DTP
Adobe Creative Team
Adobe Creative Suite 2/2 PL. Oficjalny podrêcznik
Polecane przez firmê Adobe kompendium wiedzy
o pakiecie Creative Suite 2/2 PL
- Poznaj aplikacje wchodz±ce w sk³ad pakietu
- Zaprojektuj publikacje drukowane i elektroniczne
- Wykorzystaj system kontroli wersji Version Cue 2
Adobe Creative Suite 2 to pakiet znanych i powszechnie wykorzystywanych aplikacji graficznych, tworz±cych niemal¿e perfekcyjne ¶rodowisko pracy dla projektantów grafiki komputerowej. Pakiet wzbogacono o system kontroli wersji plików, nosz±cy nazwê Version Cue. Za pomoc± Adobe Creative Suite mo¿na zrealizowaæ ka¿dy projekt -- od publikacji drukowanej po stronê internetow±. Poszczególne aplikacje wspó³pracuj± z sob±, co pozwala upro¶ciæ wiele zadañ, zwiêkszyæ efektywno¶æ pracy i przyspieszyæ proces tworzenia projektu.
"Adobe Creative Suite 2/2 PL. Oficjalny podrêcznik" to przygotowany i zatwierdzony przez specjalistów z firmy Adobe zbiór æwiczeñ, dziêki którym poznasz mo¿liwo¶ci pakietu. Dowiesz siê, jaki potencja³ maj± nowe wersje aplikacji wchodz±cych w jego sk³ad i co mo¿na osi±gn±æ w wyniku ich integracji. Zrealizujesz przyk³adowe projekty, wykorzystuj±c aplikacje Photoshop CS2, Illustrator CS2, InDesign CS2, GoLive CS2 i Acrobat Professional i przekonasz siê, jak szeroki jest wachlarz zastosowañ pakietu Creative Suite 2.
- Instalacja pakietu Creative Suite
- Zadania i mo¿liwo¶ci aplikacji wchodz±cych w sk³ad pakietu
- Konfiguracja ¶rodowiska roboczego
- Zarz±dzanie plikami graficznymi za pomoc± przegl±darki Bridge
- Projektowanie opakowañ produktów i ok³adek na p³yty CD
- Publikacje drukowane i strony internetowe
- Tworzenie animacji i prezentacji
- Praca grupowa i kontrola wersji plików
Poznaj ogromne mo¿liwo¶ci pakietu Creative Suite 2,
korzystaj±c z oficjalnych materia³ów szkoleniowych firmy Adobe.
Jennifer Alspach
Po prostu Acrobat 5. Tworzenie plików PDF
Format PDF u¿ywany przez program Adobe Acrobat 5 jest lansowany jako uniwersalny format wymiany dokumentów. Co wa¿niejsze, program Acrobat Reader (pozwalaj±cy obejrzeæ zawarto¶æ dokumentów PDF) jest bezp³atny i dostêpny praktycznie dla ka¿dej platformy sprzêtowej i programowej. Istniej± jego wersje dla systemów Windows, MacOS, OS/2 i ró¿nych odmian systemów uniksowych.
Pakiet Adobe Acrobat jest dostêpny na wielu platformach. Programy zwi±zane z tworzeniem i edycj± plików dzia³aj± w systemach Windows lub MacOS. Pliki PDF mo¿na ogl±daæ na wszystkich licz±cych siê platformach, poniewa¿ dla ka¿dej z nich istnieje odpowiednia wersja programu Acrobat Reader.
Wiêkszo¶æ przyk³adów z ksi±¿ki mo¿na zastosowaæ w ka¿dym systemie, dla którego Adobe oferuje swoje produkty (aktualnie MacOS 9.1 i Windows 2000), je¶li jednak tak nie jest, wyra¼nie to wskazujê. Acrobat Reader 5 wykorzystuje ju¿ nowe funkcje systemu MacOS X.
Je¿eli nigdy wcze¶niej nie u¿ywa³e¶ programu Adobe Acrobat, bêdziesz naprawdê zaskoczony jego mo¿liwo¶ciami. Je¶li u¿ywa³e¶ Acrobata wy³±cznie do czytania plików PDF przygotowanych przez innych, zdziwisz siê tym, co mo¿esz zrobiæ, gdy znajdziesz siê "po drugiej stronie" -- to znaczy, bêdziesz tworzy³ i edytowa³ dokumenty PDF. W przypadku, gdy korzysta³e¶ ju¿ z Acrobata w wersji 4.0.1 lub starszej, dowiesz siê o wielu nowych funkcjach wprowadzonych w 5. wersji. Je¶li stosowa³e¶ ju¿ program Acrobat 5, zapoznasz siê z wieloma opcjami, dziêki którym znacznie u³atwisz sobie pracê z dokumentami PDF.
Adobe Creative Team
Adobe InDesign CS2/CS2 PL. Oficjalny podrêcznik
Polecane przez firmê Adobe ¼ród³o wiedzy o programie InDesign CS2
- Poznaj interfejs u¿ytkownika
- Umie¶æ w publikacji elementy tekstowe
- Stwórz w³asne style
- Przygotuj publikacjê do druku
Adobe InDesign to aplikacja przeznaczona do projektowania publikacji drukowanych. Reklamowany jako "zabójca Quarka", program szybko zyska³ popularno¶æ dziêki ogromnym mo¿liwo¶ciom. Precyzja, pe³na kontrola nad wygl±dem publikacji oraz integracja z innymi produktami firmy Adobe, s³u¿±cymi do obróbki grafiki, to jego najwiêksze atuty. InDesign umo¿liwia przygotowanie publikacji do druku na maszynie poligraficznej i drukarce oraz przedstawienie jej w postaci elektronicznej w formie pliku PDF lub witryny WWW.
Ksi±¿ka "Adobe InDesign CS2/CS2 PL. Oficjalny podrêcznik" to przygotowany i zatwierdzony przez specjalistów z firmy Adobe zbiór æwiczeñ, dziêki którym poznasz mo¿liwo¶ci tej niezwyk³ej aplikacji. Nauczysz siê konfigurowaæ obszar roboczy, tworzyæ ramki tekstowe i wype³niaæ je tre¶ci±. Dowiesz siê, jak kontrolowaæ wygl±d tekstu, dobieraj±c krój i rozmiar czcionki oraz wyrównanie akapitów. Stworzysz w³asne style i wzbogacisz publikacjê o elementy graficzne. Przeczytasz tak¿e o zarz±dzaniu kolorami, przygotowywaniu pracy do na¶wietlania i drukowania oraz eksporcie do plików w formacie PDF lub XML.
- Szybki kurs obs³ugi InDesigna
- Palety, narzêdzia i menu programu
- Tworzenie szkieletu dokumentu
- Dodawanie stron wzorcowych
- Ramki tekstowe i graficzne
- Edycja tekstu i kontrola typografii
- Zarz±dzanie kolorami w dokumencie
- Importowanie grafiki
- Tworzenie skorowidzów i spisów tre¶ci
- Drukowanie i eksport do plików PDF
Poznaj obszerne mo¿liwo¶ci programu InDesign CS2,
korzystaj±c z oficjalnych materia³ów szkoleniowych firmy Adobe.
Adobe Creative Team
Adobe Creative Suite 2/2 PL. Oficjalny podrêcznik
Polecane przez firmê Adobe kompendium wiedzy
o pakiecie Creative Suite 2/2 PL
- Poznaj aplikacje wchodz±ce w sk³ad pakietu
- Zaprojektuj publikacje drukowane i elektroniczne
- Wykorzystaj system kontroli wersji Version Cue 2
Adobe Creative Suite 2 to pakiet znanych i powszechnie wykorzystywanych aplikacji graficznych, tworz±cych niemal¿e perfekcyjne ¶rodowisko pracy dla projektantów grafiki komputerowej. Pakiet wzbogacono o system kontroli wersji plików, nosz±cy nazwê Version Cue. Za pomoc± Adobe Creative Suite mo¿na zrealizowaæ ka¿dy projekt -- od publikacji drukowanej po stronê internetow±. Poszczególne aplikacje wspó³pracuj± z sob±, co pozwala upro¶ciæ wiele zadañ, zwiêkszyæ efektywno¶æ pracy i przyspieszyæ proces tworzenia projektu.
"Adobe Creative Suite 2/2 PL. Oficjalny podrêcznik" to przygotowany i zatwierdzony przez specjalistów z firmy Adobe zbiór æwiczeñ, dziêki którym poznasz mo¿liwo¶ci pakietu. Dowiesz siê, jaki potencja³ maj± nowe wersje aplikacji wchodz±cych w jego sk³ad i co mo¿na osi±gn±æ w wyniku ich integracji. Zrealizujesz przyk³adowe projekty, wykorzystuj±c aplikacje Photoshop CS2, Illustrator CS2, InDesign CS2, GoLive CS2 i Acrobat Professional i przekonasz siê, jak szeroki jest wachlarz zastosowañ pakietu Creative Suite 2.
- Instalacja pakietu Creative Suite
- Zadania i mo¿liwo¶ci aplikacji wchodz±cych w sk³ad pakietu
- Konfiguracja ¶rodowiska roboczego
- Zarz±dzanie plikami graficznymi za pomoc± przegl±darki Bridge
- Projektowanie opakowañ produktów i ok³adek na p³yty CD
- Publikacje drukowane i strony internetowe
- Tworzenie animacji i prezentacji
- Praca grupowa i kontrola wersji plików
Poznaj ogromne mo¿liwo¶ci pakietu Creative Suite 2,
korzystaj±c z oficjalnych materia³ów szkoleniowych firmy Adobe.
Sandee Cohen
Po prostu InDesign 2 CE
Adobe InDesign to jeden z najbardziej zaawansowanych programów s³u¿±cych do sk³adu wszelkiego rodzaju publikacji. W wersji 2.0 zosta³ wzbogacony o ponad 800 nowych funkcji -- daje to pojêcie o jego z³o¿ono¶ci. Mo¿liwo¶ci programu InDesign powiêksz± siê jeszcze bardziej, je¶li w procesie sk³adu wykorzystamy inne programy firmy Adobe: Photoshopa i Illustratora.
"Po prostu InDesign 2.0" to wprowadzenie do tworzenia publikacji za pomoc± programu firmy Adobe. Ksi±¿ki z serii "Po prostu…" pokazuj±, jak wykonaæ konkretne zadanie, dziêki czemu, gdy tylko napotkasz trudno¶ci przy pracy, szybko znajdziesz ich rozwi±zanie. Ksi±¿ka jest wiêc zarówno podrêcznikiem, jak i pomoc± dla osoby u¿ywaj±cej InDesign.
W ksi±¿ce przedstawiono:
- Rozpoczêcie pracy z InDesign 2.0
- Konfigurowanie ustawieñ dokumentu
- Pracê z tekstem: formatowanie, ramki tekstowe, typografia
- Tworzenie obiektów graficznych: umieszczanie ich na stronie i przekszta³canie
- Importowanie grafiki i ³±czenie jej z tekstem
- Pracê z tabelami i obszernymi dokumentami (tworzenie spisów tre¶ci i indeksów)
- Drukowanie dokumentów i tworzenie plików PDF
Marek Kostera-Kosterzewski
InDesign 2.0 PL. Æwiczenia
InDesign 2.0 to odpowied¼ firmy Adobe na program QuarkXPress -- potê¿n±, profesjonaln± aplikacjê DTP. Dziêki ogromnym mo¿liwo¶ciom nowa wersja InDesign mo¿e ubiegaæ siê o prymat w¶ród programów do sk³adu. Ksi±¿ka omawia program od podstaw. Æwiczenia s± tak skonstruowane, by mo¿na je by³o traktowaæ jako ¼ród³o szybkich podpowiedzi, gdy np. w decyduj±cym momencie pracy nad projektem zapomnimy, jak wykonuje siê dan± operacjê. Mo¿e ona równie¿ stanowiæ materia³ uzupe³niaj±cy w nauczaniu grafiki komputerowej.
Â
Æwiczenia obejmuj± nastêpuj±ce zagadnienia:
- Podstawy pracy z InDesign 2.0 - interfejs programu, ustawienia strony
- Praca z tekstem - ramki, edycjê, formatowanie
- Praca z grafik± - ramki, rysowanie, ³±czenie z tekstem
- Tworzenie publikacji wielostronicowych
- Drukowanie, tworzenie plików PDF i HTML
- Zarz±dzanie obiektami
Sandee Cohen
Po prostu InDesign
Czy InDesign jest zabójc± Quarka?!!
Rzadko wprowadzenie aplikacji budzi tyle emocji jak w tym przypadku. W ostatnich latach wiele siê mówi³o - w dobrze poinformowanych krêgach - o programie znanym najpierw pod nazw± kodow± K2, a nastêpnie jako InDesign. Po piêciu latach intensywnych prac nad programem (i z ponad piêtnastoletnim do¶wiadczeniem w tworzeniu systemów DTP) firma Adobe Systems Inc. wypu¶ci³a finaln± wersjê programu.
Wydawnictwo HELION, wydaj±c kolejn± ksi±¿kê serii "Po prostu", proponuje czytelnikom podrêcznik-przewodnik pomocny w korzystaniu z InDesigna. Niezwykle ³atwe stanie siê zrozumienie modularnej budowy aplikacji, a tak¿e innych zalet tego - pod pewnymi wzglêdami - rewolucyjnego programu.
The official training workbook from Adobe Systems, Inc.
Adobe PageMaker 7.0. Oficjalny podrêcznik
PageMaker 7 to rozbudowana aplikacja do projektowania i sk³adu publikacji. Umo¿liwia utworzenie i przygotowanie do druku zarówno prostej ulotki, jak i kilkusetstronicowej ksi±¿ki. Za jego pomoc± mo¿na równie¿ opracowaæ publikacje w postaci elektronicznej -- w formacie PDF lub HTML. Mo¿liwo¶ci PageMakera pozwalaj± na kontrolowanie ka¿dego etapu przygotowania publikacji -- od zdefiniowania uk³adu strony, poprzez wprowadzanie i formatowanie tekstu i grafiki, a¿ po okre¶lenie parametrów druku lub eksportu.
"PageMaker 7. Oficjalny podrêcznik" to przygotowany i zatwierdzony przez firmê Adobe (producenta PageMakera) zbiór æwiczeñ, dziêki którym opanujesz wszystkie mo¿liwo¶ci tego programu. Polecani przez Adobe eksperci i nauczyciele przedstawi± Ci techniki tworzenia ulotek, papierów firmowych, broszur i ksi±¿ek z wykorzystaniem zaawansowanych narzêdzi PageMakera.
- Tworzenie ulotki z tekstem u³o¿onym w dwóch kolumnach
- Projektowanie publikacji opartej na szablonach
- Definiowanie parametrów projektu publikacji wielostronicowej
- Strony wzorcowe i style
- Wykonanie broszury z rozk³adówk±
- Formatowanie tekstu
- Przygotowanie pracy do druku -- definiowanie nadlewek i nadrukowañ, tworzenie separacji barwnych
- Generowanie skorowidzów i spisów tre¶ci
- Tworzenie publikacji elektronicznych w formatach PDF i HTML
Rekomendowane przez firmê Adobe ¼ród³o wiedzy o PageMaker 7
Adam Szojda, Ryszard Szojda
PageMaker 7. Æwiczenia
Desktop Publishing -- sk³ad publikacji drukowanych z wykorzystaniem komputera, to pojêcie funkcjonuj±ce w jêzyku poligrafii i informatyki od dawna, jednak aplikacje u³atwiaj±ce realizowanie takich zadañ "zwyk³emu" u¿ytkownikowi pojawi³y siê na rynku stosunkowo niedawno. Wcze¶niej sk³ad publikacji odbywa³ siê z wykorzystaniem rozbudowanych i niewygodnych w obs³udze systemów, które dopiero z czasem przybra³y bardziej przyjazn± u¿ytkownikowi formê.
PageMaker 7.0 to rozbudowany program s³u¿±cy do projektowania i sk³adu publikacji. Umo¿liwia przygotowywanie zarówno publikacji drukowanych, jak i elektronicznych. W ksi±¿ce "PageMaker 7. Æwiczenia" znajdziesz wszystkie informacje potrzebne do rozpoczêcia pracy z t± aplikacj± i opanowania jej podstawowych mo¿liwo¶ci.
- Interfejs u¿ytkownika.
- Konfigurowanie stron dokumentu.
- Warstwy.
- Strony wzorcowe -- definiowanie i zarz±dzanie.
- Wstawianie numeracji stron, indeksów i spisów.
- Praca z tekstem.
- Style.
- Wykorzystanie obiektów graficznych w publikacji.
- Drukowanie i przygotowywanie dokumentów PDF.
Elaine Weinmann, Peter Lourekas
Po prostu QuarkXPress 5
QuarkXPress to program, który zdominowa³ studia DTP. Przeciêtny czytelnik nie zdaje sobie sprawy, ¿e wiêkszo¶æ czasopism, które czyta, zosta³a z³o¿ona w³a¶nie za pomoc± Quarka. QuarkXPress, dziêki swojej elastyczno¶ci i ogromnym mo¿liwo¶ciom, nadaje siê zarówno do sk³adania og³oszeñ reklamowych jak i do tworzenia wielotomowych wydawnictw. Nowa, pi±ta ods³ona Quarka to zwiêkszona ³atwo¶æ obs³ugi i wiele nowych funkcji s³u¿±cych do publikowania dokumentów w Internecie.
Dobra znajomo¶æ Quarka to cenna umiejêtno¶æ, a specjali¶ci, znaj±cy ten program od podszewki, s± poszukiwani na rynku pracy. Je¶li chcesz znale¼æ siê w¶ród nich, ksi±¿ka "Po prostu QuarkXPress5" pomo¿e Ci postawiæ pierwsze kroki w tym kierunku. Ksi±¿ka napisana jest przystêpnym i zwiêz³ym jêzykiem. Rozdzia³y omawiaj±ce poszczególne zagadnienia pozwalaj± na ³atwe odnalezienie poszukiwanych rozwi±zañ.
Ksi±¿ka omawia miêdzy innymi:
- Podstawy pracy z QuarkXPress
- Interfejs programu (Mac/PC)
- Wprowadzanie i przep³yw tekstu
- Typografiê i formatowanie
- Tworzenie tabel
- Pracê z grafik±, ³±czenie grafiki z tekstem
- Style i strony wzorcowe
- Zarz±dzanie kolorami
- Tworzenie w³asnej grafiki
- Funkcje internetowe, tworzenie dokumentów HTML
- Drukowanie
Robert Chwa³owski
Typografia typowej ksi±¿ki
Dobra ksi±¿ka to nie tylko tre¶æ, lecz tak¿e nienaganna forma, na któr± wp³yw ma mnóstwo elementów: sk³ad tekstu powinien byæ wykonany w sposób staranny oraz poprawny pod wzglêdem zarówno technicznym, jak i jêzykowym, kompozycja graficzna ksi±¿ki powinna ³±czyæ w sobie estetykê i funkcjonalno¶æ.
Robert Chwa³owski przedstawia zbiór zasad, które mog± pomóc wydawcy, redaktorowi technicznemu, grafikowi czy operatorowi DTP w stworzeniu ksi±¿ki dobrej w³a¶nie pod wzglêdem formy. Dotychczas trzeba by³o poszukiwaæ tych zasad w rozmaitych publikacjach normalizacyjnych, w s³ownikach i wydawnictwach poprawno¶ciowych, w zdezaktualizowanych podrêcznikach z zakresu poligrafii czy redakcji technicznej, a tak¿e w poradnikach autorów zagranicznych, czêsto nie uwzglêdniaj±cych rozwi±zañ specyficznych dla jêzyka polskiego.
W tomie "Typografia typowej ksi±¿ki" po raz pierwszy zasady te zebrano w ca³o¶æ. Autor dokona³ starannej selekcji: opar³ swoje recepty zarówno na polskich tradycjach zecerskich i wydawniczych, jak i na najlepszych wzorcach typografii ¶wiatowej. Uwaga autora skupia siê na mikrotypografii, czyli na sk³adaniu tekstu, poprawno¶ci jêzykowo-technicznej sk³adu, interpunkcji. Sporo miejsca przeznaczone jest te¿ na tzw. makrotypografiê, a wiêc np. kwestie ³amania tekstów czy uk³adu logicznego ksi±¿ki. Ksi±¿ka obfituje w przyk³ady i dok³adnie obja¶nia trudne zagadnienia, takie jak tabele, bibliografia czy przypisy.
Do stworzenia dobrej ksi±¿ki potrzebne jest do¶wiadczenie i wiedza z zakresu edytorstwa i typografii, której nie da siê chyba zawrzeæ w jednym podrêczniku, choæby bardzo obszernym. Jednak pos³uguj±c siê receptami Roberta Chwa³owskiego, unikniemy z pewno¶ci± podstawowych b³êdów i przynajmniej nie stworzymy ksi±¿ki z³ej.
Na tak± w³a¶nie ksi±¿kê o ksi±¿kach czeka³em od lat.
Adam Twardoch -- delegat krajowy Polski w miêdzynarodowym stowarzyszeniu typograficznym ATypI
Aleksander Kwa¶ny
DTP. Ksiêga eksperta
Desktop Publishing (DTP), w pe³nym znaczeniu, obejmuje ca³okszta³t prac zwi±zanych z cyfrowym przygotowaniem materia³ów do opublikowania zarówno w postaci drukowanej, jak i cyfrowej, np. na CD-ROM-ie. DTP szeroko wykorzystuje osi±gniêcia informatyki, tote¿ zagadnieniom typowym dla tej dynamicznie rozwijaj±cej siê dziedziny po¶wiêcono w ksi±¿ce najwiêcej miejsca. Cyfrowe technologie s± adaptowane jednak znacznie szerzej; st±d m.in. rozdzia³y po¶wiêcone wy³±cznie przep³ywowi prac (workflows), fontom, systemom reprodukcji barw (w tym CMS) i przygotowaniu PostScriptów do na¶wietlania (CtF lub CtP), bez czego profesjonalny prepress nie móg³by po prostu istnieæ.
Gwa³towny rozwój nowoczesnych metod przygotowania do druku oraz samego drukowania doprowadzi³ do wielu zmian w poligrafii, która staje siê coraz bardziej uzale¿niona od komputerów. Wspó³czesny operator DTP mo¿e wykonywaæ wszystkie prace bez potrzeby opuszczania stanowiska komputerowego, otrzymuj±c gotowy wyrób o jako¶ci niemo¿liwej do osi±gniêcia w konwencjonalnym procesie.
Przemiany te przynios³y te¿ inne skutki. Cyfrowe przygotowanie do reprodukcji jest procesem, wbrew pozorom, trudniejszym ni¿ analogiczne dzia³ania analogowe, a ju¿ na pewno bardziej rozbudowanym. Oznacza to, ¿e kadra nowoczesnego studia prepress musi byæ odpowiednio wyszkolona, co dotyczy te¿ osób wcze¶niej zaanga¿owanych w przedkomputerow± poligrafiê. One tak¿e musz± zapoznaæ siê z arkanami informatyki, by móc wykorzystaæ swe dotychczasowe do¶wiadczenie w cyfrowym przep³ywie prac.
Ksi±¿ka ta pe³ni rolê praktycznego przewodnika po wspomaganym komputerowo przygotowaniu do profesjonalnego drukowania. Warto¶æ dydaktyczn± publikacji podnosi zawarta w niej wiedza z zakresu poligrafii, podana w sposób niewymagaj±cy od Czytelnika znajomo¶ci podstaw procesów zachodz±cych w przygotowalni oraz drukarni.
Wielu operatorów styka siê po raz pierwszy z niektórymi terminami podczas pracy w oprogramowaniu DTP. Nie orientuj±c siê, co dane pojêcie oznacza, pope³niaj± oni elementarne b³êdy, zw³aszcza ¿e programy tego typu istniej± czêsto w wersjach anglojêzycznych. Na nic zda siê tu opis przeczytany w pliku pomocy, skoro wystêpuj±ce w nim terminy s± niezrozumia³e.
Z drugiej strony, tempo ¿ycia nie zawsze pozwala na pó¼niejsze nadrobienie braków w przygotowaniu zawodowym. Dlatego stara³em siê tak dozowaæ wszelkie dodatkowe wyja¶nienia tego, co mo¿e nie byæ zrozumia³e dla osoby obeznanej tylko informatycznie z danym oprogramowaniem, systemem czy procesem, aby dostarczyæ niezbêdnej wiedzy poligraficznej, nie odchodz±c jednocze¶nie zbyt daleko od tematu.
Lektura tej ksi±¿ki jest wiêc po¿yteczna tak z punktu widzenia u¿ytkownika komputera, jak i osoby wdro¿onej w proces przygotowania do druku od strony poligraficznej. Absolutnie nie mo¿e ona zast±piæ podrêczników o programach DTP czy opisuj±cych urz±dzenia zewnêtrzne komputera, jak równie¿ traktuj±cych o poligrafii.
Bruce Fraser, Chris Murphy, Fred Bunting
Profesjonalne zarz±dzanie barw±. Wydanie II
Doskona³a jako¶æ barw na wydrukach to
gwarantowana satysfakcja Twoich klientów
- Fizyczne podstawy powstawania barwy
- Metody pomiaru barw
- Modele barw stosowane w grafice komputerowej
- Tworzenie profili barwnych dla urz±dzeñ zewnêtrznych
- Mechanizmy zarz±dzania barw± w aplikacjach graficznych
Prawid³owe odwzorowanie barw w procesie projektowania i drukowania publikacji to rzecz niezwykle istotna. Niewielkie niezgodno¶ci w ustawieniach urz±dzeñ i oprogramowania mog± spowodowaæ katastrofalne rezultaty -- wydruki z przebarwieniami i przek³amania w kolorystyce drukowanych prac.
Jednak niewiele da sama znajomo¶æ funkcji przypisanych poszczególnym przyciskom i ikonom -- w narzêdziach do zarz±dzania kolorem w aplikacjach. Tu potrzebna jest znacznie szersza wiedza. Nale¿y poznaæ modele matematyczne barw oraz mechanizmy stosowane przy ich reprodukcji na monitorach, drukarkach i maszynach poligraficznych. Trzeba tak¿e nauczyæ siê zasad tworzenia profili barwnych i opanowaæ mechanizmy zarz±dzania barw± w aplikacjach wykorzystywanych w procesie projektowania i druku publikacji. Wszystkie te informacje znajdziesz w ksi±¿ce "Profesjonalne zarz±dzanie barw±".
- Barwa i fizyka; powstawanie barwy oraz metody jej mierzenia: kolorymetria, densytometria i spektrofotometria
- Barwa w komputerze; modele barw, punkty bieli i czerni, zale¿no¶ci pomiêdzy modelami
- Profile barwne; opis urz±dzeñ reprodukuj±cych barwy
- Metody pomiaru i kalibracji urz±dzeñ
- Tworzenie profili wy¶wietlania, profili wej¶ciowych i wyj¶ciowych
- Ocena jako¶ci profili barwnych
- Zarz±dzanie kolorem w systemie operacyjnym i aplikacjach
Poznaj i zastosuj techniki stosowane
przez do¶wiadczonych projektantów i poligrafów.
Robin Williams
Komputerowy sk³ad tekstów. Jak to zrobiæ?
Projektowanie atrakcyjnych publikacji nie jest wy³±cznie kwesti± wrodzonego talentu projektanta i chwili natchnienia. Rz±dzi siê ono pewnymi zasadami, które czêsto "czujemy", a które w tej ksi±¿ce zosta³y szczegó³owo opisane i wyja¶nione. Poleganie wy³±cznie na w³asnej intuicji mo¿e okazaæ siê zwodnicze. Dlatego je¶li chcesz, by stworzone przez Ciebie publikacje przyci±ga³y uwagê czytelnika sw± eleganck± form±, powiniene¶ przeczytaæ tê ksi±¿kê.
Ksi±¿ka "Komputerowy sk³ad tekstów. Jak to zrobiæ?" zosta³a napisana z my¶l± o wszystkich osobach, które pragn± zaprojektowaæ ró¿nego rodzaju publikacje, ale nie maj± do¶wiadczenia ani teoretycznych podstaw z zakresu projektowania. Pos³u¿enie siê opisanymi w niej podstawowymi zasadami gwarantuje, ¿e projekty bêd± wygl±da³y profesjonalnie, bêd± lepiej zorganizowane, ujednolicone i interesuj±ce, a ich autor poczuje siê pewniej w swojej roli.
W ksi±¿ce omówiono miêdzy innymi:- Dobór w³a¶ciwych odleg³o¶ci miêdzy poszczególnymi elementami graficznymi publikacji, organizacja tre¶ci
- Wyrównywanie i rozmieszczanie elementów na stronie
- Stosowanie standardów graficznych prowadz±ce do jednolitego wygl±du projektu
- Tworzenie atrakcyjnych projektów dziêki stosowaniu kontrastu miêdzy elementami
- Najwa¿niejsze kategoria krojów pisma
- £±czenie i kontrastowanie krojów pisma
Aleksander Kwa¶ny
Od skanera do drukarki
Niniejsza publikacja sk³ada siê z dwóch czê¶ci. W czê¶ci pierwszej omówiono budowê i zasadê dzia³ania skanerów, aparatów cyfrowych, monitorów, drukarek, znaczenie ich parametrów technicznych, kryteria, jakimi powinno siê kierowaæ przy ich wyborze, a tak¿e podstawowe wiadomo¶ci o barwie i jej reprodukcji.
Czê¶æ druga zawiera przyk³adowe projekty najczê¶ciej wykorzystywanych prac graficznych -- wizytówki, kartki okoliczno¶ciowej, jak i prezentacji WWW. Projekty realizowane s± za pomoc± wiod±cych na rynku programów: Paint Shop Pro, CorelDRAW, Paj±czek. W tej czê¶ci poruszono równie¿ zagadnienia zwi±zane z publikacj± materia³ów (przygotowanie do drukowania, przesy³anie witryn do serwera). Ksi±¿ka kierowana jest do wszystkich u¿ytkowników wymienionych urz±dzeñ peryferyjnych komputera, ich sprzedawców i serwisantów, grafików, operatorów DTP, dyrektorów artystycznych oraz webmasterów.