" poznasz podstawowe zasady korzystania z tej aplikacji.
Dowiesz siê:- Jak korzystaæ z interfejsu u¿ytkownika i zawartych w nim narzêdzi
- Jak otwieraæ i zapisywaæ pliki
- Jakie typy plików mo¿esz obrabiaæ w Corel PHOTO-PAINT 12
- Jak skonfigurowaæ program, aby odpowiada³ Twoim przyzwyczajeniom i potrzebom
- Jak pracowaæ z narzêdziami rysunkowymi
- W jaki sposób wype³niaæ zamkniête kszta³ty
- Jak tworzyæ maski i zaznaczaæ fragmenty obrazu
- Jak korzystaæ z filtrów
- Jak tworzyæ w PHOTO-PAINT filmy i animacje
- Jak zautomatyzowaæ pracê, korzystaj±c ze skryptów w VBA
Joanna i Maciej Pasek
CorelDRAW 9 PL. Æwiczenia praktyczne
"Æwiczenia praktyczne" to seria przeznaczona dla czytelników, którzy lubi± rozwi±zywaæ problemy i poznawaæ zagadanienia od podstaw. Ka¿da ksi±¿ka sk³ada siê z szeregu æwiczeñ utrwalaj±cych zdobywan± wiedzê. Napisane prostym jêzykiem, bogato ilustrowane, opatrzone licznymi przyk³adami s± przyjemn± lektur± nawet dla tych, którzy stawiaj± pierwsze kroki w informatycznym ¶wiecie. Ksi±¿ki z tej serii s± doskona³ym uzupe³nieniem kursów, dlatego s± wykorzystywane przez licz±ce siê o¶rodki szkoleniowe w Polsce. Tym razem czytelnik otrzymuje wspania³± pomoc w nauce jednego z najpopularniejszych programów graficznych. Autorzy wraz z u¿ytkownikiem tworz± linie, okrêgi, elipsy, wype³niaj± je kolorami, przekszta³caj±, by osi±gn±æ zamierzony efekt artystyczny.
Steve Schwartz, Phyllis Davis
Po prostu CorelDRAW 11
CorelDRAW 11 to rozbudowana aplikacja s³u¿±ca do tworzenia grafiki wektorowej. Pozwala on na tworzenie wielu rodzajów rysunków i wielostronicowych dokumentów -- od kart okoliczno¶ciowych, logotypów, broszur i gazetek, a¿ do projektów ogrodów i stron WWW. Pocz±tkuj±cemu u¿ytkownikowi CorelDRAW 11 na pierwszy rzut oka mo¿e siê wydaæ bardzo skomplikowany.
Je¶li ksi±¿ka "Po prostu CorelDRAW 11" bêdzie Twoim przewodnikiem po tym programie, szybko go poznasz i przekonasz siê, jakim wspania³ym narzêdziem jest ta aplikacja. Podobnie jak w innych pozycjach, które ukaza³y siê w serii "Po prostu", materia³ zamieszczony w tej ksi±¿ce jest bogato ilustrowany i prezentowany w zrozumia³y i ³atwy do przeanalizowania sposób. Kolejne rozdzia³y opisuj± kroki, jakie musisz podj±æ, by zrealizowaæ konkretne zadanie -- ksi±¿ka stanowi wiêc tak¿e podrêczny zestaw wskazówek, który niejednokrotnie wska¿e Ci w³a¶ciwe rozwi±zanie.
- Podstawy pracy z CorelDRAW, zarz±dzanie plikami
- Rysowanie prostych i z³o¿onych kszta³tów
- Zaznaczanie, przesuwanie, kopiowanie i zmiana rozmiarów obiektów
- Tworzenie dowolnych krzywych
- Praca z tekstem i tekstowe efekty specjalne
- Grupowanie, ³±czenie, blokowanie obiektów, praca z warstwami
- Efekty specjalne
- Przygotowywanie ilustracji na potrzeby Internetu
- Drukowanie i tworzenie plików PDF
Steve Bain, Nick Wilkinson
CorelDRAW 12. Oficjalny podrêcznik
CorelDRAW to aplikacja bêd±ca jednym z kluczowych narzêdzi pracy wielu grafików i projektantów. Rozwijany od kilkunastu lat doskona³y program do tworzenia i obróbki grafiki wektorowej zawsze zadziwia³ ogromem mo¿liwo¶ci i mnogo¶ci± zastosowañ. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej wersji. Program CorelDRAW 12 doceni± graficy zajmuj±cy siê tworzeniem publikacji drukowanych, stron WWW, prezentacji multimedialnych, a nawet animacji wektorowych. Ka¿demu z nich CorelDRAW 12 zaoferuje narzêdzia pozwalaj±ce na wygodn± i efektywn± pracê.
Ksi±¿ka "CorelDRAW 12. Oficjalny podrêcznik" to kompendium wiedzy na temat najnowszej wersji tego narzêdzia. Zawiera wszystkie informacje dotycz±ce Corela -- od opisu interfejsu u¿ytkownika, poprzez zasady korzystania z narzêdzi rysunkowych, filtrów i efektów, a¿ do sposobów tworzenia animacji wektorowych i pisania skryptów w VBA.
- Interfejs u¿ytkownika
- Definiowanie uk³adu dokumentu, tryby wy¶wietlania
- Pomoce rysunkowe
- Tworzenie i modyfikowanie obiektów
- Narzêdzia tekstowe
- £±czenie tekstu i obiektów
- Kolory, wype³nienia i kontury
- Efekty specjalne i filtry
- Praca z grafik± bitmapow±
- Drukowanie dokumentów Corela
- Tworzenie stron WWW i animacji wektorowych
- Skrypty i VBA
- Konfigurowanie programu
O autorach:
Steve Bain jest doskona³ym ilustratorem oraz cenionym pisarzem i wyk³adowc±. Kierowa³ niezliczon± ilo¶ci± warsztatów graficznych. Jest sta³ym wspó³pracownikiem wielu wydawnictw edukacyjnych i witryn internetowych. Testuje równie¿ nowe wersje programów dla firmy Corel.
Nick Wilkinson jest ilustratorem i programist±. Napisane przez niego skrypty ciesz± siê wielkim uznaniem w spo³eczno¶ci u¿ytkowników CorelDRAW na ca³ym ¶wiecie.
Roland Zimek
CorelDRAW 11. Æwiczenia praktyczne
Program CorelDRAW jest znany u¿ytkownikom komputerów ju¿ od ponad 10 lat. Co roku firma Corel publikuje jego now± wersjê wzbogacon± o nowe mo¿liwo¶ci. Do najwiêkszych zalet CorelDRAW nale¿±: ³atwo¶æ obs³ugi, ogromna popularno¶æ oraz ró¿norodno¶æ zastosowañ -- zarówno do celów profesjonalnych, jak i „codziennych”. Dziêki przemy¶lanemu uk³adowi poleceñ, pos³ugiwanie siê programem jest ³atwe nawet dla osób pocz±tkuj±cych, dlatego te¿ jest to doskona³y program dla osób, które chc± nauczyæ siê tworzenia rysunków wektorowych.
Ksi±¿ka "CorelDRAW 11. Æwiczenia praktyczne" przeznaczona jest dla osób pocz±tkuj±cych, które chc± poznaæ podstawy tworzenia grafiki wektorowej wykorzystuj±c do tego celu w³a¶nie CorelDRAW. Zainteresowaæ siê ni± powinni tak¿e u¿ytkownicy starszych wersji programu chc±cy poznaæ nowe mo¿liwo¶ci udostêpniane przez najnowsz± edycjê tej popularnej aplikacji.
"CorelDRAW 11. Æwiczenia praktyczne" przestawia za pomoc± kilkudziesiêciu æwiczeñ najwa¿niejsze funkcje CorelDraw:
- Instalacjê i konfiguracjê programu
- Tworzenie prostych obiektów, ich transformacje i grupowanie
- Formatowanie tekstu
- Wykorzystanie narzêdzi „kontur i wype³nienie”
- Precyzyjne rysowanie z u¿yciem siatki i prowadnic
- Edycjê krzywych
- Efekty specjalne
Phyllis Davis
Po prostu CorelDRAW 9PL
Jeden z najpopularniejsych programów graficznych nie bêdzie ju¿ dla Ciebie ¿adn± tajemnic± po przeczytaniu ksi±¿ki autorstwa Phyllis Davis. Wa¿ne zagadnienia zwi±zane z wykorzystaniem narzêdzi Corela opatrzono licznymi ilustracjami, dziêki którym ³atwiej nauczysz siê nimi pos³ugiwaæ. Dowiesz siê jak rysowaæ proste linie i krzywe, wype³niaæ kolorem utworzone figury, zmieniaæ ich kszta³t i dostosowywaæ je do swoich potrzeb; zapoznasz siê z problemami zwi±zanymi z osadzaniem tesktu oraz drukowaniem. Jeden z rozdzia³ów po¶wiêcono wykorzystaniu Corela w tworzeniu grafiki dla stron WWW. Seria "Po prostu" to ksi±¿ki, dziêki którym skutecznie przyswoisz sobie potrzebn± wiedzê. Niezwykle istotn± zalet± ksi±¿ek jest ich przejrzysty uk³ad -- ka¿da konkretna informacja opisana jest na osobnej stronie, dziêki czemu czytelnik szybko znajduje interesuj±ce go zagadnienie. Seria przeznaczona jest dla pocz±tkuj±cych i ¶rednio zaawansowanych u¿ytkowników komputerów osobistych.
Shane Hunt
CorelDRAW 9 f/x
Ksi±¿ka zupe³nie odmienna od typowych podrêczników, napisana przez artystê, który wykorzystuje komputer zamiast sztalug. Shane Hunt wybra³ CorelDRAW jako podstawowe narzêdzie swej pracy, ze wzglêdu na szybko¶æ i elastyczno¶æ tego programu. Ksi±¿kê tê napisa³ po to, by podzieliæ siê tajemnicami swego warsztatu ilustratora. Dowiesz siê jak narysowaæ p³omienie i l¶ni±ce krople wody, jak odtwarzaæ kamieñ i metal, jak modyfikowaæ mapy bitowe i jak przystosowaæ kliparty do swych potrzeb. Ta ksi±¿ka nauczy Ciê efektywnie korzystaæ z zaawansowanych funkcji programu. Czêsto podziwiamy te potê¿ne narzêdzia, ale rzadko udaje siê nam ich u¿yæ. Ta ksi±¿ka podsunie Ci wiele pomys³ów.
Boles³aw Ogórek
CorelDRAW Graphics Suite 11 PL. Kompedium
CorelDRAW, najpierw jako aplikacja do grafiki wektorowej, a potem jako ca³y pakiet programów graficznych, to narzêdzie, które towarzyszy grafikom komputerowym od wielu ju¿ lat. Pakiet ten jest stale rozwijany, a nowe edycje wydawane s± wzglêdnie czêsto: doczekali¶my siê ju¿ wersji oznaczonej numerem jedenastym. Jak twierdz± osoby na co dzieñ korzystaj±ce z Corela, wersje o numerach nieparzystych s± znacznie lepiej dopracowane ni¿ wersje z numerami parzystymi. To dodatkowy powód, dla którego warto zapoznaæ siê z CorelDRAW Graphics Suite 11 PL.
Mo¿liwo¶ci pakietu CorelDRAW Graphics Suite 11 PL s± osza³amiaj±ce: grafika wektorowa, obróbka zdjêæ, efekty specjalne, a nawet tworzenie filmów i animacji -- tak ogromna funkcjonalno¶æ zawartych w pakiecie aplikacji mo¿e wywo³aæ u pocz±tkuj±cego grafika oszo³omienie. Na szczê¶cie ma on do dyspozycji tê w³a¶nie ksi±¿kê, która od podstaw, w przystêpny, ilustrowany wieloma przyk³adami sposób, pozwoli mu zaznajomiæ siê z pakietem Corel i opanowaæ zarówno podstawy, jak i techniki zaawansowane.
Ksi±¿ka przedstawia:
- Pliki bitmapowe, pliki wektorowe -- ich wady i zalety
- Tworzenie grafiki wektorowej w CorelDraw, najwa¿niejsze narzêdzia
- Rysowanie prostych i z³o¿onych obiektów
- Dodawanie tekstu do grafiki
- Przekszta³cenia i wektorowe efekty specjalne
- Tworzenie wype³nieñ
- Tworzenie grafiki bitmapowej w CorelPHOTO-PAINT
- Pracê z maskami
- Tworzenie filmów i animacji
Marek Kostera-Kosterzewski
CorelDRAW 10. Praktyczne projekty
Pojawi³ siê kolejny numer przy nazwie programu CorelDRAW. Twórcy tego "kombajnu graficznego" po raz kolejny (to ju¿ dziesiêæ lat!) udoskonalili swoje dzie³o. CorelDRAW 10 sta³ siê jeszcze bardziej intuicyjny, dziêki czemu z pewno¶ci± zyska kolejnych u¿ytkowników i umocni swoj± pozycjê na rynku programów s³u¿±cych do tworzenia grafiki wektorowej.
Zadaniem niniejszej ksi±¿ki jest przedstawienie mo¿liwo¶ci programu CorelDRAW w sposób najbardziej efektywny, czyli poprzez æwiczenia. Nie znajdziesz w niej opisów typu "tu i tu jest to i to, a Ty martw siê, co z tym dalej zrobiæ". Wykonuj±c kolejne æwiczenia, poznasz ró¿norodne techniki rysunkowe. Je¶li jeste¶ pocz±tkuj±cym u¿ytkownikiem CorelDRAW, to jest to najlepsza metoda nauki obs³ugi programu. Bardziej zaawansowani u¿ytkownicy skupi± siê zapewne na poznawaniu nowych mo¿liwo¶ci CorelDRAW 10. Nazwy funkcji i przycisków podawane s± w jêzyku angielskim z polskim t³umaczeniem. Wszystkie rysunki w ksi±¿ce zosta³y stworzone w celach szkoleniowych. U¿ytkownicy mog± w dalszym etapie nauki i u¿ytkowania programu CorelDRAW tworzyæ bardziej kreatywne dzie³a, pretenduj±ce do miana sztuki z zakresu grafiki komputerowej.