DirectX
Robert Krupiñski
Aplikacje Direct3D
Dziêki Direct3D mo¿esz tworzyæ nowoczesne gry, symulacje czy programy multimedialne. Jest on podstawowym standardem programowania grafiki trójwymiarowej w systemach operacyjnych zgodnych z Windows. Akceleracja sprzêtowa, oferowana przez wiêkszo¶æ wspó³czesnych kart graficznych oraz bogaty zbiór narzêdzi dostêpnych w wersji 8.1 umo¿liwia programowanie zaskakuj±cej i efektownej grafiki 3D. Direct3D dostarcza programi¶cie gotowych interfejsów, uwalniaj±c go jednocze¶nie od konieczno¶ci zaznajamiania siê ze wewnêtrznymi funkcjami sprzêtu.
Blisko 100 przyk³adowych projektów prezentuj±cych wiele praktycznych zastosowañ Direct3D wprowadzi Ciê w ¶wiat programowania grafiki 3D.
W ksi±¿ce omówiono m.in.:
- Podstawy programowania w Direct3D
- Bufory werteksów
- Zarz±dzanie z³o¿onymi obiektami (obiekt Mesh)
- Przekszta³cenia przestrzeni
- ¦wiat³o i materia³, prze¼roczysto¶æ
- Operowanie teksturami
- Zarz±dzanie obiektami le¿±cymi na jednej p³aszczy¼nie
- Pisanie kodu niezale¿nego od rodzaju karty graficznej
Wayne Freeze
Visual Basic i DirectX. Programowanie gier w Windows
Ksi±¿ka opisuje krok po kroku tworzenie gry symulacyjnej rozgrywaj±cej siê w czasie rzeczywistym, podobnej do s³ynnej gry SimCity. Gra wykorzystuje Direct3D do wy¶wietlania grafiki trójwymiarowej oraz DirectInput do komunikacji z u¿ytkownikiem. Opisane zosta³y interfejsy DirectSound i DirectMusic w stopniu umo¿liwiaj±cym u¿ycie efektów d¼wiêkowych i muzyki w grze. Nauczysz siê wiêc tworzenia w pe³ni trójwymiarowej grafiki a tak¿e odtwarzania plików d¼wiêkowych w formacie MP3. Ksi±¿ka przeznaczona jest dla osób, które ju¿ programowa³y w Visual Basicu.
W ksi±¿ce opisano:
- Wy¶wietlanie grafiki 3D za pomoc± Direct3D
- Sterowanie obrazem: obracanie, przybli¿anie i przewijanie
- Tworzenie animowanych postaci
- Operowanie czasem w symulacjach
- Odtwarzanie muzyki i efektów d¼wiêkowych przy u¿yciu DirectAudio
- Interakcje u¿ytkownik -- program za pomoc± DirectInput
- Syntezê mowy przy u¿yciu interfejsu Microsoft Speech API
- Przygotowywanie grafiki 2D i 3D oraz plików d¼wiêkowych na potrzeby gry