Ksi±¿ki wybierz dzia³: Informatyka | Biznes | Pedagogika
    e-Targ.pl -> ksi±¿ki -> informatyczne

hipermarkety C++











Andrzej Stasiewicz
C++. Æwiczenia praktyczne. Wydanie II

Wkrocz w ¶wiat programowania w C++

  • Poznaj ¶rodowisko programistyczne
  • Napisz w³asne aplikacje
  • Opanuj zasady programowania obiektowego

C++ to jeden z najbardziej popularnych jêzyków programowania. Przyczyny jego popularno¶ci to przede wszystkim niewielka liczba s³ów kluczowych, ogromna liczba bibliotek umo¿liwiaj±cych zastosowanie C++ w wielu dziedzinach, a przede wszystkim ogromne mo¿liwo¶ci jêzyka, pozwalaj±ce na stworzenie praktycznie dowolnej aplikacji. Systemy operacyjne, aplikacje u¿ytkowe, gry -- twórcy wszystkich tych programów wykorzystuj± w³a¶nie jêzyk C++.

"C++. Æwiczenia praktyczne. Wydanie II" to kolejna edycja ksi±¿ki, która zyska³a ogromn± popularno¶æ w¶ród osób chc±cych nauczyæ siê jêzyka C++. Ka¿de z zawartych w niej æwiczeñ zapozna Ciê z elementami tego jêzyka programowania. Nauczysz siê tworzyæ aplikacje konsolowe i opanujesz zasady projektowania obiektowego. W ka¿dym z æwiczeñ znajdziesz równie¿ informacje o najczê¶ciej pope³nianych b³êdach i rady, jak ich unikaæ. Nowe wydanie ksi±¿ki zosta³o dostosowane do najnowszych wytycznych komitetu standaryzacyjnego jêzyka C++, dziêki czemu mo¿esz mieæ pewno¶æ, ¿e wykonuj±c æwiczenia zawarte w ksi±¿ce, poznajesz najnowsz± technologiê.

  • Konfiguracja ¶rodowiska programistycznego
  • Standardowe wej¶cie i wyj¶cie
  • Sk³adnia programu
  • Sterowanie wykonywaniem programu
  • Funkcje
  • Typy danych
  • Podstawy programowania obiektowego

Po lekturze tej ksi±¿ki zdobêdziesz niezbêdne podstawy
do dalszej nauki i tworzenia prawdziwych aplikacji.







Michael Flenov
C++. Elementarz hakera

Poznaj techniki tworzenia programów,
które zadziwi± u¿ytkowników swoim dzia³aniem

  • Zoptymalizuj kod ¼ród³owy
  • Napisz programy wykorzystuj±ce elementy pulpitu Windows
  • Naucz siê zasad programowania sieciowego

Haker, wbrew utartym pogl±dom, nie jest osob±, której g³ównym celem jest niszczenie -- haker to kto¶, kto podchodzi do standardowych problemów programistycznych w niestandardowy sposób, tworz±c w³asne rozwi±zania, czêsto zaskakuj±ce innych. Opracowywanie takich nietypowych rozwi±zañ wymaga wszechstronnej wiedzy z zakresu programowania, znajomo¶ci systemu operacyjnego i umiejêtno¶ci wynajdowania i stosowania nieudokumentowanych funkcji jêzyków programowania i platform systemowych.

"C++. Elementarz hakera" to ksi±¿ka przeznaczona dla wszystkich tych, którym "zwyk³e" programowanie ju¿ nie wystarcza i którzy chc± stworzyæ co¶ wyj±tkowego. Przedstawia techniki, dziêki którym programy bêd± dzia³aæ szybciej, a efekty ich dzia³ania bêd± zachwycaæ i zaskakiwaæ. Czytaj±c j±, nauczysz siê pisaæ aplikacje, które rozbawi± lub zirytuj± innych u¿ytkowników, tworzyæ narzêdzia do skanowania portów oraz wykorzystywaæ wiedzê o systemach operacyjnych i jêzykach programowania do optymalizacji i przyspieszania dzia³ania programów.

  • Optymalizacja kodu ¼ród³owego i usuwanie w±skich garde³
  • Zasady prawid³owego projektowania aplikacji
  • Tworzenie programów-¿artów
  • Programowanie w systemie Windows
  • Sieci i protoko³y sieciowe
  • Implementacja obs³ugi sieci we w³asnych aplikacjach
  • Sztuczki ze sprzêtem
  • Techniki hakerskie

Wiedz±c, jak dzia³aj± hakerzy, bêdziesz móg³ zabezpieczyæ swoje aplikacje przed atakami tych, którzy swoj± wiedzê wykorzystuj± w niew³a¶ciwy sposób.









Jesse Liberty
C++ dla ka¿dego

Materia³ zawarty w tej ksi±¿ce to podstawowe zagadnienia i koncepcje zwi±zane z programowaniem w C++, tak wiêc nie musisz posiadaæ ¿adnego do¶wiadczenia w programowaniu w tym jêzyku. Liczne przyk³ady sk³adni oraz szczegó³owa analiza kodu stanowi± doskona³y przewodnik na pocz±tku podró¿y, której celem jest opanowanie programowania w jêzyku C++. Bez wzglêdu na to, czy jeste¶ pocz±tkuj±cy, czy te¿ posiadasz pewne do¶wiadczenie w programowaniu, przekonasz siê, ¿e dziêki przejrzystej organizacji tej ksi±¿ki nauka C++ bêdzie szybka i ³atwa.

Ksi±¿ka ta stanowi wprowadzenie do programowania w jêzyku C++. Nie koncentruje siê na konkretnej implementacji, lecz raczej opisuje standard ANSI/ISO; znajdziesz w niej równie¿ omówienie biblioteki STL (Standard Template Library). Je¶li nawet nie masz do¶wiadczenia w pisaniu programów, to dziêki tej ksi±¿ce:

  • Bêdziesz tworzy³ szybkie i wydajne programy w C++.
  • Zrozumiesz standard ANSI/ISO i skorzystasz z wprowadzonych w nim zmian.
  • Opanujesz zaawansowane programowanie z u¿yciem funkcji, tablic, zmiennych i wska¼ników.
  • Poznasz C++ oraz obiektowo zorientowane projektowanie, programowanie i analizê.
  • Nauczysz siê wzbogacaæ swoje programy za pomoc± dziedziczenia i polimorfizmu.
  • Bêdziesz móg³ korzystaæ z dowolnego kompilatora zgodnego ze standardem ANSI/ISO C++.







Andrzej Daniluk
RS 232C - praktyczne programowanie. Od Pascala i C++ do Delphi i Buildera. Wydanie II

Drugie wydanie ksi±¿ki "RS 232C -- praktyczne programowanie. Od Pascala i C++ do Delphi i Buildera" to kompendium wiedzy adresowane do osób zajmuj±cych siê tworzeniem oprogramowania steruj±cego urz±dzeniami pod³±czanymi przez port szeregowy. Ksi±¿ka umo¿liwia zdobycie wiedzy niezbêdnej, by przy u¿yciu narzêdzi Delphi i Builder tworzyæ w Pascalu i C++ w³asne programy do obs³ugi transmisji szeregowej.

W ksi±¿ce przedstawiono:

  • Opis metod realizacji nowoczesnej transmisji asynchronicznej poprzez interfejs RS 232C
  • Opis wszystkich, niezbêdnych funkcji oraz struktur najczê¶ciej wykorzystywanych do realizacji transmisji szeregowej oferowanych przez Win32 API
  • Metody realizacji transmisji buforowanej oraz niebuforowanej
  • Metody realizacji transmisji szeregowej z wykorzystaniem portów USB
  • Kompletne przyk³ady oryginalnych algorytmów stosowanych przy obs³udze ³±cza szeregowego
Nowe wydanie zosta³o zaktualizowane i poprawione. Dodano nowe rozdzia³y opisuj±ce tworzenie w³asnych komponentów obs³ugi portu szeregowego oraz transmisjê szeregow± z wykorzystaniem portu USB. Dok³adny opis USB, standardu zdobywaj±cego ostatnio ogromne uznanie, to kolejny powód, dla którego warto mieæ tê ksi±¿kê.

Do³±czony do ksi±¿ki CD-ROM zawiera:

  • Przyk³adowe programy napisane w C++ i Pascalu.
  • Kompletne kody ¼ród³owe aplikacji napisanych w C++Builderze 5.
  • Kody ¼ród³owe aplikacji napisanych w Delphi 6.







Andrew Koenig, Barbara E. Moo
C++. Potêga jêzyka. Od przyk³adu do przyk³adu

Nie ucz siê C++ -- naucz siê programowaæ w C++

  • C++ od najprzydatniejszych elementów, a nie od elementów najprostszych
  • Rzeczywiste zadania i ich rozwi±zania
  • Opis C++ i biblioteki standardowej
  • Ksi±¿ka sprawdzona w praktyce na Uniwersytecie Stanford

Ksi±¿ka ta ma pomóc Czytelnikowi w szybkim nauczeniu siê jêzyka C++ poprzez pisanie w nim przydatnych programów. Ta strategia wydaje siê oczywista, jednak jest odmienna od powszechnie przyjêtej metodologii nauczania. Autorzy nie bêd± uczyæ Ciê jêzyka C, choæ wielu uwa¿a, ¿e jest to niezbêdne. W prezentowanych przyk³adach od razu wykorzystane zostan± wysokopoziomowe struktury, a prezentacja sposobu ich zastosowania bêdzie czêsto wyprzedzaæ omówienie ich fundamentów. Dziêki takiemu podej¶ciu zaczniesz szybko pisaæ programy wykorzystuj±ce idiomy C++.

Zastosowany w ksi±¿ce schemat autorzy wypróbowali podczas kursów prowadzonych na Uniwersytecie Stanforda, na których studenci ucz± siê pisaæ programy ju¿ na pierwszych zajêciach.

Poznaj:
  • Podstawowe cechy C++
  • Operacje na ci±gach
  • Pêtle i liczniki
  • Przetwarzanie danych "porcja po porcji"
  • Organizacjê programów i danych
  • Kontenery sekwencyjne i analiza ci±gów tekstowych
  • Algorytmy biblioteki standardowej
  • Kontenery asocjacyjne
  • Funkcje uogólnione i definiowanie w³asnych typów
  • Zarz±dzanie pamiêci± i niskopoziomowymi strukturami danych
  • Pó³automatyczne zarz±dzanie pamiêci±
  • Programowanie zorientowane obiektowo

O autorach:
Andrew Koenig jest cz³onkiem dzia³u badaj±cego systemy oprogramowania w Shannon Laboratory firmy AT&T oraz redaktorem projektu komitetów standaryzacyjnych jêzyka C++.
[wiêcej...]

Barbara Moo jest konsultantk± z dwudziestoletnim do¶wiadczeniem programistycznym, zarz±dza³a projektem pierwszego kompilatora C++. [wiêcej...]







Andrzej Daniluk
C++Builder Borland Developer Studio 2006. Kompendium programisty

Jeden z najnowszych produktów firmy Borland, C++Builder Borland Developer Studio 2006, to po³±czenie nowoczesnego jêzyka programowania, jakim jest C++, biblioteki komponentów wizualnych, zintegrowanego ¶rodowiska programistycznego oraz narzêdzi s³u¿±cych do modelowania oprogramowania. Pomimo ¿e zaimplementowana w C++Builder wersja jêzyka C++ nie jest dok³adnym odzwierciedleniem standardu ANSI, ¶rodowisko to zyska³o du¿e uznanie w¶ród najlepszych programistów, doceniaj±cych jego uniwersalno¶æ i stabilno¶æ.

Ksi±¿ka "C++Builder Borland Developer Studio 2006. Kompendium programisty" przedstawia zasady programowania w jêzyku C++ z wykorzystaniem narzêdzia C++Builder 2006. Opisuje zarówno samo ¶rodowisko, jak i poszczególne elementy jêzyka. Dziêki niej nauczysz siê korzystaæ z jêzyka UML u¿ywanego do projektowania aplikacji oraz dowiesz siê, jak realizowaæ projekty, wykorzystuj±c jêzyk C++. Poznasz tak¿e nowoczesne metodologie tworzenia oprogramowania za pomoc± narzêdzi typu RAD.

  • ¦rodowisko C++Builder Borland Developer Studio 2006
  • Podstawy jêzyka UML
  • Korzystanie z biblioteki STL
  • Obs³uga wyj±tków
  • Operacje na systemie plików
  • Programowanie wielow±tkowe
  • Komponenty
  • Programowanie grafiki

Poznaj potêgê jêzyka C++
i zdob±d¼ szczególne umiejêtno¶ci programowania.







Rados³aw Sokó³
Wstêp do programowania w jêzyku C++

Jêzyki C i C++ to bardzo uniwersalne platformy programistyczne o ogromnych mo¿liwo¶ciach. Wykorzystywane s± do tworzenia systemów operacyjnych i oprogramowania u¿ytkowego. Dziêki niskiemu poziomowi abstrakcji nadaj± siê równie¿ do tworzenia programów rezydentnych i sterowników urz±dzeñ. C++, opracowany w latach 1983-1985, jest w pe³ni obiektowym jêzykiem programowania pozwalaj±cym na prost± implementacjê nawet rozbudowanych algorytmów i struktur danych. Jego popularno¶æ wyra¿a siê w ogromnej liczbie aplikacji tworzonych za jego pomoc±, bogactwie dostêpnych narzêdzi programistycznych i tysi±cach witryn WWW po¶wiêconych temu jêzykowi.

Ksi±¿ka "Wstêp do programowania w jêzyku C++" to podrêcznik opisuj±cy zasady tworzenia aplikacji za pomoc± C++. Dowiesz siê z niej, jak zainstalowaæ kompilator MinGW i edytor kodu ¼ród³owego Crimson Edit, poznasz podstawowe elementy i konstrukcje jêzyka C++ i w oparciu o zdobyt± wiedzê napiszesz proste programy. Nauczysz siê implementowaæ operacje wej¶cia i wyj¶cia, zarz±dzaæ pamiêci± i tworzyæ mechanizmy obs³ugi b³êdów. Przeczytasz tak¿e o programowaniu obiektowym i wykorzystasz mechanizmy obiektowe w swoich aplikacjach.

  • Instalacja oprogramowania narzêdziowego
  • Proces tworzenia programów w jêzyku C++
  • Deklarowanie zmiennych
  • Sterowanie przebiegiem dzia³ania programu
  • Struktury danych
  • Operacje wej¶cia i wyj¶cia
  • Przydzielanie pamiêci i stosowanie wska¼ników
  • Programowanie obiektowe
  • Korzystanie z szablonów
  • Obs³uga wyj±tków
  • Budowanie aplikacji wielomodu³owych

Je¶li chcesz ³atwo i szybko opanowaæ podstawy C++, siêgnij po tê ksi±¿kê.







Jan Rusek
ABC programowania w C++

Czê¶æ pierwsza ksi±¿ki jest rodzajem samouczka programowania. Prezentuje elementy jêzyka C oraz oparte na klasach, dziedziczeniu i polimorfizmie rozszerzenia obiektowe w³a¶ciwe dla C++. Takie konstrukcje jêzyka jak pêtle, ³añcuchy znakowe, tablice, funkcje czy konstruktory klas przedstawiono na mo¿liwie krótkich przyk³adach. Dla ka¿dego z nich podano kod ¼ród³owy, opis dzia³ania, wydruk i zrzut ekranu z wynikami. Szczególn± uwagê zwrócono na wyrobienie u Czytelnika sprawno¶ci w pos³ugiwaniu siê wska¼nikami do ³añcuchów, tablic i funkcji. Omówiono przydzielanie i zwalnianie pamiêci na stercie przy u¿yciu operatorów new i delete. Uwzglêdniono tworzenie przemieszczalnych okienek w trybie tekstowym oraz grafiki punktowej przy wykorzystaniu funkcji oferowanych przez interfejs BGI.

W czê¶ci drugiej podano kody ¼ród³owe i opisy bardziej zaawansowanych programów. Sze¶æ z nich pracuje w trybie tekstowym a cztery w trybie graficznym. Przyk³adowo, program Piano symuluje organy a program Mousebox wy¶wietla sterowane mysz± przemieszczalne listy wyboru. W programie City na uwagê zas³uguje funkcja takeStr umo¿liwiaj±ca wpis, przewijanie i modyfikacje ³añcucha znakowego d³u¿szego ni¿ widoczne na ekranie okienko wpisowe. Program Zegar prezentuje dwa przesuwalne strza³kami zegary, z mo¿liwo¶ci± w³±czania i wy³±czania melodii. Program Drawthru pokazuje u¿ycie myszy do narysowania kilku krzywych wykresu, a nastêpnie do wskazania mysz± jednej z nich. W sumie, lektura obydwu czê¶ci ksi±¿ki winna przybli¿yæ Czytelnikowi zasady tworzenia programów tak tekstowych jak i graficznych.







Julian Templeman, David Vitter
Visual Studio .NET: .NET Framework. Czarna ksiêga

Poznaj .NET Framework — si³ê platformy .NET

Niniejsza ksi±¿ka stanowi wprowadzenie do .NET Framework, z³o¿onego i bardzo bogatego zestawu narzêdzi s³u¿±cych do tworzenia aplikacji dla platformy .NET. Lektura tej ksi±¿ki sprawi, ¿e poznasz g³ówne elementy .NET Framework i nauczysz siê tworzyæ programy dla platformy .NET. Du¿a liczba przyk³adów -- od tworzenia grafiki do obs³ugi baz danych -- zilustrowanych wieloma linijkami kodu, u³atwi Ci tworzenie zaawansowanych aplikacji w pe³ni korzystaj±cych z nowych cech platformy .NET. Do³±czony CD-ROM zawiera wiele gotowych do u¿ycia narzêdzi, które u³atwi± Ci pracê.

Dziêki tej ksi±¿ce:

  • Zrozumiesz architekturê .NET
  • Dowiesz siê, czym jest i co zawiera .NET Framework
  • Poznasz g³ówne przestrzenie nazw .NET
  • Nauczysz siê tworzyæ aplikacje z graficznym interfejsem u¿ytkownika dla platformy .NET korzystaj±ce z biblioteki Windows Forms
  • Dowiesz siê, jak programowaæ us³ugi XML Web Services za pomoc± biblioteki ASP.NET,
  • Nauczysz siê obs³ugiwaæ bazy danych za pomoc± biblioteki ADO.NET
  • Dowiesz siê jak korzystaæ z obiektów COM i API systemu Windows
  • Zrozumiesz mechanizm bezpieczeñstwa platformy .NET
  • Nauczysz siê korzystaæ z SOAP i XML
  • Poznasz technologiê Remoting
  • Dowiesz siê jak korzystaæ z formularzy i kontrolek WWW
  • Nauczysz siê pos³ugiwaæ piórami, pêdzlami, kolorami i innymi sk³adowymi przestrzeni nazw Drawing
Ksi±¿ka przeznaczona jest dla programistów Visual Basica, C++, C# i Javy tworz±cych aplikacje dla Windows.







Nicholas A. Solter, Scott J. Kleper
C++. Zaawansowane programowanie

Poznaj mo¿liwo¶ci i mechanizmy C++ stosowane przez profesjonalistów

  • Efektywne zarz±dzanie pamiêci±
  • Obs³uga b³êdów
  • Biblioteki i wzorce projektowe

Jêzyk C++ od dawna cieszy siê zas³u¿on± popularno¶ci± w¶ród twórców oprogramowania. Jednak czêsto nawet najbardziej do¶wiadczeni programi¶ci nie wykorzystuj± wszystkich jego mo¿liwo¶ci. W opracowaniach dotycz±cych tego jêzyka najczê¶ciej omawiana jest sk³adnia i elementy jêzyka, a znacznie rzadziej -- jego praktyczne zastosowania. Brak odniesieñ do praktyki powoduje nieznajomo¶æ wielu niezwykle przydatnych i u³atwiaj±cych pracê aspektów C++ i nadmierne eksploatowanie prostych, ksi±¿kowych konstrukcji.

Ksi±¿ka "C++. Zaawansowane programowanie" to przegl±d metod programowania nie omawianych w wiêkszo¶ci publikacji. Ten przeznaczony dla ¶rednio zaawansowanych programistów podrêcznik przedstawia zasady stosowania C++ do rozwi±zywania prawdziwych problemów. Opisuje nieznane mo¿liwo¶ci znacznie przyspieszaj±ce i usprawniaj±ce pracê, sposoby tworzenia przeno¶nego kodu oraz testowania oprogramowania. Ksi±¿ka zawiera równie¿ omówienie biblioteki standardowej C++ oraz wzorców projektowych.

  • Zasady tworzenia projektów w C++
  • Projektowanie obiektowe
  • Korzystanie z biblioteki standardowej C++
  • Tworzenie kodu przeznaczonego do wielokrotnego zastosowania
  • Styl kodowania
  • Zarz±dzanie pamiêci±
  • Procedury obs³ugi wyj±tków
  • Przeci±¿anie operatorów
  • Tworzenie aplikacji wieloplatformowych
  • Testowanie kodu i usuwanie b³êdów
  • Programowanie rozproszone
  • Stosowanie wzorców projektowych

Naucz siê korzystaæ z C++ tak, jak robi± to profesjonali¶ci.













Brian Overland
C++ bez obaw

Rozpocznij przygodê z programowaniem

  • Poznaj elementy jêzyka C++.
  • Naucz siê przetwarzaæ dane tekstowe i liczbowe.
  • Opanuj zasady programowania obiektowego.

C++ to jêzyk programowania wykorzystywany do wielu zadañ. Programi¶ci stosuj± go do tworzenia aplikacji u¿ytkowych, gier, a nawet czê¶ci systemów operacyjnych. Mo¿e wiêc wydawaæ siê, ¿e opanowanie zasad programowania w tym jêzyku przekracza mo¿liwo¶ci przeciêtnego cz³owieka. Tak jednak nie jest -- programowanie to nie wiedza tajemna, dostêpna jedynie dla wybranych, a programi¶ci znaj±cy C++ nie s± nadlud¼mi. Z odpowiedni± pomoc± mo¿na bez k³opotów zdobyæ wiedzê o wszystkich sztuczkach i ciekawostkach C++, a nauka programowania w tym jêzyku nie powinna sprawiæ Ci problemów.

Ksi±¿ka "C++ bez obaw" mo¿e byæ Twoim asystentem, gdy bêdziesz siê uczy³ programowania w jêzyku C++. Dziêki niej przekonasz siê, ¿e opanowanie tej sztuki le¿y w Twoim zasiêgu. Znajdziesz w niej omówienie elementów C++ zilustrowane praktycznymi przyk³adami. Dowiesz siê, z czego zbudowany jest program w C++ i jak sprawiæ, aby kod ¼ród³owy sta³ siê aplikacj± mo¿liw± do uruchomienia na Twoim komputerze. Przeczytasz o przetwarzaniu danych, operacjach na plikach, sortowaniu, obliczeniach matematycznych i programowaniu obiektowym. Poznasz wiele przydatnych zagadnieñ zwi±zanych z tworzeniem oprogramowania.

  • Struktura programu w C++
  • Wy¶wietlanie danych na ekranie
  • Typy danych
  • Pêtle i instrukcje warunkowe
  • Korzystanie ze wska¼ników
  • Operacje na plikach
  • Programowanie obiektowe

Poszerz swoje mo¿liwo¶ci, programuj w jêzyku C++







Stephen Prata
Jêzyk C++. Szko³a programowania. Wydanie V

Doskona³y podrêcznik dla pocz±tkuj±cych programistów

  • Typy danych i konstrukcje steruj±ce
  • Programowanie proceduralne i obiektowe
  • Biblioteka STL
  • Obs³uga plików

C++ to jeden z najpopularniejszych jêzyków programowania, jego mo¿liwo¶ci s± ogromne. U¿ywa siê go do pisania aplikacji narzêdziowych, gier, a nawet systemów operacyjnych. Nauka jêzyka C++ jest jednak ¿mudnym i skomplikowanym procesem -- to prawdziwe wyzwanie dla programistów. Opanowanie potêgi C++ wymaga poznania zasad programowania obiektowego, korzystania z bibliotek i szablonów, obs³ugi b³êdów i wyj±tków i wielu innych zagadnieñ. Ale odpowiednio napisany podrêcznik, zawieraj±cy podstawow± wiedzê na temat tego jêzyka, zdecydowanie u³atwi przyswojenie sztuki programowania w C++.

Ksi±¿ka "Jêzyk C++. Szko³a programowania. Wydanie V" to w³a¶nie taki podrêcznik. Jego autor Stephen Prata przedstawia C++ w sposób idealnie nadaj±cy siê dla pocz±tkuj±cych programistów chc±cych opanowaæ tajniki tego jêzyka. Czytaj±c tê ksi±¿kê, poznasz historiê jêzyka C i jego najwa¿niejsze elementy, dowiesz siê, czym ró¿ni siê programowanie proceduralne od obiektowego i jak stosowaæ te dwie techniki, korzystaj±c z C++. Nauczysz siê definiowaæ klasy i obiekty, przydzielaæ zasoby pamiêci dla aplikacji, korzystaæ ze wska¼ników i implementowaæ mechanizmy obs³ugi plików i strumieni wej¶cia-wyj¶cia.

  • Kompilatory jêzyka C++
  • Struktura programu
  • Proste i z³o¿one typy danych
  • Pêtle i instrukcje warunkowe
  • Definiowanie funkcji i korzystanie z nich
  • Model pamiêci w C++
  • Podstawowe elementy programowania obiektowego -- obiekty i klasy
  • Dynamiczne przydzielanie pamiêci
  • Mechanizmy dziedziczenia
  • Obs³uga wyj±tków
  • Biblioteka STL
  • Operacje wej¶cia-wyj¶cia

Poznaj najwa¿niejsze zasady programowania w C++.







D. Ryan Stephens, Christopher Diggins, Jonathan Turkanis, Jeff Cogswell
C++. Receptury

Zbiór rozwi±zañ dla programistów C++

  • Operacje na klasach i obiektach
  • Obs³uga b³êdów i wyj±tków
  • Przetwarzanie dokumentów XML

C++ jest jednym z najpopularniejszych jêzyków programowania. Jego implementacje dostêpne s± praktycznie dla wszystkich platform systemowych. Programi¶ci pos³uguj±cy siê jêzykiem C++ napisali setki tysiêcy aplikacji. Codziennie jednak staj± przed konieczno¶ci± rozwi±zywania podobnych problemów, zwi±zanych na przyk³ad z przetwarzaniem dat, manipulowaniem ci±gami tekstowymi czy stosowaniem standardowych kontenerów. W takich sytuacjach na pewno zadaj± sobie pytanie -- czy warto ponownie wymy¶laæ ko³o? Przecie¿ gotowe rozwi±zania znacznie przyspieszy³yby pracê.

Ksi±¿ka "C++. Receptury" mo¿e pe³niæ funkcjê skarbnicy porad dla programistów. Znajdziesz w niej rozwi±zania problemów, z jakimi spotykasz siê w codziennej pracy. Ka¿da analiza uzupe³niona jest przyk³adowym kodem ¼ród³owym, który mo¿na wykorzystaæ we w³asnych projektach. Autorzy po³o¿yli szczególny nacisk na prostotê i przeno¶no¶æ kodu oraz wykorzystanie, tam gdzie to mo¿liwe, biblioteki standardowej.

  • Kompilowanie aplikacji
  • W³a¶ciwa organizacja kodu ¼ród³owego
  • Operacje na liczbach, tekstach i datach
  • Stosowanie kontenerów
  • Programowanie obiektowe
  • Przetwarzanie plików
  • Strumienie
  • Operacje matematyczne i statystyczne
  • Wielow±tkowo¶æ i biblioteka Boost
  • Praca z dokumentami XML

Przyspiesz pracê nad aplikacj±,
stosuj±c gotowe i sprawdzone rozwi±zania.







Herb Sutter
Niezwyk³y styl jêzyka C++. 40 nowych ³amig³ówek, zadañ programistycznych i rozwi±zañ

Zaprojektuj i napisz wydajniejsze oprogramowanie

  • Poznaj najlepsze metody stosowania biblioteki STL
  • Zaimplementuj wydajne mechanizmy zarz±dzania pamiêci± i zasobami
  • Zoptymalizuj kod ¼ród³owy swoich aplikacji

Projektowanie i tworzenie wydajnych aplikacji to sztuka znajdowania kompromisu pomiêdzy kosztami a funkcjonalno¶ci±, elegancj± i ³atwo¶ci± pielêgnacji oraz miêdzy elastyczno¶ci± i nadmiern± z³o¿ono¶ci±. Znalezienie takiego "z³otego ¶rodka" jest zadaniem wymagaj±cym znajomo¶ci najlepszych praktyk programistycznych. Guru jêzyka C++, Herb Sutter, w ksi±¿ce "Wyj±tkowy jêzyk C++. 40 nowych ³amig³ówek, zadañ programistycznych i rozwi±zañ" przedstawi³ najistotniejsze zasady stosowania biblioteki standardowej, regu³y in¿ynierii oprogramowania i wiele innych tematów zwi±zanych z tworzeniem programów w jêzyku C++. Ksi±¿ka ta jest kontynuacj± jego rozwa¿añ i rad dla programistów chc±cych pisaæ wydajne oprogramowanie.

W ksi±¿ce Herb Sutter koncentruje siê na stylu pisania kodu ¼ród³owego. Przedstawia 40 nowych przyk³adów, dziêki którym dowiesz siê nie tylko, co siê dzieje w programie, ale tak¿e w jaki sposób. Czytaj±c j±, poznasz nowe sposoby stosowania kluczowych elementów jêzyka C++. Ka¿de z zagadnieñ przedstawione jest w formie zagadki z rozwi±zaniem. Dziêki temu lepiej zapamiêtujemy metodykê postêpowania, co u³atwia wykorzystanie jej w codziennej pracy.

  • Zasady programowania uogólnionego
  • Niestandardowe zastosowania biblioteki STL
  • Bezpieczna obs³uga wyj±tków
  • Regu³y projektowania klas
  • Efektywne zarz±dzanie pamiêci±
  • Optymalizowanie aplikacji pod k±tem wydajno¶ci
  • Unikanie pu³apek w kodzie

Je¶li chcesz poprawiæ stabilno¶æ i wydajno¶æ swoich programów, siêgnij po kolejny poradnik autorstwa Herba Suttera.







John Lakos
C++. Projektowanie systemów informatycznych. Vademecum profesjonalisty

C++ nie jest tylko rozszerzeniem jêzyka C, ale wprowadza zupe³nie nowy model programowania. Stopieñ skomplikowania C++ mo¿e byæ przyt³aczaj±cy nawet dla do¶wiadczonych programistów C, jednak zazwyczaj nie sprawia im problemów napisanie i uruchomienie ma³ego, niebanalnego programu w C++. Niestety, brak dyscypliny dopuszczalny przy tworzeniu ma³ych programów, zupe³nie nie sprawdza siê w du¿ych projektach. Podstawowe u¿ycie technologii C++ nie wystarczy do budowy du¿ych projektów. Na niezorientowanych czeka wiele pu³apek.

Ksi±¿ka ta opisuje metody projektowania du¿ych systemów wysokiej jako¶ci. Adresowana jest do do¶wiadczonych programistów C++ próbuj±cych stworzyæ architekturê ³atw± w obs³udze i mo¿liw± do ponownego wykorzystania. Nie zawarto w niej teoretycznego podej¶cia do programowania. W tej ksi±¿ce znajduj± siê praktyczne wskazówki wyp³ywaj±ce z wieloletnich do¶wiadczeñ ekspertów C++ tworz±cych ogromne systemy wielostanowiskowe. Autor pokazuje, jak nale¿y projektowaæ systemy, nad którymi pracuj± setki programistów, sk³adaj±ce siê z tysiêcy klas i prawdopodobnie milionów linii kodu.

W ksi±¿ce opisano:
  • Tworzenie programów wieloplikowych w C++
  • Konstruowanie komponentów
  • Podzia³ projektu fizycznego na poziomy
  • Ca³kowit± i czê¶ciow± izolacjê, regu³y jej stosowania
  • Tworzenie pakietów i ich podzia³ na poziomy
  • Projektowanie funkcji
  • Implementowanie metod

Dodatki do ksi±¿ki opisuj± przydatny wzorzec projektowy -- hierarchiê protoko³ów, implementowanie interfejsu C++ zgodnego ze standardem ANSI C oraz pakiet s³u¿±cy do okre¶lania i analizowania zale¿no¶ci.







David Vandevoorde, Nicolai M. Josuttis
C++. Szablony. Vademecum profesjonalisty

Choæ szablony s± czê¶ci± definicji jêzyka C++ od ponad dziesiêciu lat, wci±¿ s± ¼ród³em nieporozumieñ, omy³ek i kontrowersji. Z drugiej strony, ich popularno¶æ jako efektywnych instrumentów tworzenia bardziej eleganckiego, szybszego i "inteligentniejszego" oprogramowania stale ro¶nie. W rzeczy samej, szablony osi±gnê³y rangê kamieni wêgielnych dla kilku nowych modeli programowania w jêzyku C++.

Ksi±¿ka "C++. Szablony. Vademecum profesjonalisty." zawiera komplet informacji niezbêdnych do rozpoczêcia korzystania z szablonów i pe³nego wykorzystania ich mo¿liwo¶ci, jak równie¿ wiedzy pomagaj±cej do¶wiadczonym programistom przekroczyæ granicê, za któr± programowanie z rzemios³a staje siê sztuk±. Autorzy za³o¿yli, ¿e znasz jêzyk C++ i potrafisz programowaæ z wykorzystaniem komponentów biblioteki standardowej. Prezentowane w ksi±¿ce przyk³ady znakomicie ilustruj± abstrakcyjne pojêcia i demonstruj± najlepsze praktyki programistyczne.

Poznasz:

  • sposoby unikania pu³apek towarzysz±cych stosowaniu szablonów,
  • idiomy i techniki zwi±zane z szablonami -- od technik najprostszych do takich, które poza t± ksi±¿k± nie zosta³y jeszcze nigdzie dokumentowane,
  • sposoby wielokrotnego wykorzystywania tego samego kodu ¼ród³owego bez zmniejszania jego wydajno¶ci i bezpieczeñstwa,
  • sposoby zwiêkszania efektywno¶ci programów w jêzyku C++,
  • sposoby tworzenia oprogramowania bardziej elastycznego i ³atwiejszego w utrzymaniu.
Niektóre z technik przestawionych w "C++. Szablony. Vademecum profesjonalisty" nie doczeka³y siê jeszcze opracowania w innych publikacjach. Je¶li w programowaniu w C++ chcesz osi±gn±æ najwy¿szy poziom, nie obêdziesz siê bez tej ksi±¿ki.







Nicolai M. Josuttis
C++. Programowanie zorientowane obiektowo. Vademecum profesjonalisty

C++ jest obecnie wiod±cym jêzykiem programowania obiektowego. Jego podstawowymi zaletami w stosunku do innych jêzyków obiektowych jest wysoka efektywno¶æ i uniwersalno¶æ. Stosowany jest do tworzenia komercyjnego oprogramowania oraz efektywnych rozwi±zañ z³o¿onych problemów.

Ksi±¿ka krok po kroku omawia wszystkie w³a¶ciwo¶ci jêzyka i wyja¶nia sposoby ich praktycznego u¿ycia. Przedstawione przyk³ady programów nie s± zbyt skomplikowane, by nie odrywaæ Twojej uwagi od omawianych zagadnieñ, ale nie s± te¿ sztucznie uproszczone. Kluczowym za³o¿eniem jêzyka C++ jest programowanie z wykorzystaniem szablonów, które umo¿liwiaj± tworzenie rozwi±zañ o wysokim poziomie ogólno¶ci - na przyk³ad implementacjê polimorfizmu. Nicolai Josuttis omawia mo¿liwo¶æ ³±czenia szablonów z programowaniem obiektowym, która decyduje o potê¿nych mo¿liwo¶ciach jêzyka C++ jako narzêdzia tworzenia wydajnych programów. W tym zakresie ksi±¿ka wykracza daleko poza podstawy.
  • Wprowadzenie do C++ i programowania obiektowego
  • Podstawowe pojêcia jêzyka C++
  • Programowanie klas
  • Dziedziczenie i polimorfizm
  • Sk³adowe dynamiczne i statyczne
  • Szablony jêzyka C++
  • Szczegó³owe omówienie standardowej biblioteki wej¶cia-wyj¶cia
Ksi±¿ka ta jest idealnym podrêcznikiem umo¿liwiaj±cym studiowanie jêzyka C++ w domowym zaciszu. Prezentuje ona zagadnienia podstawowe, ale w wielu przypadkach przekracza je dostarczaj±c prawdziwie profesjonalnej wiedzy.

Wyczerpuj±cy, szczegó³owy, praktyczny i aktualny podrêcznik programowania w jêzyku C++







Victor Shtern
C++. In¿ynieria programowania

Naucz siê jêzyka C++ w najlepszy sposób:
poznaj±c go z punktu widzenia in¿ynierii programowania

  • Demonstruje praktyczne techniki stosowane przez zawodowych programistów
  • Zawiera poprawny, gruntownie przetestowany przyk³adowy kod ¼ród³owy programów oraz przyk³ady zaczerpniête z praktyki
  • Skoncentrowana na nowoczesnych technologiach, które musz± poznaæ programi¶ci
  • Zawiera rady profesjonalistów, które pozwol± czytelnikowi tworzyæ najlepsze programy

Ksi±¿ka Wiktora Shterna zatytu³owana "C++. In¿ynieria programowania" stosuje wyj±tkowy sposób nauki jêzyka C++ przeznaczony dla programistów maj±cych do¶wiadczenie w dowolnym jêzyku programowania: prezentuje mo¿liwo¶æ zastosowania w C++ najlepszych technik programistycznych oraz metodologii in¿ynierii programowania. Nawet je¿eli ju¿ wcze¶niej wykorzystywa³e¶ jêzyk C++, ta wyczerpuj±ca ksi±¿ka przedstawi sposób tworzenia poprawniejszego kodu, ³atwiejszego do utrzymania i modyfikacji.

Ksi±¿ka niniejsza uczy zasad programowania obiektowego przed sam± nauk± jêzyka, co pozwala wykorzystaæ wszystkie zalety OOP do tworzenia poprawnych aplikacji. Udoskonalisz znajomo¶æ kluczowych sk³adników standardu ANSI/ISO C++ rozpatrywanych z punktu widzenia in¿yniera: klas, metod, modyfikatorów const, dynamicznego zarz±dzania pamiêci±, z³o¿eñ klas, dziedziczenia, polimorfizmu, operacji wej¶cia-wyj¶cia i wielu innych. Je¿eli pragniesz tworzyæ w jêzyku C++ najlepsze programy, musisz projektowaæ, my¶leæ i programowaæ stosuj±c najlepsze obecnie praktyki in¿ynierii programowania. Lektura ksi±¿ki "C++. In¿ynieria programowania" pomo¿e Ci w tym.

Ksi±¿ka "C++. In¿ynieria programowania" k³adzie nacisk na:

  • Prezentacjê zastosowañ zasad in¿ynierii programowania w programach pisanych w C++
  • Tworzenie kodu ³atwego do pó¼niejszych modyfikacji
  • Praktyczne zrozumienie zasad programowania obiektowego przed nauk± samego jêzyka
  • Przedstawienie najnowszych cech standardu ANSI/ISO C++
  • Zaprezentowanie setek realistycznych przyk³adów kodu programów







James O. Coplien
C++. Styl i technika zaawansowanego programowania

Zak³adaj±c znajomo¶æ podstaw jêzyka C++ ksi±¿ka ta umo¿liwia programistom rozwiniêcie zaawansowanych umiejêtno¶ci programowania poprzez stosowanie styli i idiomów jêzyka C++. Struktura ksi±¿ki zorganizowana jest wokó³ abstrakcji wspieranych przez jêzyk C++: abstrakcyjnych typów danych, kombinacji typów w strukturach dziedziczenia, programowania obiektowego i dziedziczenia wielokrotnego. W ksi±¿ce przedstawione zostaj± tak¿e te idiomy, które nie znajduj± bezpo¶redniego wsparcia w jêzyku C++, takie jak wirtualne konstruktory, obiekty prototypów i zaawansowane techniki odzyskiwania nieu¿ytków.

Ksi±¿ka:
  • Przedstawia zalety i potencjalne pu³apki zaawansowanych technik programowania w jêzyku C++.
  • Sposoby efektywnego ³±czenia abstrakcji jêzyka C++ ilustruje szeregiem krótkich, ale stanowi±cych wystarczaj±cy instrukta¿ przyk³adów.
  • Dostarcza wielu praktycznych zasad wykorzystania jêzyka C++ do implementacji rezultatów projektowania obiektowego.
  • Omawia wszystkie w³a¶ciwo¶ci edycji 3.0 jêzyka C++, w tym zastosowanie szablonów w celu wielokrotnego wykorzystania kodu.
  • Przedstawia istotne aspekty rozwoju z³o¿onych systemów, w tym projektowanie bibliotek, obs³ugê wyj±tków i przetwarzanie rozproszone.

Ksi±¿ka ta jest wa¿nym podrêcznikiem dla ka¿dego programisty aplikacji lub programisty systemowego pos³uguj±cego siê jêzykiem C++.

O autorze:
James Coplien pracuje w departamencie zwi±zanym z badaniami nad produkcj± oprogramowania w firmie AT&T Bell Laboratories. Jest tak¿e konsultantem przy du¿ych projektach wykorzystuj±cych technologie obiektowe.
[wiêcej...]







Matthew Wilson
Jêzyk C++. Gotowe rozwi±zania dla programistów

C++ to popularny i uniwersalny jêzyk programowania. Jednak po d³u¿szym stosowaniu programi¶ci zaczynaj± zauwa¿aæ pewne jego niedoskona³o¶ci i ograniczenia. System typów, sposób dzia³ania niektórych kompilatorów, zwi±zki pomiêdzy wska¼nikami i tablicami, nieprzewidziane w standardzie zachowania obiektów statycznych i bibliotek dynamicznych to tylko niektóre z nich. Aby je obej¶æ, nale¿y wykorzystywaæ wiele bardzo zaawansowanych i nieznanych wielu programistom metod.

Ksi±¿ka "Jêzyk C++. Gotowe rozwi±zania dla programistów" to podrêcznik dla tych programistów C++, którzy zaczêli ju¿ dostrzegaæ ograniczenia tego jêzyka i zastanawiaj± siê, jak sobie z nimi poradziæ. Autor pokazuje sposoby ujarzmienia z³o¿ono¶ci jêzyka i uzyskania pe³nej kontroli nad kodem. Przedstawia najpowa¿niejsze wady C++ i sposoby rozwi±zywania powodowanych przez nie problemów. Opisuje równie¿ metody tworzenia stabilniejszego, bardziej uniwersalnego, wydajniejszego i ³atwiejszego w pielêgnacji kodu.

  • Wymuszanie za³o¿eñ projektowych
  • Cykl ¿ycia obiektów
  • Hermetyzacja zasobów, danych i typów
  • Modele dostêpu do obiektów
  • Obs³uga w±tków
  • Korzystanie z obiektów statycznych
  • Konwersja danych i typów
  • Zarz±dzanie pamiêci±
  • Sterowanie dzia³aniem kompilatora

Wszyscy programi¶ci, niezale¿nie od stopnia zaawansowania, znajd± w tej ksi±¿ce wiadomo¶ci, które usprawni± i przyspiesz± ich pracê.













John Viega, Matt Messier
C i C++. Bezpieczne programowanie. Receptury

  • Eliminowanie najczê¶ciej pope³nianych b³êdów w kodzie
  • Tworzenie bezpiecznych kana³ów komunikacji w aplikacjach klient-serwer
  • Stosowanie technik kryptografii i kluczy publicznych

Niemal wszystkie wspó³czesne systemy i sieci komputerowe s± atakowane przez hakerów. Techniki stosowane przez nich s± przeró¿ne -- od przechwytywania hase³ i podszywania siê pod komputery lub us³ugi a¿ do ataków typu DoS. Niemal ka¿dy problem zwi±zany z bezpieczeñstwem sieci komputerowej jest wynikiem nieprawid³owego dzia³ania wykorzystywanego w niej oprogramowania. Pisanie bezpiecznych aplikacji jest trudne i czêsto wymaga wiedzy, której wielu programistów po prostu nie posiada.

"C i C++. Bezpieczne programowanie. Receptury" to kompletne ¼ród³o wiedzy dla programistów, którzy chc± udoskonaliæ swoje umiejêtno¶ci z zakresu tworzenia bezpiecznego kodu. Przedstawia gotowe rozwi±zania zagadnieñ programistycznych, takich jak bezpieczna inicjalizacja aplikacji, kryptografia, uwierzytelnianie u¿ytkowników, wymiana kluczy, zapobieganie penetracji i wielu innych. Ka¿de zagadnienie jest przedstawione w postaci kodu ¼ród³owego w jêzyku C i C++ oraz obszernego opisu, co u³atwia dostosowanie go do w³asnych potrzeb.

  • Bezpieczne uruchamianie aplikacji
  • Kontrola dostêpu do plików i aplikacji
  • Sprawdzanie poprawno¶ci danych wej¶ciowych oraz ochrona przed atakami typu XSS i SQL Injection
  • Generowanie i obs³uga kluczy symetrycznych
  • Wykorzystywanie szyfrowania symetrycznego
  • Stosowanie klucza publicznego
  • Bezpieczna komunikacja sieciowa
  • Liczby losowe
  • Zapobieganie penetracjom oraz obs³uga b³êdów

Ksi±¿ka zawiera wszystkie informacje niezbêdne do zabezpieczenia aplikacji przed hakerami.







Herb Sutter
Wyj±tkowy jêzyk C++. 40 nowych ³amig³ówek, zadañ programistycznych i rozwi±zañ

Poznaj skuteczne rozwi±zania problemów,
jakie napotkasz podczas codziennej pracy programisty

  • Prawid³owo zoptymalizuj kod ¼ród³owy
  • Zaprojektuj efektywn± obs³ugê wyj±tków
  • Naucz siê odpowiednio korzystaæ z przestrzeni nazw

Nauka ka¿dego nowego zagadnienia przebiega zdecydowanie szybciej i efektywniej pod kierunkiem osoby znaj±cej temat. Nie inaczej jest w przypadku nauki programowania w jêzyku C++. Programowanie w tym jêzyku wymaga dog³êbnego opanowania mo¿liwo¶ci biblioteki standardowej, in¿ynierii oprogramowania i wielu innych tematów. Rozwi±zuj±c samodzielnie zagadki, jakie czêsto pojawiaj± siê podczas poznawania jêzyka C++ lepiej zapamiêtujemy ich rozwi±zania, dziêki czemu ³atwiej mo¿emy zastosowaæ je w codziennej pracy.

Ksi±¿ka "Wyj±tkowy jêzyk C++. 40 nowych ³amig³ówek, zadañ programistycznych i rozwi±zañ" to zbiór zagadnieñ zwi±zanych z niemal wszystkimi aspektami programowania w C++, przedstawionych w formie zagadek z rozwi±zaniami. Opisuje zarówno podstawy stosowania szablonów, biblioteki standardowej i projektowanie klas, jak i tematy zaawansowane -- przestrzenie nazw, wyj±tki, dziedziczenie i zarz±dzanie zasobami. Czytaj±c j±, przekonasz siê, w jaki sposób mo¿na u¿yæ pozornie niezwi±zanych ze sob± elementów do opracowania nowych i oryginalnych rozwi±zañ czêstych problemów.

  • Poprawne stosowanie predykatów
  • Kontenery i wska¼niki
  • Korzystanie z szablonów
  • Optymalizacja kodu
  • Bezpieczna obs³uga wyj±tków
  • Mechanizmy dziedziczenia i polimorfizmu
  • Zarz±dzanie zasobami i pamiêci±
  • Makrodefinicje
  • Przestrzenie nazw

Gdy zrozumiesz zagadnienia opisywane w tej ksi±¿ce, nie bêdziesz musia³ podczas programowania zastanawiaæ siê nad szczegó³ami -- bêdziesz móg³ skoncentrowaæ siê na problemach, które naprawdê chcesz rozwi±zaæ.

O autorze:
Herb Sutter to ekspert od programowania w jêzyku C++. Jest regularnie zapraszany do wyg³aszania wyk³adów na konferencjach dla programistów.
[wiêcej...]







Andrew Koenig, Barbara E. Moo
Jêzyk C++. Koncepcje i techniki programowania

Jêzyk C++ to najpopularniejszy obecnie jêzyk programowania. Jego podstawowe zalety -- przejrzysta sk³adnia, niewielka ilo¶æ s³ów kluczowych i szeroki wachlarz mo¿liwo¶ci -- przysporzy³y mu wielu zwolenników. Na rynku dostêpnych jest wiele ksi±¿ek o programowaniu w C++, jednak wiêkszo¶æ z nich zawiera sposoby rozwi±zywania konkretnych problemów i zadañ programistycznych. Niewiele ksi±¿ek koncentruje siê na za³o¿eniach, na których opiera siê programowanie w jêzyku C++.

W ksi±¿ce "Jêzyk C++. Koncepcje i techniki programowania" autorzy skoncentrowali siê na kluczowych technikach programowania w C++. Jednak nie przedstawiaj± ich w formie odpowiedzi na pytania "jak to zrobiæ", ale "dlaczego robimy to tak, a nie inaczej". Opisuj± szeroki wachlarz idei i technik programowania w C++ pocz±wszy od szczegó³owych przyk³adów kodu, a skoñczywszy na zasadach i filozofii projektowania.

  • Tworzenie klas
  • Uchwyty klas
  • Zasady projektowania obiektowego
  • Szablony i iteratory
  • Stosowanie bibliotek
  • Projektowanie bibliotek
  • Techniki programowania

Dziêki tej ksi±¿ce nauczysz siê nie tylko przestrzegaæ regu³ jêzyka C++, ale tak¿e my¶leæ w tym jêzyku podczas pracy nad programem.

O autorach:
Andrew Koenig jest cz³onkiem dzia³u badaj±cego systemy oprogramowania w Shannon Laboratory firmy AT&T oraz redaktorem projektu komitetów standaryzacyjnych jêzyka C++.
[wiêcej...]

Barbara Moo jest konsultantk± z dwudziestoletnim do¶wiadczeniem programistycznym, zarz±dza³a projektem pierwszego kompilatora C++. [wiêcej...]







Kayshav Dattatri
Jêzyk C++. Efektywne programowanie obiektowe

Poznaj metody programowania
stosowane przez profesjonalistów

Programowanie obiektowe jest nierozerwalnie zwi±zane z jêzykiem C++. Koncepcje i metody programowania obiektowego, niezbêdne do swobodnego pos³ugiwania siê t± technik±, pomimo pozornej prostoty s± stosunkowo trudne do opanowania. Projektowanie aplikacji w jêzyku C++ wymaga jednak nie tylko znajomo¶ci podstawowych zasad programowania obiektowego, ale równie¿ wielu innych technik programistycznych. Nale¿y prawid³owo zaplanowaæ strukturê aplikacji, poznaæ zasady pisania poprawnego kodu i nauczyæ siê korzystaæ z notacji UML do modelowania zale¿no¶ci pomiêdzy elementami aplikacji.

"C++. Efektywne programowanie obiektowe" to podrêcznik przeznaczony zarówno dla pocz±tkuj±cych, jak i zaawansowanych programistów C++. Przedstawia metody programowania obiektowego stosowane przez profesjonalistów. Opisuje techniki obiektowe w kontek¶cie rzeczywistych problemów, przed jakimi staj± twórcy oprogramowania podczas codziennej pracy.

  • Podstawowe pojêcia i koncepcje programowania obiektowego
  • Abstrakcja danych
  • Notacja UML
  • Zarz±dzanie pamiêci± w programowaniu obiektowym
  • Dziedziczenie
  • Zasady programowania generycznego
  • Obs³uga wyj±tków
  • Zaawansowane aplikacje obiektowe

Dziêki zawartym w tej ksi±¿ce wiadomo¶ciom wykonasz nawet najtrudniejsze zadania programistyczne, wykorzystuj±c techniki obiektowe.







Herb Sutter, Andrei Alexandrescu
Jêzyk C++. Standardy kodowania. 101 zasad, wytycznych i zalecanych praktyk

Czytelny i przejrzysty kod to podstawa sprawnego tworzenia aplikacji. W przypadku pracy zespo³owej stosowanie wspólnego standardu kodowania to konieczno¶æ. Pisanie kodu w oparciu o okre¶lone standardy kodowania przyspiesza powstawanie programu, u³atwia komunikacjê pomiêdzy cz³onkami zespo³u i pozwala na szybkie wdro¿enie nowych programistów do projektu. Oczywi¶cie, w ka¿dej firmie lub zespole mo¿na ustaliæ w³asny standard kodowania -- wa¿ne jest jednak, aby opiera³ siê na okre¶lonych regu³ach, wynikaj±cych ze specyfiki jêzyka programowania.

Ksi±¿ka "Jêzyk C++. Standardy kodowania. 101 zasad, wytycznych i zalecanych praktyk" zawiera opis wspomnianych regu³. Przedstawia zasady pisania kodu ¼ród³owego i standaryzowania okre¶lonych zapisów, operacji i sposobów wykorzystania elementów jêzyka C++. Ka¿da z zasad jest szczegó³owo omówiona i poparta praktycznymi przyk³adami. Ksi±¿ka prezentuje najlepsze ze znanych praktyk -- zarówno "starych", jak i tych, które ca³kiem niedawno uleg³y standaryzacji, oraz opisuje techniki, o których nie s³yszeli nawet programi¶ci z wieloletnim do¶wiadczeniem.

  • Organizacja kodu
  • Styl projektowy i styl kodowania
  • Skalowalno¶æ kodu
  • Racjonalna i efektywna obs³uga b³êdów
  • Prawid³owe stosowanie elementów jêzyka
  • Odpowiednie korzystanie z STL
  • Bezpieczeñstwo typów

Usprawnij pracê, stosuj±c standardy kodowania -- gdy za parê miesiêcy bêdziesz musia³ wróciæ do swoich dzisiejszych programów, przekonasz siê, ¿e by³o warto.







Stephen C. Dewhurst
C++. Kanony wiedzy programistycznej

Wiadomo¶ci niezbêdne ka¿demu programi¶cie

  • Zasady programowania obiektowego
  • Stosowanie wzorców projektowych
  • Korzystanie z mechanizmu szablonów

C++ jest jednym z najpopularniejszych jêzyków programowania. Jego potê¿ne mo¿liwo¶ci id± w parze ze z³o¿ono¶ci±, która powoduje, ¿e nauka programowania w C++ nie jest ³atwym zadaniem. Programista, który chce opanowaæ zasady tworzenia aplikacji w C++, musi w pe³ni opanowaæ przynajmniej czê¶æ zwi±zanych z tym jêzykiem pojêæ i technik. Napisanie prawid³owo i wydajnie dzia³aj±cego programu wymaga wykorzystania tej wiedzy w praktyce.

"C++. Kanony wiedzy programistycznej" to przegl±d zagadnieñ, których znajomo¶æ jest nieodzowna dla ka¿dego programisty korzystaj±cego z C++. Czytaj±c tê ksi±¿kê, poznasz regu³y projektowania i programowania obiektowego, sposoby wykorzystywania funkcji i szablonów oraz zasady stosowania wzorów projektowych. Przeczytasz o dyrektywach kompilatora, wska¼nikach i rzutowaniu. Dowiesz siê wszystkiego, co jest uwa¿ane za sedno jêzyka C++.

  • Projektowanie obiektowe
  • Polimorfizm
  • Wykorzystywanie podstawowych wzorców projektowych
  • Deklarowanie funkcji i tablic
  • Zarz±dzanie pamiêci±
  • Sterowanie przebiegiem kompilacji
  • Korzystanie z szablonów
  • Obs³uga b³êdów za pomoc± wyj±tków

Ta ksi±¿ka pozwoli Ci siê staæ programist± doskona³ym.

O autorze:
Stephen C. Dewhurst by³ jednym z pierwszych u¿ytkowników jêzyka C++ w laboratoriach Bell Labs. Ma ponad dwudziestoletnie do¶wiadczenie w stosowaniu C++ do rozwi±zywania problemów w takich dziedzinach, jak projektowanie kompilatorów, zabezpieczanie handlu elektronicznego czy telekomunikacja implementowana na bazie urz±dzeñ wbudowanych
[wiêcej...]







Robert B. Murray
C++. Strategie i taktyki. Vademecum profesjonalisty

Poznanie ruchów figur szachowych to dopiero pierwszy krok w nauce tej gry. Aby j± opanowaæ, trzeba zrozumieæ strategie i taktyki, które wp³ywaj± na ka¿dy ruch. To samo dotyczy jêzyka C++. Znajomo¶æ w³a¶ciwych strategii pomaga unikaæ pu³apek i pracowaæ o wiele skuteczniej. Rob Murray dziel±c siê swoim do¶wiadczeniem pomaga programistom C++ wykonaæ nastêpny krok w kierunku tworzenia wydajnych aplikacji.

Licznie wystêpuj±ce w ca³ej ksi±¿ce przyk³ady kodu maj± na celu zilustrowanie przydatnych strategii programistycznych i ostrzec przed nabyciem niebezpiecznych nawyków. Aby dodatkowo u³atwiæ przyswajanie nowych umiejêtno¶ci, ka¿dy rozdzia³ koñczy siê list± poruszonych w nim kluczowych zagadnieñ oraz pytaniami maj±cymi spowodowaæ przemy¶lenia i dyskusje.

Ksi±¿ka przedstawia miêdzy innymi:
  • Tworzenie w³a¶ciwych abstrakcji dla projektu i przekszta³canie abstrakcji w klasy C++
  • Mechanizmy dziedziczenia pojedynczego i wielokrotnego
  • Metody tworzenia klas
  • Szczegó³owy opis mechanizmu szablonów
  • Wskazówki dotycz±ce stosowania wyj±tków
  • Metody tworzenia kodu nadaj±cego siê do wielokrotnego wykorzystania
  • Przenoszenie programów z jêzyka C do C++

Robert B. Murray jest wicedyrektorem ds. in¿ynierii oprogramowania w firmie Quantitative Data Systems dostarczaj±cej niestandardowych rozwi±zañ z zakresu oprogramowania dla czo³owych firm. [wiêcej...]







Tom Cargill
C++. Styl programowania

C++ wspomaga programowanie w du¿ej skali, pozwalaj±c na precyzyjne wyra¿enie wspó³zale¿no¶ci pomiêdzy ró¿nymi czê¶ciami programu. Dlatego zakres pojêciowy techniki i stylu programowania w C++ wykracza poza tradycyjne jego pojmowanie w odniesieniu do programowania w ma³ej skali, sprowadzaj±cego siê do szczegó³ów kodowania wiersz po wierszu.

Autor dowodzi, ¿e nieprzemy¶lane stosowanie z³o¿onych i zaawansowanych technik programowania mo¿e prowadziæ do tworzenia chaotycznych, niezrozumia³ych i mêtnych konstrukcji, stanowi±cych zarazem czêsto rozwi±zania mniej efektywne, ni¿ prostsze i zrozumia³e konstrukcje alternatywne. Tom Cargill dokonuje przeredagowania licznych programów, stosuj±c techniki pozwalaj±ce na udoskonalenie kodu, pocz±wszy od poprawy spójno¶ci, po usuniêcie zbêdnego, nadmiarowego dziedziczenia. Sposób prezentacji zagadnieñ rozpoczyna siê od przegl±du oryginalnego kodu, który mo¿esz samodzielnie oceniæ i przeanalizowaæ, rozwa¿aj±c mo¿liwe alternatywne podej¶cia do przedstawionych zagadnieñ programistycznych. Te w³asne przemy¶lenia mo¿esz nastêpnie porównaæ z analizami i wnioskami Autora.

Na podstawie przyk³adów formu³owane s± uniwersalne regu³y i zasady tworzenia kodu i projektowania programów. Zrozumienie i umiejêtne stosowanie tych regu³ pomo¿e profesjonalnym programistom projektowaæ i pisaæ lepsze programy w C++.

Kolejne rozdzia³y po¶wiêcone s± nastêpuj±cym zagadnieniom:
  • Abstrakcja -- pojêcia i modele abstrakcyjne
  • Spójno¶æ
  • Zbêdne dziedziczenie
  • Funkcje wirtualne
  • Przeci±¿anie operatorów
  • Nak³adki typu "wrapper"
  • Efektywno¶æ
Po wprowadzeniu i zilustrowaniu regu³ programowania w pierwszych siedmiu rozdzia³ach, Tom Cargill prezentuje praktyczne studium, w trakcie którego pojedynczy przyk³adowy program przechodzi kolejne transformacje, które pozwalaj± poprawiæ jego ogóln± jako¶æ przy jednoczesnym zredukowaniu wielko¶ci kodu. Konkluzjê ksi±¿ki stanowi rozdzia³ po¶wiêcony wielokrotnemu dziedziczeniu.

Ksi±¿ka Toma Cargilla to nie tylko cenne ¼ród³o wiedzy dla zaawansowanych programistów -- przyda siê ona równie¿ studentom informatyki i pokrewnych kierunków, zainteresowanych zdobyciem profesjonalnych umiejêtno¶ci programistycznych.







Stephen C. Dewhurst
C++. Kruczki i fortele w programowaniu

"C++. Kruczki i fortele w programowaniu" to pomoc dla zawodowych programistów pozwalaj±ca unikn±æ lub poprawiæ dziewiêædziesi±t dziewiêæ najczê¶ciej pope³nianych i najbardziej szkodliwych b³êdów projektowych i programowych w C++. Jest to te¿ ksi±¿ka, dziêki której mo¿na poznaæ niektóre niestandardowe cechy jêzyka C++ i techniki programistyczne.

W ksi±¿ce omówiono typowe b³êdy wystêpuj±ce niemal¿e we wszystkich programach utworzonych w C++. Ka¿dy z nich zosta³ starannie opisany, przedstawiono równie¿ konsekwencje wynikaj±ce z ich pojawienia siê w kodzie programu i szczegó³owy opis sposobów na ich unikniêcie. "C++. Kruczki i fortele w programowaniu” to ksi±¿ka o tym, jak unikn±æ najwiêkszych zagro¿eñ zwi±zanych z programowaniem w C++. Gotowa i praktyczna wiedza dla programistów, która pozwoli im uzyskaæ status ekspertów.

Omówione b³êdy dotycz±:
  • Podstaw jêzyka C++
  • Sk³adni jêzyka
  • Preprocesora
  • Konwersji
  • Inicjalizacji
  • Zarz±dzania pamiêci± i zasobami
  • Polimorfizmu
  • Projektowania klas
  • Projektowania hierarchii

O autorze:
Stephen C. Dewhurst by³ jednym z pierwszych u¿ytkowników jêzyka C++ w laboratoriach Bell Labs. Ma ponad dwudziestoletnie do¶wiadczenie w stosowaniu C++ do rozwi±zywania problemów w takich dziedzinach, jak projektowanie kompilatorów, zabezpieczanie handlu elektronicznego czy telekomunikacja implementowana na bazie urz±dzeñ wbudowanych
[wiêcej...]







Angelika Langer, Klaus Kreft
C++. Biblioteka IOStreams i lokalizacja programów

Opanuj biblioteki strumieni i lokalizacji

  • Poznaj budowê i architekturê biblioteki strumieni
  • Zastosuj standardowe mechanizmy lokalizacji
  • Stwórz w³asne us³ugi internacjonalizacji programów

Biblioteka strumieni (IOStreams) oraz biblioteka lokalizacji to jedne z najwa¿niejszych komponentów jêzyka C++, wykorzystywane przy dostowywaniu aplikacji do wymogów jêzykowych krajów, w których s± wydawane i wykorzystywane. Biblioteki te stosuje siê do sterowania formatowaniem tekstów, definiowania w³asnych mechanizmów formatuj±cych oraz tworzenia wersji jêzykowych oprogramowania. Jednak¿e pomimo wielkiej wagi tych bibliotek, po¶wiêcona im dokumentacja jest wyj±tkowo sk±pa -- trudno znale¼æ kompletne omówienie znajduj±cych siê w nich klas oraz sposobów ich wykorzystania we w³asnych aplikacjach.

Ksi±¿ka "C++. Biblioteka IOStreams i lokalizacja programów" wype³nia tê lukê. Zawiera ona opis oraz dokumentacjê programistyczn± klas biblioteki IOStreams i lokalizacji, a tak¿e prezentuje sposoby ich wykorzystywania i zaawansowane metody rozszerzania i dostosowywania do w³asnych potrzeb. Przedstawia zagadnienia zwi±zane z tworzeniem wersji jêzykowych aplikacji i dostosowywania ich do lokalnych konwencji jêzykowo-kulturowych.

  • Formatowanie wej¶cia i wyj¶cia
  • Operacje na strumieniach plikowych
  • Synchronizowanie strumieni
  • Architektura biblioteki IOStreams
  • Internacjonalizacja i lokalizacja programów
  • Szkielet lokalizacji
  • Definiowanie w³asnych aspektów lokalizacji

Je¶li planujesz implementacjê w³asnych mechanizmów lokalizacji programów, ta ksi±¿ka bêdzie dla Ciebie doskona³ym ¼ród³em informacji.

O autorach:
Angelika Langer pracowa³a jako programista i szkoleniowiec w Rogue Wave Software, wystêpuje na miêdzynarodowych konferencjach po¶wiêconych zagadnieniom projektowania i programowania obiektowego. [wiêcej...]

Klaus Kreft jest g³ównym konsultantem w Siemens Business Service, pracowa³ jako starszy konsultant w Rogue Wave Software oraz jako projektant systemów w Siemensie. [wiêcej...]







e-targ.pl |Motoryzacja| Ksi±¿ki | Zabawki | Obuwie | Ubrania