Fireworks
Patti Schulze
Macromedia Fireworks 8. Oficjalny podrêcznik
¬ród³o informacji o programie Fireworks 8 --
ksi±¿ka polecana przez firmê Macromedia
- Skorzystaj z narzêdzi bitmapowych i wektorowych
- Wprowad¼ do projektu elementy tekstowe i interaktywne
- Zoptymalizuj parametry grafiki
- Wyeksportuj witrynê do programu Dreamweaver
Macromedia Fireworks 8 to najnowsza wersja aplikacji s³u¿±cej do projektowania grafiki dla potrzeb publikacji multimedialnych i witryn WWW. Fireworks umo¿liwia korzystanie zarówno z grafiki wektorowej, jak i bitmapowej, pozwala na tworzenie interaktywnych przycisków, menu rozwijanych oraz animacji w formacie GIF. Dziêki rozbudowanym funkcjom eksportu gotowy projekt mo¿na zapisaæ w plikach o ró¿nych formatach, a nastêpnie wygenerowaæ kod HTML i JavaScript niezbêdny do umieszczenia grafiki na stronie WWW. Fireworks doskonale integruje siê z innym produktem firmy Macromedia -- Dreamweaverem, tworz±c tym samym wydajne ¶rodowisko pracy dla projektantów witryn WWW.
"Macromedia Fireworks 8. Oficjalny podrêcznik" to kompletny zbiór wiadomo¶ci o tym programie, przygotowany we wspó³pracy z pracownikami dzia³u pomocy technicznej firmy Macromedia i dok³adnie przez nich sprawdzony. Wykonuj±c æwiczenia zawarte w 11 lekcjach, poznasz wszystkie funkcje Fireworksa pozwalaj±ce tworzyæ grafikê dla stron WWW. Nauczysz siê korzystaæ z narzêdzi, filtrów i funkcji eksportu.
- Narzêdzia do edycji grafiki bitmapowej
- Praca z obiektami wektorowymi
- Korzystanie z warstw i efektów
- Umieszczanie elementów tekstowych w dokumencie
- Tworzenie elementów interaktywnych
- Definiowanie p³atów i obszarów aktywnych
- Optymalizacja i eksport grafiki
- Tworzenie animowanych GIF-ów
- Stosowanie masek do tworzenia menu rozwijanego
- Integracja Fireworksa z Dreamweaverem
Najlepszym sposobem poznania nowej aplikacji jest wykonanie konkretnych zadañ. Przekonaj siê, jak szybko mo¿na opanowaæ Fireworksa, korzystaj±c z podrêcznika polecanego przez producenta.
Patti Schulze
Macromedia Fireworks MX 2004. Oficjalny podrêcznik
Macromedia Fireworks MX 2004 to aplikacja s³u¿±ca do przygotowywania grafiki do publikacji multimedialnych i witryn WWW. £±czy w sobie mo¿liwo¶ci programu do edycji grafiki wektorowej i bitmapowej, umo¿liwia tworzenie przycisków, menu rozwijanych oraz animowanych GIF-ów. Rozbudowane funkcje eksportu pozwalaj± na zapis grafiki w wielu formatach oraz wygenerowanie kodu HTML i JavaScript niezbêdnego do umieszczenia grafiki na stronie WWW. Fireworks doskonale integruje siê z innym produktem firmy Macromedia -- Dreamweaverem.
"Macromedia Fireworks MX 2004. Oficjalny podrêcznik" to kompletny zbiór informacji o tym programie, przygotowany przy wspó³pracy z pracownikami dzia³u pomocy technicznej firmy Macromedia i dok³adnie przez nich sprawdzony. Wykonuj±c æwiczenia zawarte w 11 lekcjach, poznasz wszystkie funkcje Fireworks wykorzystywane przy tworzeniu grafiki dla stron WWW. Nauczysz siê korzystaæ z narzêdzi, filtrów i funkcji eksportu.
- Edycja grafiki bitmapowej
- Praca z narzêdziami wektorowymi
- Korzystanie z warstw i efektów
- Umieszczanie tekstu w dokumencie
- Tworzenie elementów interaktywnych
- Optymalizacja i eksport grafiki
- Tworzenie animowanych GIF- ów
- Maski
- Integracja Fireworks MX z Dreamweaverem MX
Sandee Cohen
Po prostu Fireworks 4
Co czyni Fireworks tak przydatnym programem? Prawdopodobnie jedn± z najwa¿niejszych przyczyn jest mo¿liwo¶æ wizualnego tworzenia nie tylko grafiki, ale równie¿ kodu niezbêdnego do jej wy¶wietlenia i tworzenia interakcji.
Kolejnym powodem jest to, i¿ Fireworks ³±czy w sobie funkcje programów do edycji grafiki, jej optymalizacji dla Internetu i programów do tworzenia grafiki wektorowej. Zamiast wiêc prze³±czaæ siê pomiêdzy ró¿nymi programami, ca³y projekt mo¿esz wykonaæ od pocz±tku do koñca w Fireworks.
Ksi±¿ka zosta³a napisana tak, aby¶ móg³ rozpocz±æ od utworzenia pustego dokumentu, a nastêpnie krok po kroku poznaæ poszczególne mo¿liwo¶ci programu. Dwa pierwsze rozdzia³y opisuj± podstawowe zagadnienia dotycz±ce elementów interfejsu i dokumentów Fireworks. Kolejnych osiem rozdzia³ów jest po¶wiêconych narzêdziom Fireworks s³u¿±cym do malowania i rysowania. Pozosta³e rozdzia³y traktuj± o wszystkich nie opisanych wcze¶niej mo¿liwo¶ciach programu.
Joyce J. Evans
Flash, Fireworks i FreeHand f/x
Flash oznacza najlepszy wybór, je¶li chodzi o narzêdzia dla powa¿nych projektantów oraz producentów filmów internetowych i animowanych grafik. Dodanie do Flasha 5 ActionScriptu zdecydowanie zwiêkszy³o jego mo¿liwo¶ci. To niesamowite, jak wiele mo¿na dokonaæ we Flashu i za jego pomoc±. Poznasz ActionScript i bêdziesz go u¿ywa³, czytaj±c czê¶æ ksi±¿ki po¶wiêcon± Flashowi.
Zgodnie z zamys³em producenta Fireworks mia³ byæ przeznaczony do zaawansowanej edycji obrazów przygotowywanych do wykorzystania w prezentacjach internetowych. Obecnie Fireworks znajduje siê w¶ród najlepszych programów do edycji obrazów, u¿ywanych przez powa¿nych projektantów internetowych, którzy potrzebuj± narzêdzia zaprojektowanego specjalnie na ich potrzeby koncentruj±ce siê wokó³ Internetu. Mo¿liwo¶æ tworzenia systemów nawigacyjnych zawieraj±cych m.in. kod HTML i JavaScript to jeden z przejawów potêgi Fireworks.
FreeHand jest liderem w dziedzinie programów ilustracyjnych; zosta³ wzbogacony o takie mo¿liwo¶ci, jak narzêdzie contour gradient oraz mo¿liwo¶æ wykorzystania wielu stron wzorcowych. W aplikacji tej mo¿na nawet otwieraæ wielostronicowe dokumenty w formacie PDF. Bêdziesz zaskoczony zgodno¶ci± formatów plików FreeHanda i Flasha.
W tej mieszance nie zosta³ równie¿ pominiêty Dreamweaver. Dodatek A jest po¶wiêcony edycji obrazów Fireworks w ¶rodowisku Dreamweavera oraz tworzeniu w nim ca³ych, skomplikowanych projektów uk³adu strony przy u¿yciu takich elementów jak warstwy, kaskadowe arkusze stylów i behawiory.
W¶ród osób, którym najbardziej przyda siê ta ksi±¿ka, znajduj± siê projektanci zatrudnieni w firmach oraz niezale¿ni projektanci i wykonawcy stron, nauczyciele i kierownicy projektów. Ksi±¿ka ta zosta³a napisana dla u¿ytkowników na poziomie ¶rednio zaawansowanym, istotna wiêc jest w tym przypadku praktyczna znajomo¶æ Flasha, Fireworks i FreeHanda. Z ksi±¿ki nie nauczysz siê, jak u¿ywaæ ka¿dego programu. Dowiesz siê jednak, jak pos³ugiwaæ siê funkcjami wykorzystanymi w danym æwiczeniu, a tak¿e poznasz najwa¿niejsze mo¿liwo¶ci ka¿dej z aplikacji. Poniewa¿ okre¶lenie, co dok³adnie kryje siê za terminem „¶rednio zaawansowany” jest bardzo trudne, du¿± wagê przywi±zano do przedstawienia dok³adnych wskazówek w æwiczeniach.
Ta ksi±¿ka z serii f/x pomo¿e w lepszym zrozumieniu tego, jak mo¿na najlepiej wykorzystaæ mo¿liwo¶ci wiod±cych aplikacji firmy Macromedia. Dowiesz siê, jakie zadania potrafi najlepiej wykonaæ ka¿dy program, co w efekcie zwiêkszy wydajno¶æ Twoj± i (lub) Twojego zespo³u w projektach internetowych.
Najlepszym sposobem nauki jest praktyka, dlatego te¿ prezentowane techniki s± ilustrowane æwiczeniami opartymi na przyk³adach wziêtych z ¿ycia. Je¶li dana technika jest szczegó³owo wyja¶niona w innym rozdziale, podane jest odniesienie, aby czytelnik móg³ w razie potrzeby przeczytaæ wiêcej na jej temat.
Jak wspomnia³am wcze¶niej, nie sposób dok³adnie okre¶liæ stopnia umiejêtno¶ci, które posiada ¶rednio zaawansowany u¿ytkownik, tak wiêc wszystkie konieczne do utworzenia projektu czynno¶ci wskazano w odpowiedniej kolejno¶ci, niezale¿nie od tego, jak s± proste. Zaawansowan± technikê prowadz±c± do osi±gniêcia efektu koñcowego przedstawiono w sposób zrozumia³y dla przeciêtnego u¿ytkownika.
Joseph W. Lowery, Simon White
Fireworks 4. Biblia
Internet jest bez w±tpienia fenomenem naszych czasów i przyci±ga ogromn± liczbê talentów, zarówno artystycznych, jak i technicznych. Poza tym, jak czêsto pojawia siê nowy ¶rodek przekazu? Zakres projektantów internetowych rozci±ga siê od klasycznych artystów, którzy odkrywaj± mo¿liwo¶ci Internetu, po profesjonalistów, którzy do tej pory zajmowali siê mediami drukowanymi, a chc± poszerzyæ swoje horyzonty. Niniejsza ksi±¿ka przeznaczona jest dla nich wszystkich. Czytelnik znajdzie w niej rozwi±zania codziennych problemów zwi±zanych z tworzeniem grafiki, ale mo¿na j± tak¿e wykorzystaæ jako przewodnik encyklopedyczny po programie Fireworks.
"Fireworks 4. Biblia" jest kompletnym opisem programu Macromedia Fireworks 4. Na p³ycie CD-ROM do³±czonej do ksi±¿ki znajduje siê w pe³ni funkcjonalna 30-dniowa wersja Fireworks. W ksi±¿ce opisane zosta³y wersje Fireworks 4 przeznaczone na u¿ytek platformy Windows i MacOS.
Przeczytanie ksi±¿ki rozdzia³ po rozdziale zmieni ¿ó³todzioba w zupe³nie opierzonego profesjonalistê. Mo¿na te¿ potraktowaæ tê ksi±¿kê jako podrêczny leksykon i wyszukiwaæ w niej potrzebne w danej chwili informacje. W celu u³atwienia takiego korzystania z tej publikacji zosta³a ona podzielona na siedem g³ównych czê¶ci, a ka¿da z nich jest po¶wiêcona odrêbnemu tematowi. Po zapoznaniu siê z Fireworks mo¿na w trakcie pracy wybiórczo korzystaæ z poszczególnych rozdzia³ów i poszerzaæ w ten sposób swój zasób wiedzy.
Pocz±tkowe rozdzia³y ksi±¿ki po¶wiêcone s± podstawowym cechom programu, a w ka¿dym z nich opisane zosta³y poszczególne kroki pozwalaj±ce na wykonanie okre¶lonego zadania. W pó¼niejszych rozdzia³ach mo¿na natrafiæ na ramki zatytu³owane "Techniki Fireworks". S± to instrukcje "krok po kroku" wyja¶niaj±ce poszczególne techniki wykorzystywane w projektowaniu dla Internetu, na przyk³ad u¿ywanie maski w celu dodania ramki do obrazka. Techniki Fireworks mo¿na tak¿e stosowaæ jako podstawy do realizacji w³asnych pomys³ów.
Uruchamiaj±c Fireworks w trakcie czytania, trzeba koniecznie w³o¿yæ do swojego komputera do³±czon± do ksi±¿ki p³ytê CD-ROM. Jest ona integraln± czê¶ci± ksi±¿ki i zawiera wiele tekstur, gradientów i szablonów HTML Fireworks oraz wersje testowe popularnych programów.