Ksi±¿ki wybierz dzia³: Informatyka | Biznes | Pedagogika
    e-Targ.pl -> ksi±¿ki -> informatyczne

hipermarkety Java



Cay Horstmann, Gary Cornell
Java 2. Techniki zaawansowane. Wydanie II

Kompletne i niezast±pione ¼ród³o wiedzy dla do¶wiadczonych programistów

  • Kolejne wydanie doskona³ego przewodnika po zaawansowanych mo¿liwo¶ciach Javy
  • Wszystkie kody ¼ród³owe w ksi±¿ce zaktualizowane do J2SE 5.0
  • Szczegó³owe omówienie wielow±tkowo¶ci, kolekcji, programowania aplikacji sieciowych i bazodanowych, bezpieczeñstwa i internacjonalizacji aplikacji, obiektów rozproszonych i jêzyka XML

Kolejne ju¿ wydanie przewodnika opisuj±cego zaawansowane i nieznane w³a¶ciwo¶ci jêzyka Java, tym razem w wersji 5.0, to kompendium wiedzy dla wszystkich programistów zamierzaj±cych tworzyæ rozbudowane aplikacje. Nowa wersja jêzyka Java to nie tylko nowy numer -- to przede wszystkim ogromna ilo¶æ nowych funkcji i mo¿liwo¶ci, klas i obiektów. W JDK 5.0 wprowadzono nowe mechanizmy obs³ugi w±tków i kolekcji, rozszerzono mo¿liwo¶ci biblioteki Swing i klas wykorzystywanych do tworzenia aplikacji bazodanowych i sieciowych. "Java 2. Techniki zaawansowane. Wydanie II" przedstawia i opisuje wszystkie te nowo¶ci.

Wszystkie przyk³adowe programy zosta³y zaktualizowane do najnowszej wersji Javy i przedstawiaj± praktyczne rozwi±zania rzeczywistych problemów, z jakimi mo¿e spotkaæ siê twórca aplikacji w jêzyku Java. Ksi±¿ka zawiera wiele nowych podrozdzia³ów po¶wiêconych nowo¶ciom wprowadzonym w J2SE 5.0. Dok³adnie i na przyk³adach opisuje zagadnienia zwi±zane z wielow±tkowo¶ci±, kolekcjami, metadanymi, stosowaniem jêzyka XML, komunikacj± z bazami danych i wieloma innymi elementami zaawansowanego programowania w Javie.

  • Aplikacje wielow±tkowe
  • Kolekcje i operacje na nich
  • Po³±czenia sieciowe
  • Interfejs JDBC i LDAP
  • Aplikacje rozproszone
  • Technologia CORBA
  • Zaawansowane mo¿liwo¶ci bibliotek Swing i AWT
  • Technologia JavaBeans
  • Bezpieczeñstwo aplikacji
  • Internacjonalizacja
  • Korzystanie z jêzyka XML

Je¶li zamierzasz wykorzystaæ Javê w z³o¿onym projekcie informatycznym, ta ksi±¿ka bêdzie dla Ciebie niezast±piona.









Bruce Eckel
Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV

Poznaj najnowsz± wersjê jêzyka Java

  • Opanuj zasady projektowania obiektowego
  • Wykorzystaj Javê do tworzenia aplikacji
  • Zastosuj najnowsze narzêdzia i techniki

Popularno¶æ Javy stale ro¶nie, a ka¿da nastêpna wersja tego jêzyka wnosi co¶ nowego. Poznanie wszystkich mo¿liwo¶ci drzemi±cych w Javie wymaga siêgniêcia do sprawdzonego ¼ród³a wiedzy -- ksi±¿ki "Thinking in Java". To ¶wiatowy bestseller, który zyska³ zas³u¿on± s³awê najlepszego podrêcznika do nauki Javy. Wzbudzi³ entuzjazm i uznanie programistów przede wszystkim dziêki wyj±tkowej przejrzysto¶ci, przemy¶lanej strukturze i trafnie dobranym przyk³adom.

Ksi±¿ka "Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV" zawiera szczegó³owe omówienie zasad programowania w Javie. Przeznaczona jest dla pocz±tkuj±cych programistów i dla ekspertów. Przystêpnie prezentuje zarówno zagadnienia podstawowe, jak i zaawansowane. Dziesi±tki przyk³adów u³atwiaj± zrozumienie ka¿dego tematu. Wszystko to sprawia, ¿e poznajemy prawdziw± Javê -- uniwersaln±, czyteln±, niezale¿n± od platformy systemowej. Czytaj±c tê ksi±¿kê, dowiesz siê, co jest niezbêdne do tworzenia wydajnych i bezpiecznych aplikacji w Javie.

  • Projektowanie obiektowe
  • Zasady dokumentowania kodu ¼ród³owego
  • Operatory i sterowanie przebiegiem wykonywania programu
  • Inicjalizacja i usuwanie obiektów
  • Kolekcje obiektów
  • Obs³uga b³êdów
  • Operacje wej¶cia i wyj¶cia
  • Programowanie wspó³bie¿ne
  • Projektowanie interfejsów u¿ytkownika

Przekonaj siê, dlaczego ksi±¿ka "Thinking in Java"
jest uznawana za najlepszy podrêcznik Javy dostêpny na rynku.







Cay Horstmann, Gary Cornell
Java 2. Podstawy

  • Obszerny przewodnik po jêzyku Java -- zaktualizowany dla wersji JDK 1.3
  • Pe³ne omówienie ¶rodowiska programowania zorientowanego obiektowo oraz klas Swing
  • Wiêcej przyk³adowch kodów przydatnych profesjonalnym programistom
  • CD-ROM zawiera kod ¼ród³owy wszystkich programów, J2SE w wersji 1.3, Forte™ -- Java Community Edition i wiele wiêcej!
Piêæ wydañ w USA, pierwsze wydanie w Polsce!

"Java 2. Podstawy” jest najlepsz± ksi±¿k± dla programistów. Nie ma sobie równych pod wzglêdem ilo¶ci przekazanych informacji, a mimo to pozostaje bardzo czytelna. -- K. N. King, Computer Reviews

Programi¶ci znajd± tu wszystko, czego potrzeba, aby wykorzystaæ potêgê jêzyka Java… -- PC Week

"Java 2. Podstawy" dostarcza wszystkiego, czego potrzebujesz, aby ukoñczyæ nawet najbardziej skomplikowane projekty. Dlatego w³a¶nie ta ksi±¿ka przez piêæ lat by³a miêdzynarodowym bestsellerem. "Java 2. Podstawy" omawia podstawy platformy Java 2 Standard Edition w wersji 1.3, zawiera pe³ny opis zorientowanego obiektowo ¶rodowiska programistycznego Javy, komponentów interfejsu u¿ytkownika Swing i wiele, wiele wiêcej.

Pi±ta wydanie prezentuje wiele nowych, gotowych do zastosowania programów, z których zas³ynê³y poprzednie edycje tej ksi±¿ki: pojawi³y siê równie¿ nowe programy dotycz±ce mechanizmu odbicia oraz optymalizacji kodu. Szczegó³owo wyja¶niono koncepcjê klas wewnêtrznych, funkcjonowanie proxy, obs³ugê wyj±tków, techniki usuwania b³êdów, model zdarzeñ Javy, interfejs wej¶cia/wyj¶cia oraz zarz±dzania plikami.

Kompendium dla programistów Javy, a w nim:

  • Omówienie jêzyka Java i tworzenia aplikacji w ¶rodowisku Forte(tm)
  • Tworzenie aplikacji GUI przy pomocy nowych klas Swing
  • Sposoby pisania klas proxy i klas wewnêtrznych
  • Korzystanie z modelu zdarzeñ Javy
  • Omówienie klas strumieni oraz mechanizmu zarz±dzania plikami
To idealna ksi±¿ka dla profesjonalnych programistów, którzy chc± nauczyæ siê Javy i wykorzystaæ j± w swojej pracy zawodowej. Zawiera CD-ROM z kodem ¼ród³owy wszystkich przyk³adów, Forte ™ -- Java Community Edition (zintegrowane ¶rodowisko programistyczne Javy) oraz wersje testowe wielu innych u¿ytecznych programów.







Marcin Lis
Java. Æwiczenia praktyczne. Wydanie II

Rozpocznij przygodê z programowaniem w Javie

  • Poznaj podstawowe elementy jêzyka Java
  • Opanuj zasady programowania obiektowego
  • Napisz w³asne aplety i aplikacje
  • Wykorzystaj komponenty do tworzenia interfejsów u¿ytkownika

Java w ci±gu kilku ostatnich lat przeby³a drogê od niemal nieznanej technologii do jednego z najpopularniejszych jêzyków programowania na ¶wiecie. Dzi¶ jej g³ównym atutem nie s± aplety, które w za³o¿eniu twórców mia³y umilaæ czas osobom odwiedzaj±cym witryny WWW, lecz rozbudowane aplikacje przetwarzaj±ce setki danych. Java to uznana platforma programistyczna stosowana zarówno przez najwiêksze firmy z bran¿y informatycznej, jak i przez programistów amatorów do realizacji przeró¿nych zadañ z wykorzystaniem technik obiektowych.

"Java. Æwiczenia praktyczne. Wydanie II" to zbiór krótkich æwiczeñ, dziêki którym poznasz podstawy programowania w tym jêzyku. Przeczytasz o g³ównych elementach Javy i technikach obiektowych. Dowiesz siê, jak definiowaæ zmienne, przetwarzaæ dane tekstowe, tworzyæ proste aplety i bardziej z³o¿one aplikacje. Nauczysz siê korzystaæ z komponentów, buduj±c interfejsy u¿ytkownika swoich aplikacji i zaimplementujesz operacje wej¶cia i wyj¶cia na plikach. Zdobêdziesz solidne podstawy do dalszej nauki Javy.

  • Instalacja Java Development Kit w Windows i Linuksie
  • Deklarowanie zmiennych
  • Operatory i ich priorytety
  • Instrukcje warunkowe i pêtle
  • Obiekty i klasy
  • Wyj±tki i obs³uga b³êdów
  • Tworzenie apletów
  • Grafika i d¼wiêk w Javie
  • Tworzenie interfejsów u¿ytkownika za pomoc± komponentów
  • Operacje na plikach









Brian Eubanks
Java. Programowanie, biblioteki open-source i pomys³y na nowe projekty

Odkryj nieznane mo¿liwo¶ci Javy

  • Sieci semantyczne i neuronowe
  • Przetwarzanie grafiki i multimediów
  • Obliczenia naukowe

Java, mimo stosunkowo krótkiej obecno¶ci na rynku, sta³a siê jednym z najpopularniejszych jêzyków programowania. Codziennie korzystaj± z niej setki tysiêcy programistów z ca³ego ¶wiata. Najwiêksze korporacje ¶wiata za jej pomoc± buduj± systemy informatyczne przetwarzaj±ce potê¿ne porcje danych. Aplikacje bazodanowe, serwlety i aplety to najbardziej znane zastosowania Javy, jednak nie jedyne. W sieci dostêpna jest ogromna ilo¶æ bibliotek tworzonych przez pasjonatów, którzy wykorzystuj± Javê do odmiennych celów, takich jak przetwarzanie grafiki, modelowanie sieci neuronowych, przeprowadzanie z³o¿onych obliczeñ i wielu innych zadañ.

Dziêki ksi±¿ce "Java. Programowanie, biblioteki open-source i pomys³y na nowe projekty" poznasz mniej znane zastosowania Javy. Dowiesz siê, jak za pomoc± bibliotek dostêpnych na licencji open-source tworzyæ ciekawe projekty i pisaæ nietypowe aplikacje. Nauczysz siê przetwarzaæ pliki XML i HTML, obrabiaæ i generowaæ grafikê a tak¿e wy¶wietlaæ pliki multimedialne. Przeczytasz o sieciach semantycznych i neuronowych, odczytywaniu kana³ów RSS i sterowaniu urz±dzeniami pod³±czonymi do komputera.

  • Nieznane funkcje standardowego API Javy
  • Przetwarzanie ³añcuchów tekstowych
  • Analiza plików XML i HTML
  • Stosowanie RDF w projektach
  • Czytanie kana³ów RSS
  • Obliczenia o dowolnej precyzji
  • Realizacja algorytmów genetycznych
  • Symulowanie sieci neuronowych
  • Generowanie plików SVG
  • Wspó³praca z interfejsem MIDI

Je¶li lubisz eksperymentowaæ z jêzykami programowania,
ta ksi±¿ka bêdzie dla Ciebie doskona³ym ¼ród³em inspiracji.







Rod Johnson, Juergen Hoeller, Alef Arendsen, Thomas Risberg, Colin Sampaleanu
Spring Framework. Profesjonalne tworzenie oprogramowania w Javie

Poznaj mo¿liwo¶ci szkieletu Spring
i usprawnij proces tworzenia aplikacji J2EE

Spring to szkielet wytwarzania aplikacji (framework), dziêki któremu proces budowania oprogramowania w jêzyku Java dla platformy J2EE staje siê znacznie prostszy i efektywniejszy. Spring oferuje us³ugi, które mo¿na z powodzeniem u¿ywaæ w wielu ¶rodowiskach -- od apletów po autonomiczne aplikacje klienckie, od aplikacji internetowych pracuj±cych w prostych kontenerach serwletów po z³o¿one systemy korporacyjne pracuj±ce pod kontrol± rozbudowanych serwerów aplikacji J2EE. Spring pozwala na korzystanie z mo¿liwo¶ci programowania aspektowego, znacznie sprawniejsz± obs³ugê relacyjnych baz danych, b³yskawiczne budowanie graficznych interfejsów u¿ytkownika oraz integracjê z innymi szkieletami takimi, jak Struts czy JSF.

Ksi±¿ka "Spring Framework. Profesjonalne tworzenie oprogramowania w Javie" odkryje przed Tob± wszystkie tajniki stosowania Springa w procesie wytwarzania systemów informatycznych dla platformy J2EE. Dowiesz siê, jak efektywnie korzystaæ z najwa¿niejszych sk³adników szkieletu Spring i poznasz ich rolê w budowaniu aplikacji. Nauczysz siê nie tylko tego, co mo¿na zrealizowaæ za pomoc± poszczególnych us³ug, ale tak¿e tego, w jaki sposób zrobiæ to najlepiej. W kolejnych æwiczeniach przeanalizujesz proces tworzenie kompletnej aplikacji w oparciu o Spring.

W ksi±¿ce poruszono m.in. tematy:

  • Struktura szkieletu Spring
  • Tworzenie komponentów i definiowanie zale¿no¶ci pomiêdzy nimi
  • Testowanie aplikacji i testy jednostkowe
  • Programowanie aspektowe w Spring
  • Po³±czenia z relacyjnymi bazami danych za pomoc± JDBC
  • Zarz±dzanie transakcjami
  • Korzystanie z mechanizmu Hibernate
  • Zabezpieczanie aplikacji
  • Stosowanie szkieletu Web MVC

Przekonaj siê, jak Spring mo¿e zmieniæ Twoj± pracê
nad tworzeniem aplikacji J2EE.







Andy Hunt, Dave Thomas
JUnit. Pragmatyczne testy jednostkowe w Javie

Przetestuj swoje aplikacje podczas ich tworzenia

  • Poznaj strukturê testów jednostkowych
  • Stwórz poprawne testy jednostkowe
  • Wykorzystaj modu³y testowe w projekcie

Testy jednostkowe s± niezwykle wa¿nym narzêdziem programisty. Przeprowadzane podczas pisania aplikacji pozwalaj± na sprawdzenie poprawno¶ci kodu, wy³apanie b³êdów i szybkie usuniêcie ich. W nowoczesnych metodykach wytwarzania oprogramowania testy jednostkowe s± jednymi z najwa¿niejszych elementów procesu. Tworzenie systemów bez korzystania z testów jednostkowych czêsto porównywane jest do pisania programów na kartce. Nowoczesne narzêdzia takie, jak JUnit bardzo u³atwiaj± przeprowadzanie testów jednostkowych, integruj±c siê ze ¶rodowiskami programistycznymi.

Ksi±¿ka "JUnit. Pragmatyczne testy jednostkowe w Javie" to wprowadzenie do tematyki testów jednostkowych. Czytaj±c j± poznasz ich znaczenie i nauczysz siê stosowaæ JUnit do projektowania i wykorzystywania testów. Dowiesz siê, jak projektowaæ testy jednostkowe w oparciu JUnit, co testowaæ za ich pomoc± i gdzie umieszczaæ kod testowy. W ksi±¿ce przeczytasz te¿ o zasadach projektowania ³atwego do testowania kodu oraz programowaniu sterowanym testami.

  • Cele przeprowadzania testów jednostkowych
  • Planowanie testów
  • Implementacja testów z wykorzystaniem JUnit
  • Zasady stosowania testów
  • Automatyzowanie testów
  • Okre¶lanie czêstotliwo¶ci testowania
  • Projektowanie kodu pod k±tem testowania

Przekonaj siê, jak bardzo testy jednostkowe u³atwi± Ci pracê.







Krzysztof Rychlicki-Kicior
J2ME. Praktyczne projekty

Napisz w³asne programy dla swojego telefonu komórkowego

  • Zainstaluj i skonfiguruj ¶rodowisko pracy
  • Wykorzystaj po³±czenia internetowe i jêzyk XML
  • Napisz odtwarzacz multimedialny i grê

Ogromna popularno¶æ jêzyka Java wynika miêdzy innymi z tego, ¿e napisane w nim programy mo¿na uruchomiæ praktycznie na dowolnym komputerze. W¶ród urz±dzeñ "rozumiej±cych" Javê coraz czê¶ciej mo¿na znale¼æ telefony komórkowe. Java przeznaczona dla urz±dzeñ mobilnych, oznaczona symbolem J2ME, ró¿ni siê od Javy dla "prawdziwych" komputerów. Tworz±c aplikacjê dla telefonu, nale¿y uwzglêdniæ ograniczony rozmiar pamiêci, mniejsz± ilo¶æ miejsca na wy¶wietlaczu i inne czynniki. Jednak pomimo to J2ME umo¿liwia pisanie w pe³ni funkcjonalnych aplikacji wykorzystuj±cych bazy danych, po³±czenia sieciowe, technologiê XML i us³ugi sieciowe.

"J2ME. Praktyczne projekty" to podrêcznik tworzenia aplikacji dla telefonów komórkowych z wykorzystaniem jêzyka Java. Czytaj±c go, dowiesz siê, jakie ¶rodowisko programistyczne wybraæ i jak dostosowaæ je do wymagañ projektów dla urz±dzeñ mobilnych. Nauczysz siê tworzyæ aplikacje operuj±ce na danych, ³±cz±ce siê z internetem i przetwarzaj±ce pliki XML. Napiszesz w³asny czytnik kana³ów RSS, odtwarzacz multimedialny i grê. Poznasz tak¿e zasady korzystania z komunikacji Bluetooth w aplikacjach J2ME.

  • Konfiguracja ¶rodowiska roboczego
  • Podstawowe komponenty graficzne w J2ME
  • Obs³uga wy¶wietlacza i klawiatury
  • Po³±czenie aplikacji z internetem
  • Przetwarzanie plików XML
  • Odtwarzanie plików multimedialnych
  • Nagrywanie d¼wiêku
  • Tworzenie gier w J2ME
  • Obs³uga po³±czeñ Bluetooth z poziomu J2ME







Bruce A. Tate
Wiêcej ni¿ Java

Poznaj przysz³o¶æ jêzyków programowania

  • Czy Java nadal bêdzie ¶wiêciæ triumfy?
  • Jak bêd± wygl±daæ narzêdzia przysz³o¶ci?
  • Czy nowe platformy osi±gn± tak± popularno¶æ, jak Java?

Java jest obecna na rynku od ponad 10 lat. Przez ten czas zyska³a ogromn± popularno¶æ i znacznie zmieni³a swoje oblicze. Przesta³a byæ jêzykiem wykorzystywanym do tworzenia mniej lub bardziej przydatnych apletów na strony WWW. Jest teraz potê¿n±, uniwersaln± platform± programistyczn± u¿ywan± do budowania aplikacji korporacyjnych i finansowych. Jednocze¶nie istniej± obszary, w których Java nie jest wystarczaj±co elastyczna, a jej z³o¿ono¶æ staje siê problemem. Na rynku pojawi³y siê narzêdzia maj±ce upro¶ciæ tworzenie rozbudowanych systemów za pomoc± Javy, jak na przyk³ad Spring czy Hibernate. Jednak czy opracowanie zupe³nie nowych platform programistycznych nie spowolni triumfalnego pochodu Javy? W ksi±¿ce "Wiêcej ni¿ Java" Bruce Tate zastanawia siê nad przysz³o¶ci± jêzyków programowania. Przedstawia ¼ród³a popularno¶ci Javy i ogromne korzy¶ci, jakie wnios³a do wspó³czesnej informatyki. Wskazuje problemy, z jakimi borykaj± siê programi¶ci korzystaj±cy z Javy. Wreszcie dokonuje przegl±du konkurencyjnych jêzyków programowania, zastanawiaj±c siê, w czym s± lepsze, a w czym gorsze od Javy i który z nich ma szansê zagroziæ jej pozycji na rynku.

  • Powody malej±cej popularno¶ci C++
  • Rozwój technologii open source
  • Prawdy i mity zwi±zane z Jav±
  • Wady Javy
  • Potencjalni konkurenci Javy
  • ¦rodowisko Ruby on Rails
  • Przysz³o¶æ serwerów kontynuacyjnych

Je¶li chcesz wiedzieæ, jakiego jêzyka programowania bêdziesz u¿ywa³ za 5 lat, przeczytaj± tê ksi±¿kê.







Marty Hall, Larry Brown
Serwisy internetowe. Programowanie

Kompendium wiedzy dla profesjonalnych programistów serwisów internetowych.

Ksi±¿ka zawiera komplet informacji niezbêdnych twórcom zaawansowanych aplikacji sieciowych i opisuje: HTML 4, Java Standard Edition 1.3, serwlety, JavaServer Pages i wiele innych technologii. "Serwisy internetowe. Programowanie" ³±czy te technologie pokazuj±c, jak przy ich pomocy tworzyæ profesjonalne systemy.

HTML 4: Dog³êbny, praktyczny opis struktury dokumentu HTML, jego elementów, ramek i styli kaskadowych.

Java 2: Podstawy sk³adni, projektowanie zorientowane obiektowo, aplety, tworzenie animacji, narzêdzie Java PlugIn, tworzenie interfejsu u¿ytkownika (Swing), Java 2D API, aplikacje wielow±tkowe, programowanie sieciowe, korzystanie z baz danych i jeszcze wiêcej.

Technologie serwerowe Javy: Serwlety, JSP, XML, JDBC – fundamentalne technologie umo¿liwiaj±ce budowê aplikacji w Javie. Tematy zaawansowane dotycz± tworzenia w³asnych bibliotek znaczników JSP, ³±czenia serwletów z JSP (MVC), tworzenie puli po³±czeñ do baz danych, SAX, DOM i XSLT. Dok³adnie omówiono tak¿e HTTP 1.1.

JavaScript: Dynamiczne tworzenie zawarto¶ci stron WWW, ¶ledzenie zachowania u¿ytkownika, sprawdzanie poprawno¶ci danych w formularzach HTML. Do³±czono podrêczny skorowidz komend.

Pierwsze wydanie tej ksi±¿ki jest u¿ywane jako podrêcznik na takich uczelniach jak MIT, Standford, UC Berkeley, UCLA, Princeton i John Hopkins. Ksi±¿ka, któr± trzymasz w rêku, zosta³a zaktualizowana i uzupe³niona o najnowsze technologie oraz towarzysz±ce im przyk³ady gotowego kodu.

  • ¦wiatowy bestseller -- aktualne kompendium dla zaawansowanych programistów serwisów WWW
  • Dog³êbny opis HTML 4, CSS, Javy 2, serwletów, JavaServer Pages i XML
  • Przyk³ady kodu u¿ywanego przez profesjonalistów







Julian Templeman, David Vitter
Visual Studio .NET: .NET Framework. Czarna ksiêga

Poznaj .NET Framework — si³ê platformy .NET

Niniejsza ksi±¿ka stanowi wprowadzenie do .NET Framework, z³o¿onego i bardzo bogatego zestawu narzêdzi s³u¿±cych do tworzenia aplikacji dla platformy .NET. Lektura tej ksi±¿ki sprawi, ¿e poznasz g³ówne elementy .NET Framework i nauczysz siê tworzyæ programy dla platformy .NET. Du¿a liczba przyk³adów -- od tworzenia grafiki do obs³ugi baz danych -- zilustrowanych wieloma linijkami kodu, u³atwi Ci tworzenie zaawansowanych aplikacji w pe³ni korzystaj±cych z nowych cech platformy .NET. Do³±czony CD-ROM zawiera wiele gotowych do u¿ycia narzêdzi, które u³atwi± Ci pracê.

Dziêki tej ksi±¿ce:

  • Zrozumiesz architekturê .NET
  • Dowiesz siê, czym jest i co zawiera .NET Framework
  • Poznasz g³ówne przestrzenie nazw .NET
  • Nauczysz siê tworzyæ aplikacje z graficznym interfejsem u¿ytkownika dla platformy .NET korzystaj±ce z biblioteki Windows Forms
  • Dowiesz siê, jak programowaæ us³ugi XML Web Services za pomoc± biblioteki ASP.NET,
  • Nauczysz siê obs³ugiwaæ bazy danych za pomoc± biblioteki ADO.NET
  • Dowiesz siê jak korzystaæ z obiektów COM i API systemu Windows
  • Zrozumiesz mechanizm bezpieczeñstwa platformy .NET
  • Nauczysz siê korzystaæ z SOAP i XML
  • Poznasz technologiê Remoting
  • Dowiesz siê jak korzystaæ z formularzy i kontrolek WWW
  • Nauczysz siê pos³ugiwaæ piórami, pêdzlami, kolorami i innymi sk³adowymi przestrzeni nazw Drawing
Ksi±¿ka przeznaczona jest dla programistów Visual Basica, C++, C# i Javy tworz±cych aplikacje dla Windows.







Marek Wierzbicki
Java. Programowanie obiektowe

Doskona³e wprowadzenie w ¶wiat obiektowo¶ci

  • Podstawowe zasady programowania obiektowego
  • Programowanie sterowane zdarzeniami
  • Obs³uga wyj±tków i wielow±tkowo¶ci

Programowanie obiektowe to technologia, która zdoby³a ju¿ bardzo mocn± pozycjê w¶ród twórców oprogramowania. Nadal jednak wielu programistów, którzy zdobywali do¶wiadczenie, u¿ywaj±c jêzyków proceduralnych, ma problemy z jej zrozumieniem i wszechstronnym stosowaniem. Wiele jêzyków programowania okre¶lanych mianem "obiektowe" wywodzi siê z jêzyków proceduralnych, co ogranicza mo¿liwo¶ci wykorzystywania wszystkich zalet obiektowo¶ci. Ograniczeñ tych pozbawiona jest Java -- stworzony od podstaw, nowoczesny, bezpieczny, niezale¿ny od typu komputera i systemu operacyjnego, w pe³ni obiektowy jêzyk programowania.

Ksi±¿ka "Java. Programowanie obiektowe" opisuje wszystkie aspekty programowania obiektowego w Javie. Pocz±tkuj±cy u¿ytkownicy tego jêzyka znajd± w niej wyja¶nienia nawet najbardziej skomplikowanych mechanizmów obiektowo¶ci, a ci, którzy posiadaj± ju¿ pewne do¶wiadczenie, mog± wykorzystaæ j± w charakterze podrêcznego kompendium wiedzy. Mo¿na znale¼æ w niej omówienie zarówno podstawowych zagadnieñ, jak i zaawansowanych technik obs³ugi b³êdów, programowania wielow±tkowego i sterowanego zdarzeniami. W ksi±¿ce przedstawiono równie¿ metody tworzenia wydajnie dzia³aj±cych programów, które do uruchomienia nie wymagaj± maszyn o potê¿nej mocy obliczeniowej.

  • Cechy programowania obiektowego
  • Obiektowo¶æ w Javie
  • Tworzenie i stosowanie klas i obiektów
  • Budowanie pakietów
  • Tworzenie apletów
  • Komunikacja apletów ze skryptami Java Script
  • Obiekty nas³uchuj±ce i obs³uga zdarzeñ
  • Przechwytywanie wyj±tków
  • Synchronizacja w±tków

Poznaj mo¿liwo¶ci technologii obiektowej w praktyce.







Patrick Niemeyer, Jonathan Knudsen
Java. Wprowadzenie

Przystêpne, a zarazem kompletne wprowadzanie do jêzyka programowania, który zmieni³ sposób my¶lenia wielu programistów. W ostatnich latach Java wyprzedzi³a pod wzglêdem popularno¶ci inne jêzyki, takie jak C++ i Visual Basic, spe³niaj±c wiêkszo¶æ wymagañ stawianych przez twórców aplikacji i sta³a siê najwa¿niejszym jêzykiem nowego pokolenia programistów -- w szczególno¶ci projektantów aplikacji dzia³aj±cych w Internecie.

Ksi±¿ka pozwala na przyswojenie podstaw jêzyka Java. Dziêki niej poznasz sam jêzyk, biblioteki klas, techniki programistyczne i idiomy. „Java. Wprowadzenie” zawiera wiele ³atwych w zrozumieniu przyk³adów wraz z kodem ¼ród³owym. Pozwol± Ci one zapoznaæ siê z wieloma cechami, funkcjami i interfejsami programistycznymi Javy.

Za³±czony CD-ROM poza przyk³adami omawianymi w ksi±¿ce zawiera tak¿e pe³n± wersjê J2SE SDK 1.4, ¶rodowisko NetBeans, narzêdzie make (Ant) i serwer aplikacji Tomcat z projektu Jakarta oraz BeanShell, prosty, darmowy jêzyk skryptowy Javy napisany przez jednego z autorów tej ksi±¿ki, Pata Niemeyera.

Tematy omówione w tej ksi±¿ce dotycz±:

  • technik programowania zorientowanego obiektowo,
  • interfejsów programistycznych serwletów i aplikacji internetowych,
  • asercji jêzyka i obs³ugi wyj±tków,
  • pakietu NIO umo¿liwiaj±cego tworzenie z³o¿onych systemów wej¶cia-wyj¶cia,
  • programowania wykorzystuj±cego w±tki,
  • komponentów Swing s³u¿±cych do budowy okienkowego interfejsu u¿ytkownika
  • nowych interfejsów programistycznych wersji 1.4: wyra¿eñ regularnych, w³a¶ciwo¶ci i dzienników zdarzeñ,
  • JavaBeans i darmowego ¶rodowiska NetBeans,
  • Java Plug-in, podpisywaniu apletów i Java Web Start,
  • XML (omówiono: SAX, DOM, DTD, XSLT)







Ian F. Darwin
Java. Receptury

Ksi±¿ka "Java. Receptury" zawiera kolekcjê rozwi±zañ setek problemów, z którymi programi¶ci u¿ywaj±cy jêzyka Java spotykaj± siê bardzo czêsto. Receptury znajduj± zastosowanie w szerokim spektrum zagadnieñ: od ca³kiem prostych, takich jak okre¶lanie zmiennej ¶rodowiskowej CLASSPATH, a¿ do ca³kiem z³o¿onych programów pokazuj±cych jak obs³ugiwaæ dokumenty XML lub wzbogaciæ sw± aplikacjê o mechanizmy obs³ugi poczty elektronicznej.

Niezale¿nie od tego, jak planujesz wykorzystaæ tê ksi±¿kê -- czy jako ¼ród³o pomys³ów i inspiracji, czy te¿ jako sposób poszerzenia swej wiedzy o jêzyku Java -- zawsze bêdzie ona stanowiæ wa¿n± czê¶æ Twojej biblioteki. Ma³o która ksi±¿ka prezentuje tak wiele mo¿liwo¶ci Javy oraz nauczy Ciê praktycznego wykorzystania omawianych zagadnieñ.

W ksi±¿ce zosta³y omówione nastêpuj±ce zagadnienia:

  • Kompilacja, uruchamianie oraz testowanie programów napisanych w Javie
  • Interakcja ze ¶rodowiskiem
  • £añcuchy znaków oraz dopasowywanie wzorców
  • Tablice oraz inne kolekcje danych
  • Programowa obs³uga portów szeregowych i równoleg³ych
  • Pliki, katalogi i system plików
  • Tworzenie programów sieciowych pe³ni±cych funkcje klientów oraz serwerów
  • Aplikacje internetowe, w tym tak¿e aplety
  • Serwlety oraz dokumenty JSP
  • Poczta elektroniczna
  • Obs³uga baz danych
  • Wykorzystanie XML
  • Programowanie rozproszone
  • Introspekcja
  • Tworzenie programów wielojêzycznych
  • Wykorzystanie grafiki oraz d¼wiêku
  • Tworzenie graficznego interfejsu u¿ytkownika
Ksi±¿ka "Java. Receptury" jest idealn± pozycj± uzupe³niaj±c± dla programistów u¿ywaj±cych jêzyka Java (lub ksi±¿k± podstawow± dla osób, które Javy nauczy³y siê samodzielnie). Prezentuje ona wiele interfejsów programistycznych w sposób znacznie bardziej obszerny ni¿ standardowe omówienie, dziêki czemu doskonale nadaje siê dla osób potrzebuj±cych szerszej znajomo¶ci Javy.

Ian F. Darwin ma trzydziestoletnie do¶wiadczenia w tworzeniu oprogramowania i ksi±¿ek o programowaniu. Pracuje tak¿e jako instruktor oraz autor kursów w firmie Learning Tree Interanational.







Steve Graham, Simeon Simeonov, Toufic Boubez, Doug Davis, Glen Daniels, et al.
Java. Us³ugi WWW. Vademecum profesjonalisty

Era e-biznesu, w któr± wkracza ¶wiatowa gospodarka, poci±ga za sob± konieczno¶æ integracji z³o¿onych systemów informatycznych. Us³ugi WWW (webservices) maj± na tym polu do odegrania wa¿n± rolê. Dziêki nim aplikacje mog± komunikowaæ siê z innymi aplikacjami poprzez Interenet za pomoc± standardowych protoko³ów, niezale¿nie od tego, w jakim jêzyku zosta³y napisane i na jakiej platformie je uruchomiono.

Ksi±¿ka "Java. Us³ugi WWW. Vademecum profesjonalisty " przeznaczona jest dla programistów maj±cych pewne do¶wiadczenie w pisaniu aplikacji dzia³aj±cych w Internecie. Jej celem jest zapoznanie Czytelnika z pojêciem us³ug WWW oraz wszystkimi elementami potrzebnymi do ich wykorzystania w biznesie. Poznasz za³o¿enia technologii us³ug WWW i schemat zale¿no¶ci pomiêdzy nowymi standardami, takimi jak Simple Object Access Protocol (SOAP), Web Services Description Language (WSDL) oraz Universal Description Discovery and Integration (UDDI). Dziêki przyk³adom kodu szybko nauczysz siê implementowaæ us³ugi WWW w jêzyku Java.

  • Dowiesz siê, jakie s± ogólne za³o¿enia architektury us³ug WWW
  • Poznasz jêzyk XML bêd±cy podstaw± innych standardów, wykorzystywanych do budowy us³ug WWW
  • Zaznajomisz siê ze standardem SOAP i poznasz jego zastosowania w e-biznesie
  • Stworzysz w³asne us³ugi WWW w oparciu o Apache Axis i Javê
  • Nauczysz siê opisywaæ us³ugi WWW, tak by mog³y byæ automatycznie wyszukiwane przez aplikacje
  • Poznasz najwa¿niejsze platformy, na których buduje siê us³ugi sieciowe: J2EE, .NET, a tak¿e modu³y SOAP::Lite (Perl) i platformê GLUE
"Java. Us³ugi WWW. Vademecum profesjonalisty" to ksi±¿ka, która nie tylko przedstawia ca³± dzisiejsz± wiedzê na ten temat, ale tak¿e prezentuje praktyczne sposoby jej wykorzystania. Je¶li chcesz byæ na bie¿±co ze ¶wiatowymi trendami w integrowaniu z³o¿onych aplikacji biznesowych -- musisz j± przeczytaæ.







Bruce A. Tate, Justin Gehtland
Spring. Zapiski programisty

Przyspiesz tworzenie aplikacji w Javie

  • Upro¶æ okre¶lanie zale¿no¶ci pomiêdzy klasami
  • Zastosuj narzêdzie Hibernate do usprawnienia komunikacji z bazami danych
  • Wykorzystaj mo¿liwo¶ci programowania aspektowego

Technologia J2EE mia³a w za³o¿eniu byæ prosta i szybka w u¿ytkowaniu. Praktyka jednak okaza³a siê daleka od teorii. Mozolne tworzenie aplikacji wykorzystuj±cych dziesi±tki interfejsów po³±czonych wzajemnymi zale¿no¶ciami, setki deskryptorów wdro¿enia oraz plików pomocniczych spowodowa³o, ¿e zaczêto poszukiwaæ rozwi±zañ alternatywnych. Jednym z nich okaza³ siê framework Spring, zyskuj±cy coraz wiêksz± popularno¶æ w¶ród programistów Javy. Spring jest znacznie du¿o prostszy od wielu alternatywnych rozwi±zañ J2EE, znacznie u³atwia testowanie aplikacji, i pozwala na usuwanie zale¿no¶ci z kodu oraz oddzielanie ich od serwera aplikacji. Spring umo¿liwia równie¿ wykorzystanie programowania aspektowego.

Ksi±¿ka "Spring. Zapiski programisty" to praktyczny przewodnik po mo¿liwo¶ciach tego ¶rodowiska. Je¶li wolisz poznawaæ nowe zagadnienia w sposób praktyczny, a nie wertuj±c setki stron zape³nionych teoretycznymi wywodami, to ta ksi±¿ka jest w³a¶nie dla Ciebie. Znajdziesz w niej omówienie zagadnieñ zwi±zanych z samym Springiem, wspó³pracuj±cymi z nim narzêdziami i sposobami wykorzystania ich w procesie tworzenia aplikacji J2EE -- pocz±wszy do graficznego interfejsu u¿ytkownika i interfejsu sieciowego, a skoñczywszy na dostêpie do relacyjnych baz danych.

  • Tworzenie klas z zastosowaniem zale¿no¶ci
  • Budowanie interfejsu u¿ytkownika
  • Integrowanie JSF z frameworkiem Spring
  • Dostêp do baz danych za pomoc± JDBC
  • Odwzorowanie baz danych na obiekty za pomoc± Hibernaete
  • Obs³uga i zabezpieczanie transakcji
  • Wysy³anie i odbieranie wiadomo¶ci e-mail

Je¶li poszukujesz wydajniejszych metod tworzenia aplikacji J2EE, wykorzystaj mo¿liwo¶ci frameworka Spring. Dziêki tej ksi±¿ce poznasz je wszystkie.







Herbert Schildt
Java. Kompendium programisty

Popularno¶æ jêzyka Java stale ro¶nie. Programi¶ci z ca³ego ¶wiata wykorzystuj± go do tworzenia zarówno prostych aplikacji, jak i z³o¿onych systemów. Podstawowa zaleta Javy -- przeno¶no¶æ kodu -- powoduje, ¿e programy napisane w Javie mo¿emy spotkaæ nie tylko na dyskach komputerów i serwerów, ale równie¿ w telefonach komórkowych i innych urz±dzeniach mobilnych. Java jest ci±gle rozwijana -- w ka¿dej kolejnej wersji pojawiaj± siê nowe elementy, u³atwiaj±ce realizacjê coraz bardziej z³o¿onych zagadnieñ programistycznych.

"Java. Kompendium programisty" to doskona³y przewodnik po najnowszym wcieleniu jêzyka Java, nosz±cym oznaczenie J2SE5. Ka¿dy twórca aplikacji w Javie znajdzie tu niezbêdne do swojej pracy informacje. Autor -- Herb Schildt, znany z wielu bestsellerowych pozycji dotycz±cych programowania w Javie i C++ -- opisuje wszystkie elementy jêzyka Java w wersji 5. Typy danych, metody, konstrukcje, podstawowe biblioteki i techniki programistyczne -- wszystko zosta³o opisane prostym i zrozumia³ym jêzykiem oraz zilustrowane przyk³adami.

  • Historia jêzyka Java
  • Podstawowe za³o¿enia programowania obiektowego
  • Typy danych i zmienne
  • Operatory
  • Klasy, metody, pakiety i interfejsy
  • W±tki i wyj±tki
  • Elementy bibliotek Javy
  • Operacje wej¶cia i wyj¶cia
  • Programowanie sieciowe
  • Biblioteki AWT i Swing
  • JavaBeans i serwlety

W tym podrêczniku znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania zwi±zane z Jav±.

O autorze:
Herb Schildt jest autorytetem w sprawach jêzyków C, C++, Java i C#, a tak¿e doskona³ym programist± systemu Windows.
[wiêcej...]







Stephen Stelting
Java. Obs³uga wyj±tków, usuwanie b³êdów i testowanie kodu

W ka¿dej aplikacji mog± wyst±piæ b³êdy.
Przygotuj siê na to pisz±c odpowiedni± obs³ugê wyj±tków

  • Poznaj techniki programowania, dziêki którym Twoje aplikacje stan± siê odporne na b³êdy
  • Naucz siê przewidywaæ b³êdy i zapobiegaæ ich wystêpowaniu
  • Zabezpiecz aplikacje przez skutkami wyst±pienia b³êdów stosuj±c odpowiednie wzorce projektowe

¯aden kod nie jest idealny -- nawet najbardziej do¶wiadczony programista pope³nia b³êdy. Tym, co w takich przypadkach wyró¿nia do¶wiadczonego programistê jest fakt, ¿e jego aplikacje posiadaj± mechanizmy pozwalaj±ce na obs³ugê tych b³êdów. Dziêki nim program nie zawiesi siê ani nie "pogubi" ¿adnych danych. Oczywi¶cie, aby napisaæ odpowiedni± obs³ugê wyj±tków, nale¿y poznaæ ich typy oraz mechanizmy ich powstawania. Niezbêdna jest równie¿ znajomo¶æ wzorców projektowych oraz narzêdzi do testowania kodu.

W ksi±¿ce "Java. Obs³uga wyj±tków, usuwanie b³êdów i testowanie kodu" znajdziesz wszystkie te informacje. Dowiesz siê, jak zaimplementowaæ obs³ugê wyj±tków i poprawiæ jako¶æ kodu ¼ród³owego. Poznasz modele wyj±tków i nauczysz siê zarz±dzaæ mechanizmami ich obs³ugi na poziomie aplikacji i pojedynczych modu³ów. Przeczytasz tu tak¿e o wzorach projektowych zapewniaj±cych prawid³ow± obs³ugê wyj±tków.

  • Koncepcje obs³ugi wyj±tków
  • Obs³uga wyj±tków w aplikacjach wielow±tkowych
  • Przyczyny wystêpowania wyj±tków w ró¿nych elementach jêzyka Java
  • Programowanie rozproszone w Javie
  • Wyj±tki w aplikacjach J2EE
  • Wzorce projektowe
  • Testowanie kodu i usuwanie b³êdów

Po przeczytaniu tej ksi±¿ki Twoja wiedza pozwoli Ci na podejmowanie odpowiednich decyzje dotycz±ce architektury aplikacji i odpowiadaj±cego jej modelu wyj±tków.







Brett McLaughlin, David Flanagan
Java 1.5 Tiger. Zapiski programisty

Zobacz, co ma do zaoferowania najnowsza wersja Javy

  • Zdefiniuj w³asne klasy generyczne
  • Zastosuj w programach nowe typy danych
  • Poznaj nowe mechanizmy obs³ugi wspó³bie¿no¶ci

Najnowsza wersja jêzyka i ¶rodowiska Java, nosz±ca nazwê Tiger, to nie aktualizacja, ale prawie nowy jêzyk programowania. Wprowadzono do niej ponad sto poprawek, zmian i udoskonaleñ oraz nowe biblioteki i interfejsy programistyczne. Java 1.5 Tiger oferuje programistom dziesi±tki nowych mo¿liwo¶ci. Nowa specyfikacja jêzyka jest ogromnym tomiskiem, którego lektura znu¿y nawet najwiêkszego fanatyka Javy. Kontakt z najnowszym wcieleniem tego popularnego jêzyka programowania najlepiej zacz±æ od poznania tego, co faktycznie jest w nim nowe.

"Java 1.5 Tiger. Notatnik programisty" to ksi±¿ka, zawieraj±ca notatki prawdziwych fachowców, którzy analizowali now± wersjê Javy jeszcze przed jej publiczn± prezentacj±. Przedstawia wszystkie nowo¶ci Javy 1.5 zilustrowane ponad piêædziesiêcioma przyk³adami kodu ¼ród³owego. Czytaj±c j±, poznasz zasady stosowania generyczno¶ci, zrozumiesz dzia³anie mechanizmów automatycznego opakowywania i rozpakowywania, nauczysz siê korzystaæ z nowych sposobów formatowania tekstów i opanujesz pos³ugiwanie siê typami wyliczeniowymi i adnotacjami.

  • Generyczno¶æ i typy parametryczne
  • Tworzenie i stosowanie typów wyliczeniowych
  • Automatyczne opakowywanie i rozpakowywanie
  • Wykorzystywanie list argumentów o zmiennej d³ugo¶ci
  • Instrukcja for/in
  • Obs³uga i synchronizacja w±tków

Poznaj i ujarzmij si³ê "tygrysa".







David Hook
Kryptografia w Javie. Od podstaw

Stosuj algorytmy kryptograficzne w aplikacjach

  • Poznaj architekturê interfejsów kryptograficznych Javy
  • Zastosuj klucze symetryczne i asymetryczne
  • Naucz siê zarz±dzania certyfikatami w programach

W ¶wiecie, w którym najcenniejszym towarem jest informacja, kryptografia coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Cenne dane, przesy³ane w sieci lub przechowywane w aplikacjach i bazach danych, musz± byæ chronione za pomoc± skomplikowanych algorytmów szyfrowania i uwierzytelniania. Poniewa¿ próby w³amañ do serwerów internetowych zdarzaj± siê regularnie, implementacja mechanizmów kryptograficznych w aplikacjach sieciowych i platformach handlu elektronicznego ma szczególnie wysoki priorytet. Java, wykorzystywana bardzo czêsto do tworzenia takich w³a¶nie rozwi±zañ, wyposa¿ona zosta³a w zestaw interfejsów programistycznych (API), które pozwalaj± szybko i skutecznie wzbogacaæ aplikacje o obs³ugê kryptografii.

Ksi±¿ka "Kryptografia w Javie. Podstawy" to podrêcznik przedstawiaj±cy na praktycznych przyk³adach narzêdzia kryptograficzne Javy. Opisuje podstawowe zasady ich u¿ywania, u³atwia zrozumienie zale¿no¶ci miêdzy poszczególnymi interfejsami API i uczy, jak w razie potrzeby korzystaæ z gotowych rozwi±zañ, by oszczêdziæ czas. Daje wiedzê niezbêdn± do implementowania technik kryptograficznych w aplikacjach bez niepotrzebnego komplikowania kodu ¼ród³owego.

  • Architektura interfejsów JCA i JCE
  • Szyfrowanie symetryczne
  • Generowanie kluczy
  • Stosowanie kluczy asymetrycznych
  • Podpisy cyfrowe
  • Obs³uga certyfikatów
  • Szyfrowanie poczty elektronicznej

Twórz bezpieczne aplikacje,
wykorzystuj±c nowoczesne mechanizmy kryptograficzne.







Elliot Koffman, Paul Wolfgang
Struktury danych i techniki obiektowe na przyk³adzie Javy 5.0

Przy tworzeniu systemów informatycznych najwa¿niejsze zadania wykonuje siê, zanim powstanie pierwszy fragment kodu ¼ród³owego. Wymogi stawiane wspó³czesnym aplikacjom powoduj±, ¿e in¿ynieria oprogramowania staje siê kwesti± kluczow±. Opracowanie odpowiedniego projektu oraz w³a¶ciwy dobór technologii i metodologii zapewniaj± szybk± i efektywn± pracê nad systemem. Niezwykle wa¿ne jest poznanie dostêpnych w jêzyku Java struktur danych i umiejêtno¶æ ich wykorzystania. Prawid³owo dobrana struktura danych znacznie przyspiesza nie tylko implementacjê aplikacji, ale równie¿ dzia³anie gotowego systemu.

Ksi±¿ka "Struktury danych i techniki obiektowe na przyk³adzie Javy 5.0" przedstawia podstawowe struktury danych i sposoby ich wykorzystania podczas programowania obiektowego. Wszystkie wiadomo¶ci zosta³y zaprezentowane z uwzglêdnieniem regu³ nowoczesnej in¿ynierii oprogramowania. Czytaj±c kolejne rozdzia³y ksi±¿ki, poznasz najlepsze zastosowania ró¿nych struktur danych oraz wady i zalety ich implementacji. Przede wszystkim jednak zrozumiesz potrzebê stosowania tak wielu struktur danych.

  • Cykl ¿ycia oprogramowania
  • Zastosowanie jêzyka UML w projektowaniu systemów
  • Obs³uga b³êdów i wyj±tków
  • Testowanie oprogramowania
  • Dziedziczenie i hierarchia klas
  • Listy jedno- i dwukierunkowe
  • Interfejs Collection
  • Stosy i kolejki
  • Algorytmy rekurencyjne
  • Sortowanie danych
  • Drzewa wyszukiwania
  • Grafy

Po przeczytaniu tej ksi±¿ki zrozumiesz zasadê:
"Pomy¶l, a dopiero potem pisz kod".







Kim Topley
J2ME. Almanach

"J2ME. Almanach" to niezast±pione, podrêczne kompendium wiedzy dla programistów korzystaj±cych z Java 2 Micro Edition (J2ME). J2ME to nowa rodzina specyfikacji powsta³ych w firmie SUN, opisuj±cych uproszczon±, skondensowan± wersjê platformy Java 2, która mo¿e byæ u¿ywana do tworzenia aplikacji dzia³aj±cych na urz±dzeniach o bardzo ograniczonych zasobach, takich jak telefony komórkowe, palmtopy czy dwukierunkowe pagery.

W ksi±¿ce znajdziesz:

  • Wprowadzenie do platformy J2ME i ¶rodowisk programistycznych, takich jak Java Wireless Toolkit
  • Szczegó³owy opis mo¿liwo¶ci i wymagañ CLDC, MIDP i MIDletów
  • Dog³êbne omówienie interfejsu u¿ytkownika stosowanego w MIDletach oraz wiele praktycznych wskazówek dotycz±cych wykorzystania MIDP UI API
  • Prezentacjê sposobów w jaki u¿ywaæ Generic Connection Framework API w celu korzystania z bezprzewodowego Internetu, a tak¿e API dla przechowywania danych
  • Wprowadzenie do Connected Device Configuration (CDC) i profili CDC
W ksi±¿ce zawarto znany z innych pozycji serii Almanach wydawnictwa O"Reilly obszerny alfabetyczny spis elementów jêzyka, obejmuj±cy klasy z wielu pakietów J2ME, w tym java.lang, java.io, java.util, java.microediton.io, java.microediton.lcdui, java.microediton.midlet i java.microediton.rms. Gdy zaczniesz pracowaæ z J2ME, "J2ME. Almanach" na sta³e zago¶ci na Twoim biurku i bêdzie podrêcznym ¼ród³em informacji.

Tysi±ce osób codziennie kupuj± nowe urz±dzenia wyposa¿one w mo¿liwo¶æ uruchamiania aplikacji Javy. Je¶li chcesz, by by³y to tak¿e Twoje aplikacje, ta ksi±¿ka dostarczy Ci ca³ej wiedzy potrzebnej do ich stworzenia.







Robert Bruner
Java w komercyjnych us³ugach sieciowych. Ksiêga eksperta

Us³ugi WWW to ostatni krzyk programistycznej mody. W najwiêkszym skrócie polegaj± one na udostêpnianiu w sieci Internet dynamicznych aplikacji sieciowych. Ten jednozdaniowy opis nie przekazuje ca³ego potencja³u us³ug WWW. Jest on ogromny. Dziêki us³ugom WWW aplikacje ³±cz± siê na niespotykan± do tej pory, globaln± skalê. Ju¿ obecnie skorzystaæ mo¿na z setek us³ug WWW. Dziêki nim uzyskasz miêdzy innymi informacje finansowe, przeszukasz Internet, przeprowadzisz konwersjê miêdzy ró¿nymi formatami dokumentów, a nawet rozegrasz partiê szachów z komputerem.

Java -- dziêki doskona³emu wsparciu dla XML-a jest jedn± z najlepszych platform do implementacji us³ug WWW. Ksi±¿ka, któr± trzymasz w rêku, to wyczerpuj±ce, dok³adne i -- co równie wa¿ne -- aktualne kompendium, zawieraj±ce informacje niezbêdne, by wykorzystaæ istniej±ce i stworzyæ nowe us³ugi WWW.

W ksi±¿ce przedstawiono miêdzy innymi:

  • Przyk³ady zastosowañ us³ug WWW
  • Biznesowe aspekty tworzenia us³ug WWW
  • WDSL -- jêzyk opisu us³ug sieciowych
  • SOAP -- protokó³ wymiany komunikatów
  • UDDI -- format katalogowania us³ug WWW
  • Wykorzystanie pakietu JAX do tworzenia us³ug WWW
  • Zagadnienia zwi±zane z bezpieczeñstwem
  • Dodatkowe formaty u¿ywane w kontek¶cie us³ug WWW: WSFL, WSIF
  • Przyk³adowe implementacje us³ug WWW
Ksiêga eksperta kierowana jest ¶rednio zaawansowanym i zaawansowanych programistom, którzy pragn± poznaæ najnowocze¶niejsze technologie, przedstawione w sposób kompletny i wyczerpuj±cy.







Jacek Matulewski
JBuilder X. Efektywne programowanie w Javie

Je¶li wierzyæ prognozom firmy Borland -- producenta JBuildera -- pod koniec obecnego dziesiêciolecia prawie 80% aplikacji bêdzie tworzonych w Javie i bazuj±cych na niej ¶rodowiskach. Rozmaite dziedziny ludzkiej dzia³alno¶ci stawiaj± przed informatyk± coraz to wiêksze wymagania. Coraz cenniejszym zasobem staje siê inwencja i produktywno¶æ projektantów-programistów, którym trzeba w jak najwiêkszym stopniu umo¿liwiæ twórcze dzia³anie. Warto ich odci±¿yæ od drugorzêdnych zadañ, które z powodzeniem mo¿na powierzyæ coraz lepszym i coraz tañszym maszynom. Obecnie, w dobie upowszechnienia siê komputerów osobistych, trudno wyobraziæ sobie profesjonalne tworzenie aplikacji bez usprawniaj±cych to przedsiêwziêcie nowoczesnych narzêdzi (RAD), z JBuilderem na czele. Warto pamiêtaæ, ¿e firma Borland jest producentem dwóch innych narzêdzi RAD, które zrewolucjonizowa³y proces tworzenia aplikacji: Delphi i C++Buildera -- kolejne wersje tych produktów obecne s± na rynku od niemal dziesiêciu lat.

Niniejsza ksi±¿ka stanowi praktyczny podrêcznik zarówno dla pocz±tkuj±cych, którzy na gruncie JBuildera zamierzaj± zdobywaæ swe pierwsze do¶wiadczenia programistyczne, jak i tych, którzy w swojej pracy u¿ywaj± Delphi i C++Buildera, a w JBuilderze szukaj± interesuj±cej alternatywy.

W ksi±¿ce omówiono miêdzy innymi:
  • Podstawy jêzyka Java i bogate mechanizmy ¶rodowiska zintegrowanego JBuildera X
  • Korzystanie z nowoczesnych technik programistycznych oraz narzêdzi i mechanizmów wspomagaj±cych tworzenie aplikacji i apletów
  • Stosowanie bibliotek i szablonów oraz JavaBeans
  • Bazodanowe zastosowania JBuildera X, mechanizmy JDataStore, JDBC i ODBC
  • Tworzenie i u¿ywanie archiwów JAR
  • Modelowanie i projektowanie komponentów
  • Dokumentowanie procesu projektowego za pomoc± JavaDoc

Nie traæ czasu na co¶, w czym mo¿e Ciê wyrêczyæ komputer,
zajmij siê projektowaniem apletów i aplikacji.







Sameer Tyagi, Keiron McCammon, Michael Vorburger, Heiko Bobzin
Java Data Objects

U¿yj Java Data Objects --
prze³omowej technologii trwa³o¶ci obiektów na platformie Java

Ksi±¿ka "Java Data Objects":
  • Demonstruje praktyczne techniki stosowane przez zawodowych programistów
  • Zawiera poprawny, gruntownie przetestowany kod ¼ród³owy programów oraz przyk³ady zaczerpniête z praktyki
  • Skoncentrowana jest na nowoczesnych technologiach, które musz± poznaæ programi¶ci
  • Zawiera rady profesjonalistów, które pozwol± czytelnikowi tworzyæ najlepsze programy

Java Data Objects (JDO) przyspiesza tworzenie aplikacji w Javie dostarczaj±c obiektowego mechanizmu trwa³o¶ci i standardowych interfejsów umo¿liwiaj±cych korzystanie z baz danych. Ksi±¿ka ta jest wszechstronnym przewodnikiem po zagadnieniach trwa³o¶ci JDO, przeznaczony dla zaawansowanego programisty.

Korzystaj±c z realistycznych przyk³adów kodu autorzy przedstawiaj± sposoby tworzenia, pobierania, aktualizacji i usuwania obiektów trwa³ych, cykl ¿ycia obiektów i przej¶cia pomiêdzy stanami, klasy i interfejsy JDO, zapytania, architekturê, problemy bezpieczeñstwa i wiele innych zagadnieñ. Prezentuj± sposoby integracji JDO z EJB™, JTA, JCA i innymi technologiami J2EE™, omawiaj± te¿ najlepsze sposoby wykorzystania JDO przez samodzielne aplikacje oraz komponenty J2EE™.

Je¶li chcesz po¶wiêciæ wiêcej czasu na rozwi±zywanie zagadnieñ biznesowych, a mniej traciæ na zajmowanie siê problemem trwa³o¶ci, to potrzebujesz w³a¶nie JDO i jednej dobrej ksi±¿ki, która pomo¿e Ci efektywnie u¿yæ JDO: "Java Data Objects".

  • Omówienie specyfikacji JDO i podstawowych zagadnieñ zwi±zanych z trwa³o¶ci± obiektów
  • Programowanie z u¿yciem JDO; najwa¿niejsze klasy i obiekty
  • Cykl ¿ycia obiektów
  • Wyszukiwanie danych w JDO
  • Przyk³adowa architektura i jej konstrukcja z u¿yciem JDO
  • JDO a J2EE: JCA, EJB, transakcje, bezpieczeñstwo
  • Porównanie JDO z JDBC
  • Przysz³o¶æ JDO i rozwój tej specyfikacji
  • Studium przypadku

Uzupe³nieniem s± liczne dodatki omawiaj±ce miêdzy innymi: stany JDO, metadane, jêzyk JDOQL w notacji BNF i dostêpne implementacje JDO.

  • Praktyczne przyk³ady ilustruj± mo¿liwo¶ci u¿ycia JDO przez istniej±ce aplikacje
  • Tworzenia efektywniejszych systemów dziêki JDO
  • Integracja JDO z J2EE krok po kroku
  • Najlepsze sposoby wykorzystania JDO przez aplikacje biznesowe
Autorzy:
Sameer Tyagi jest architektem systemów biznesowych w firmie Sun Microsystems i pracuje w Java Center w Burlington w stanie Massachusets. Ma za sob± osiem lat do¶wiadczeñ zawodowych w dziedzinie informatyki i jest wspó³autorem wielu ksi±¿ek zwi±zanych z technologiami Javy.

Keiron McCammon jest szefem dzia³u technologii w firmie Versant Corporation. Pracuje w bran¿y informatycznej ju¿ ponad dziesiêæ lat i zajmuje siê g³ównie zastosowaniami technologii obiektowej w biznesie. Jest cz³onkiem grupy eksperckiej JDO (JSR12) i czêsto bierze udzia³ w seminariach i konferencjach po¶wiêconych tworzeniu aplikacji na platformach Java i J2EE przy wykorzystaniu JDO.

Michael Vorburger pracuje jako g³ówny architekt oprogramowania w firmie Vertical zajmuj±cej siê tworzeniem oprogramowania. Jest aktywnym uczestnikiem listy dyskusyjnej po¶wiêconej JDO.

Heiko Bobzin jest cz³onkiem grupy eksperckiej JDO (JSR12). Prowadzi³ prace zwi±zane z implementacj± standardów JDO i ODMG 3.0 w firmie Poet Software, dostawcy obiektowych systemów baz danych.







Michael C. Daconta, Eric Monk, J Paul Keller, Keith Bohnenberger
Java. Potrzaski

Choæ Java to jêzyk gwarantuj±cy efektywn± pracê, to jednak kryje w sobie wiele pu³apek, które mog± zniweczyæ jej efekty. Ksi±¿ka ta ma za zadanie oszczêdziæ Twój czas i zapobiec frustracji przeprowadzaj±c Ciê bezpiecznie przez skomplikowane zagadnienia. Zespó³ ekspertów od jêzyka Java pod wodz± guru programowania w osobie Michaela Daconta proponuje Ci zestaw sprawdzonych rozwi±zañ 50 trudnych problemów pojawiaj±cych siê w praktyce ka¿dego programisty. Rozwi±zania te pozwol± Ci unikn±æ problemów wynikaj±cych z niedostatków jêzyka Java oraz jego interfejsów programowych, w tym pakietów java.util, java.io, java.awt i javax.swing. Autorzy dziel± siê tak¿e z Czytelnikiem swoimi sposobami na poprawê wydajno¶ci aplikacji pisanych w Javie.

Oto niektóre z omawianych zagadnieñ:

  • Sk³adnia jêzyka: zastosowanie metody equals() zamiast operatora == do porównywania obiektów klasy String
  • Funkcjonalno¶æ wbudowana w jêzyk: rozdzia³ metod a mechanizm refleksji, interfejsy i klasy anonimowe
  • U¿yteczne klasy i kolekcje: wybór klasy PropertyFile i ResourceBundle
  • Wej¶cie i wyj¶cie, w tym subtelno¶ci zwi±zane z przesy³aniem serializowanych obiektów za pomoc± gniazd sieciowych
  • Graficzny interfejs u¿ytkownika: sposoby unikniêcia typowej pu³apki polegaj±cej na zastosowaniu metody repaint() zamiast metody validate() w celu uzyskania nowego uk³adu komponentów
  • Graficzny interfejs u¿ytkownika -- sterowanie: m.in. bardziej funkcjonalna kontrola danych wprowadzanych przez u¿ytkownika
  • Wydajno¶æ: m.in. zastosowanie odroczonego ³adowania, tak by zwiêkszyæ szybko¶æ uruchamiania programów







e-targ.pl |Motoryzacja| Ksi±¿ki | Zabawki | Obuwie | Ubrania