Książki wybierz dział: Informatyka | Biznes | Pedagogika
    e-Targ.pl -> książki -> informatyczne

hipermarkety Java



Cay Horstmann, Gary Cornell
Java 2. Techniki zaawansowane. Wydanie II

Kompletne i niezastąpione źródło wiedzy dla doświadczonych programistów

  • Kolejne wydanie doskonałego przewodnika po zaawansowanych możliwościach Javy
  • Wszystkie kody źródłowe w książce zaktualizowane do J2SE 5.0
  • Szczegółowe omówienie wielowątkowości, kolekcji, programowania aplikacji sieciowych i bazodanowych, bezpieczeństwa i internacjonalizacji aplikacji, obiektów rozproszonych i języka XML

Kolejne już wydanie przewodnika opisującego zaawansowane i nieznane właściwości języka Java, tym razem w wersji 5.0, to kompendium wiedzy dla wszystkich programistów zamierzających tworzyć rozbudowane aplikacje. Nowa wersja języka Java to nie tylko nowy numer -- to przede wszystkim ogromna ilość nowych funkcji i możliwości, klas i obiektów. W JDK 5.0 wprowadzono nowe mechanizmy obsługi wątków i kolekcji, rozszerzono możliwości biblioteki Swing i klas wykorzystywanych do tworzenia aplikacji bazodanowych i sieciowych. "Java 2. Techniki zaawansowane. Wydanie II" przedstawia i opisuje wszystkie te nowości.

Wszystkie przykładowe programy zostały zaktualizowane do najnowszej wersji Javy i przedstawiają praktyczne rozwiązania rzeczywistych problemów, z jakimi może spotkać się twórca aplikacji w języku Java. Książka zawiera wiele nowych podrozdziałów poświęconych nowościom wprowadzonym w J2SE 5.0. Dokładnie i na przykładach opisuje zagadnienia związane z wielowątkowością, kolekcjami, metadanymi, stosowaniem języka XML, komunikacją z bazami danych i wieloma innymi elementami zaawansowanego programowania w Javie.

  • Aplikacje wielowątkowe
  • Kolekcje i operacje na nich
  • Połączenia sieciowe
  • Interfejs JDBC i LDAP
  • Aplikacje rozproszone
  • Technologia CORBA
  • Zaawansowane możliwości bibliotek Swing i AWT
  • Technologia JavaBeans
  • Bezpieczeństwo aplikacji
  • Internacjonalizacja
  • Korzystanie z języka XML

Jeśli zamierzasz wykorzystać Javę w złożonym projekcie informatycznym, ta książka będzie dla Ciebie niezastąpiona.









Bruce Eckel
Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV

Poznaj najnowszą wersję języka Java

  • Opanuj zasady projektowania obiektowego
  • Wykorzystaj Javę do tworzenia aplikacji
  • Zastosuj najnowsze narzędzia i techniki

Popularność Javy stale rośnie, a każda następna wersja tego języka wnosi coś nowego. Poznanie wszystkich możliwości drzemiących w Javie wymaga sięgnięcia do sprawdzonego źródła wiedzy -- książki "Thinking in Java". To światowy bestseller, który zyskał zasłużoną sławę najlepszego podręcznika do nauki Javy. Wzbudził entuzjazm i uznanie programistów przede wszystkim dzięki wyjątkowej przejrzystości, przemyślanej strukturze i trafnie dobranym przykładom.

Książka "Thinking in Java. Edycja polska. Wydanie IV" zawiera szczegółowe omówienie zasad programowania w Javie. Przeznaczona jest dla początkujących programistów i dla ekspertów. Przystępnie prezentuje zarówno zagadnienia podstawowe, jak i zaawansowane. Dziesiątki przykładów ułatwiają zrozumienie każdego tematu. Wszystko to sprawia, że poznajemy prawdziwą Javę -- uniwersalną, czytelną, niezależną od platformy systemowej. Czytając tę książkę, dowiesz się, co jest niezbędne do tworzenia wydajnych i bezpiecznych aplikacji w Javie.

  • Projektowanie obiektowe
  • Zasady dokumentowania kodu źródłowego
  • Operatory i sterowanie przebiegiem wykonywania programu
  • Inicjalizacja i usuwanie obiektów
  • Kolekcje obiektów
  • Obsługa błędów
  • Operacje wejścia i wyjścia
  • Programowanie współbieżne
  • Projektowanie interfejsów użytkownika

Przekonaj się, dlaczego książka "Thinking in Java"
jest uznawana za najlepszy podręcznik Javy dostępny na rynku.







Cay Horstmann, Gary Cornell
Java 2. Podstawy

  • Obszerny przewodnik po języku Java -- zaktualizowany dla wersji JDK 1.3
  • Pełne omówienie środowiska programowania zorientowanego obiektowo oraz klas Swing
  • Więcej przykładowch kodów przydatnych profesjonalnym programistom
  • CD-ROM zawiera kod źródłowy wszystkich programów, J2SE w wersji 1.3, Forte™ -- Java Community Edition i wiele więcej!
Pięć wydań w USA, pierwsze wydanie w Polsce!

"Java 2. Podstawy” jest najlepszą książką dla programistów. Nie ma sobie równych pod względem ilości przekazanych informacji, a mimo to pozostaje bardzo czytelna. -- K. N. King, Computer Reviews

Programiści znajdą tu wszystko, czego potrzeba, aby wykorzystać potęgę języka Java… -- PC Week

"Java 2. Podstawy" dostarcza wszystkiego, czego potrzebujesz, aby ukończyć nawet najbardziej skomplikowane projekty. Dlatego właśnie ta książka przez pięć lat była międzynarodowym bestsellerem. "Java 2. Podstawy" omawia podstawy platformy Java 2 Standard Edition w wersji 1.3, zawiera pełny opis zorientowanego obiektowo środowiska programistycznego Javy, komponentów interfejsu użytkownika Swing i wiele, wiele więcej.

Piąta wydanie prezentuje wiele nowych, gotowych do zastosowania programów, z których zasłynęły poprzednie edycje tej książki: pojawiły się również nowe programy dotyczące mechanizmu odbicia oraz optymalizacji kodu. Szczegółowo wyjaśniono koncepcję klas wewnętrznych, funkcjonowanie proxy, obsługę wyjątków, techniki usuwania błędów, model zdarzeń Javy, interfejs wejścia/wyjścia oraz zarządzania plikami.

Kompendium dla programistów Javy, a w nim:

  • Omówienie języka Java i tworzenia aplikacji w środowisku Forte(tm)
  • Tworzenie aplikacji GUI przy pomocy nowych klas Swing
  • Sposoby pisania klas proxy i klas wewnętrznych
  • Korzystanie z modelu zdarzeń Javy
  • Omówienie klas strumieni oraz mechanizmu zarządzania plikami
To idealna książka dla profesjonalnych programistów, którzy chcą nauczyć się Javy i wykorzystać ją w swojej pracy zawodowej. Zawiera CD-ROM z kodem źródłowy wszystkich przykładów, Forte ™ -- Java Community Edition (zintegrowane środowisko programistyczne Javy) oraz wersje testowe wielu innych użytecznych programów.







Marcin Lis
Java. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie II

Rozpocznij przygodę z programowaniem w Javie

  • Poznaj podstawowe elementy języka Java
  • Opanuj zasady programowania obiektowego
  • Napisz własne aplety i aplikacje
  • Wykorzystaj komponenty do tworzenia interfejsów użytkownika

Java w ciągu kilku ostatnich lat przebyła drogę od niemal nieznanej technologii do jednego z najpopularniejszych języków programowania na świecie. Dziś jej głównym atutem nie są aplety, które w założeniu twórców miały umilać czas osobom odwiedzającym witryny WWW, lecz rozbudowane aplikacje przetwarzające setki danych. Java to uznana platforma programistyczna stosowana zarówno przez największe firmy z branży informatycznej, jak i przez programistów amatorów do realizacji przeróżnych zadań z wykorzystaniem technik obiektowych.

"Java. Ćwiczenia praktyczne. Wydanie II" to zbiór krótkich ćwiczeń, dzięki którym poznasz podstawy programowania w tym języku. Przeczytasz o głównych elementach Javy i technikach obiektowych. Dowiesz się, jak definiować zmienne, przetwarzać dane tekstowe, tworzyć proste aplety i bardziej złożone aplikacje. Nauczysz się korzystać z komponentów, budując interfejsy użytkownika swoich aplikacji i zaimplementujesz operacje wejścia i wyjścia na plikach. Zdobędziesz solidne podstawy do dalszej nauki Javy.

  • Instalacja Java Development Kit w Windows i Linuksie
  • Deklarowanie zmiennych
  • Operatory i ich priorytety
  • Instrukcje warunkowe i pętle
  • Obiekty i klasy
  • Wyjątki i obsługa błędów
  • Tworzenie apletów
  • Grafika i dźwięk w Javie
  • Tworzenie interfejsów użytkownika za pomocą komponentów
  • Operacje na plikach









Brian Eubanks
Java. Programowanie, biblioteki open-source i pomysły na nowe projekty

Odkryj nieznane możliwości Javy

  • Sieci semantyczne i neuronowe
  • Przetwarzanie grafiki i multimediów
  • Obliczenia naukowe

Java, mimo stosunkowo krótkiej obecności na rynku, stała się jednym z najpopularniejszych języków programowania. Codziennie korzystają z niej setki tysięcy programistów z całego świata. Największe korporacje świata za jej pomocą budują systemy informatyczne przetwarzające potężne porcje danych. Aplikacje bazodanowe, serwlety i aplety to najbardziej znane zastosowania Javy, jednak nie jedyne. W sieci dostępna jest ogromna ilość bibliotek tworzonych przez pasjonatów, którzy wykorzystują Javę do odmiennych celów, takich jak przetwarzanie grafiki, modelowanie sieci neuronowych, przeprowadzanie złożonych obliczeń i wielu innych zadań.

Dzięki książce "Java. Programowanie, biblioteki open-source i pomysły na nowe projekty" poznasz mniej znane zastosowania Javy. Dowiesz się, jak za pomocą bibliotek dostępnych na licencji open-source tworzyć ciekawe projekty i pisać nietypowe aplikacje. Nauczysz się przetwarzać pliki XML i HTML, obrabiać i generować grafikę a także wyświetlać pliki multimedialne. Przeczytasz o sieciach semantycznych i neuronowych, odczytywaniu kanałów RSS i sterowaniu urządzeniami podłączonymi do komputera.

  • Nieznane funkcje standardowego API Javy
  • Przetwarzanie łańcuchów tekstowych
  • Analiza plików XML i HTML
  • Stosowanie RDF w projektach
  • Czytanie kanałów RSS
  • Obliczenia o dowolnej precyzji
  • Realizacja algorytmów genetycznych
  • Symulowanie sieci neuronowych
  • Generowanie plików SVG
  • Współpraca z interfejsem MIDI

Jeśli lubisz eksperymentować z językami programowania,
ta książka będzie dla Ciebie doskonałym źródłem inspiracji.







Rod Johnson, Juergen Hoeller, Alef Arendsen, Thomas Risberg, Colin Sampaleanu
Spring Framework. Profesjonalne tworzenie oprogramowania w Javie

Poznaj możliwości szkieletu Spring
i usprawnij proces tworzenia aplikacji J2EE

Spring to szkielet wytwarzania aplikacji (framework), dzięki któremu proces budowania oprogramowania w języku Java dla platformy J2EE staje się znacznie prostszy i efektywniejszy. Spring oferuje usługi, które można z powodzeniem używać w wielu środowiskach -- od apletów po autonomiczne aplikacje klienckie, od aplikacji internetowych pracujących w prostych kontenerach serwletów po złożone systemy korporacyjne pracujące pod kontrolą rozbudowanych serwerów aplikacji J2EE. Spring pozwala na korzystanie z możliwości programowania aspektowego, znacznie sprawniejszą obsługę relacyjnych baz danych, błyskawiczne budowanie graficznych interfejsów użytkownika oraz integrację z innymi szkieletami takimi, jak Struts czy JSF.

Książka "Spring Framework. Profesjonalne tworzenie oprogramowania w Javie" odkryje przed Tobą wszystkie tajniki stosowania Springa w procesie wytwarzania systemów informatycznych dla platformy J2EE. Dowiesz się, jak efektywnie korzystać z najważniejszych składników szkieletu Spring i poznasz ich rolę w budowaniu aplikacji. Nauczysz się nie tylko tego, co można zrealizować za pomocą poszczególnych usług, ale także tego, w jaki sposób zrobić to najlepiej. W kolejnych ćwiczeniach przeanalizujesz proces tworzenie kompletnej aplikacji w oparciu o Spring.

W książce poruszono m.in. tematy:

  • Struktura szkieletu Spring
  • Tworzenie komponentów i definiowanie zależności pomiędzy nimi
  • Testowanie aplikacji i testy jednostkowe
  • Programowanie aspektowe w Spring
  • Połączenia z relacyjnymi bazami danych za pomocą JDBC
  • Zarządzanie transakcjami
  • Korzystanie z mechanizmu Hibernate
  • Zabezpieczanie aplikacji
  • Stosowanie szkieletu Web MVC

Przekonaj się, jak Spring może zmienić Twoją pracę
nad tworzeniem aplikacji J2EE.







Andy Hunt, Dave Thomas
JUnit. Pragmatyczne testy jednostkowe w Javie

Przetestuj swoje aplikacje podczas ich tworzenia

  • Poznaj strukturę testów jednostkowych
  • Stwórz poprawne testy jednostkowe
  • Wykorzystaj moduły testowe w projekcie

Testy jednostkowe są niezwykle ważnym narzędziem programisty. Przeprowadzane podczas pisania aplikacji pozwalają na sprawdzenie poprawności kodu, wyłapanie błędów i szybkie usunięcie ich. W nowoczesnych metodykach wytwarzania oprogramowania testy jednostkowe są jednymi z najważniejszych elementów procesu. Tworzenie systemów bez korzystania z testów jednostkowych często porównywane jest do pisania programów na kartce. Nowoczesne narzędzia takie, jak JUnit bardzo ułatwiają przeprowadzanie testów jednostkowych, integrując się ze środowiskami programistycznymi.

Książka "JUnit. Pragmatyczne testy jednostkowe w Javie" to wprowadzenie do tematyki testów jednostkowych. Czytając ją poznasz ich znaczenie i nauczysz się stosować JUnit do projektowania i wykorzystywania testów. Dowiesz się, jak projektować testy jednostkowe w oparciu JUnit, co testować za ich pomocą i gdzie umieszczać kod testowy. W książce przeczytasz też o zasadach projektowania łatwego do testowania kodu oraz programowaniu sterowanym testami.

  • Cele przeprowadzania testów jednostkowych
  • Planowanie testów
  • Implementacja testów z wykorzystaniem JUnit
  • Zasady stosowania testów
  • Automatyzowanie testów
  • Określanie częstotliwości testowania
  • Projektowanie kodu pod kątem testowania

Przekonaj się, jak bardzo testy jednostkowe ułatwią Ci pracę.







Krzysztof Rychlicki-Kicior
J2ME. Praktyczne projekty

Napisz własne programy dla swojego telefonu komórkowego

  • Zainstaluj i skonfiguruj środowisko pracy
  • Wykorzystaj połączenia internetowe i język XML
  • Napisz odtwarzacz multimedialny i grę

Ogromna popularność języka Java wynika między innymi z tego, że napisane w nim programy można uruchomić praktycznie na dowolnym komputerze. Wśród urządzeń "rozumiejących" Javę coraz częściej można znaleźć telefony komórkowe. Java przeznaczona dla urządzeń mobilnych, oznaczona symbolem J2ME, różni się od Javy dla "prawdziwych" komputerów. Tworząc aplikację dla telefonu, należy uwzględnić ograniczony rozmiar pamięci, mniejszą ilość miejsca na wyświetlaczu i inne czynniki. Jednak pomimo to J2ME umożliwia pisanie w pełni funkcjonalnych aplikacji wykorzystujących bazy danych, połączenia sieciowe, technologię XML i usługi sieciowe.

"J2ME. Praktyczne projekty" to podręcznik tworzenia aplikacji dla telefonów komórkowych z wykorzystaniem języka Java. Czytając go, dowiesz się, jakie środowisko programistyczne wybrać i jak dostosować je do wymagań projektów dla urządzeń mobilnych. Nauczysz się tworzyć aplikacje operujące na danych, łączące się z internetem i przetwarzające pliki XML. Napiszesz własny czytnik kanałów RSS, odtwarzacz multimedialny i grę. Poznasz także zasady korzystania z komunikacji Bluetooth w aplikacjach J2ME.

  • Konfiguracja środowiska roboczego
  • Podstawowe komponenty graficzne w J2ME
  • Obsługa wyświetlacza i klawiatury
  • Połączenie aplikacji z internetem
  • Przetwarzanie plików XML
  • Odtwarzanie plików multimedialnych
  • Nagrywanie dźwięku
  • Tworzenie gier w J2ME
  • Obsługa połączeń Bluetooth z poziomu J2ME







Bruce A. Tate
Więcej niż Java

Poznaj przyszłość języków programowania

  • Czy Java nadal będzie święcić triumfy?
  • Jak będą wyglądać narzędzia przyszłości?
  • Czy nowe platformy osiągną taką popularność, jak Java?

Java jest obecna na rynku od ponad 10 lat. Przez ten czas zyskała ogromną popularność i znacznie zmieniła swoje oblicze. Przestała być językiem wykorzystywanym do tworzenia mniej lub bardziej przydatnych apletów na strony WWW. Jest teraz potężną, uniwersalną platformą programistyczną używaną do budowania aplikacji korporacyjnych i finansowych. Jednocześnie istnieją obszary, w których Java nie jest wystarczająco elastyczna, a jej złożoność staje się problemem. Na rynku pojawiły się narzędzia mające uprościć tworzenie rozbudowanych systemów za pomocą Javy, jak na przykład Spring czy Hibernate. Jednak czy opracowanie zupełnie nowych platform programistycznych nie spowolni triumfalnego pochodu Javy? W książce "Więcej niż Java" Bruce Tate zastanawia się nad przyszłością języków programowania. Przedstawia źródła popularności Javy i ogromne korzyści, jakie wniosła do współczesnej informatyki. Wskazuje problemy, z jakimi borykają się programiści korzystający z Javy. Wreszcie dokonuje przeglądu konkurencyjnych języków programowania, zastanawiając się, w czym są lepsze, a w czym gorsze od Javy i który z nich ma szansę zagrozić jej pozycji na rynku.

  • Powody malejącej popularności C++
  • Rozwój technologii open source
  • Prawdy i mity związane z Javą
  • Wady Javy
  • Potencjalni konkurenci Javy
  • Środowisko Ruby on Rails
  • Przyszłość serwerów kontynuacyjnych

Jeśli chcesz wiedzieć, jakiego języka programowania będziesz używał za 5 lat, przeczytają tę książkę.







Marty Hall, Larry Brown
Serwisy internetowe. Programowanie

Kompendium wiedzy dla profesjonalnych programistów serwisów internetowych.

Książka zawiera komplet informacji niezbędnych twórcom zaawansowanych aplikacji sieciowych i opisuje: HTML 4, Java Standard Edition 1.3, serwlety, JavaServer Pages i wiele innych technologii. "Serwisy internetowe. Programowanie" łączy te technologie pokazując, jak przy ich pomocy tworzyć profesjonalne systemy.

HTML 4: Dogłębny, praktyczny opis struktury dokumentu HTML, jego elementów, ramek i styli kaskadowych.

Java 2: Podstawy składni, projektowanie zorientowane obiektowo, aplety, tworzenie animacji, narzędzie Java PlugIn, tworzenie interfejsu użytkownika (Swing), Java 2D API, aplikacje wielowątkowe, programowanie sieciowe, korzystanie z baz danych i jeszcze więcej.

Technologie serwerowe Javy: Serwlety, JSP, XML, JDBC – fundamentalne technologie umożliwiające budowę aplikacji w Javie. Tematy zaawansowane dotyczą tworzenia własnych bibliotek znaczników JSP, łączenia serwletów z JSP (MVC), tworzenie puli połączeń do baz danych, SAX, DOM i XSLT. Dokładnie omówiono także HTTP 1.1.

JavaScript: Dynamiczne tworzenie zawartości stron WWW, śledzenie zachowania użytkownika, sprawdzanie poprawności danych w formularzach HTML. Dołączono podręczny skorowidz komend.

Pierwsze wydanie tej książki jest używane jako podręcznik na takich uczelniach jak MIT, Standford, UC Berkeley, UCLA, Princeton i John Hopkins. Książka, którą trzymasz w ręku, została zaktualizowana i uzupełniona o najnowsze technologie oraz towarzyszące im przykłady gotowego kodu.

  • Światowy bestseller -- aktualne kompendium dla zaawansowanych programistów serwisów WWW
  • Dogłębny opis HTML 4, CSS, Javy 2, serwletów, JavaServer Pages i XML
  • Przykłady kodu używanego przez profesjonalistów







Julian Templeman, David Vitter
Visual Studio .NET: .NET Framework. Czarna księga

Poznaj .NET Framework — siłę platformy .NET

Niniejsza książka stanowi wprowadzenie do .NET Framework, złożonego i bardzo bogatego zestawu narzędzi służących do tworzenia aplikacji dla platformy .NET. Lektura tej książki sprawi, że poznasz główne elementy .NET Framework i nauczysz się tworzyć programy dla platformy .NET. Duża liczba przykładów -- od tworzenia grafiki do obsługi baz danych -- zilustrowanych wieloma linijkami kodu, ułatwi Ci tworzenie zaawansowanych aplikacji w pełni korzystających z nowych cech platformy .NET. Dołączony CD-ROM zawiera wiele gotowych do użycia narzędzi, które ułatwią Ci pracę.

Dzięki tej książce:

  • Zrozumiesz architekturę .NET
  • Dowiesz się, czym jest i co zawiera .NET Framework
  • Poznasz główne przestrzenie nazw .NET
  • Nauczysz się tworzyć aplikacje z graficznym interfejsem użytkownika dla platformy .NET korzystające z biblioteki Windows Forms
  • Dowiesz się, jak programować usługi XML Web Services za pomocą biblioteki ASP.NET,
  • Nauczysz się obsługiwać bazy danych za pomocą biblioteki ADO.NET
  • Dowiesz się jak korzystać z obiektów COM i API systemu Windows
  • Zrozumiesz mechanizm bezpieczeństwa platformy .NET
  • Nauczysz się korzystać z SOAP i XML
  • Poznasz technologię Remoting
  • Dowiesz się jak korzystać z formularzy i kontrolek WWW
  • Nauczysz się posługiwać piórami, pędzlami, kolorami i innymi składowymi przestrzeni nazw Drawing
Książka przeznaczona jest dla programistów Visual Basica, C++, C# i Javy tworzących aplikacje dla Windows.







Marek Wierzbicki
Java. Programowanie obiektowe

Doskonałe wprowadzenie w świat obiektowości

  • Podstawowe zasady programowania obiektowego
  • Programowanie sterowane zdarzeniami
  • Obsługa wyjątków i wielowątkowości

Programowanie obiektowe to technologia, która zdobyła już bardzo mocną pozycję wśród twórców oprogramowania. Nadal jednak wielu programistów, którzy zdobywali doświadczenie, używając języków proceduralnych, ma problemy z jej zrozumieniem i wszechstronnym stosowaniem. Wiele języków programowania określanych mianem "obiektowe" wywodzi się z języków proceduralnych, co ogranicza możliwości wykorzystywania wszystkich zalet obiektowości. Ograniczeń tych pozbawiona jest Java -- stworzony od podstaw, nowoczesny, bezpieczny, niezależny od typu komputera i systemu operacyjnego, w pełni obiektowy język programowania.

Książka "Java. Programowanie obiektowe" opisuje wszystkie aspekty programowania obiektowego w Javie. Początkujący użytkownicy tego języka znajdą w niej wyjaśnienia nawet najbardziej skomplikowanych mechanizmów obiektowości, a ci, którzy posiadają już pewne doświadczenie, mogą wykorzystać ją w charakterze podręcznego kompendium wiedzy. Można znaleźć w niej omówienie zarówno podstawowych zagadnień, jak i zaawansowanych technik obsługi błędów, programowania wielowątkowego i sterowanego zdarzeniami. W książce przedstawiono również metody tworzenia wydajnie działających programów, które do uruchomienia nie wymagają maszyn o potężnej mocy obliczeniowej.

  • Cechy programowania obiektowego
  • Obiektowość w Javie
  • Tworzenie i stosowanie klas i obiektów
  • Budowanie pakietów
  • Tworzenie apletów
  • Komunikacja apletów ze skryptami Java Script
  • Obiekty nasłuchujące i obsługa zdarzeń
  • Przechwytywanie wyjątków
  • Synchronizacja wątków

Poznaj możliwości technologii obiektowej w praktyce.







Patrick Niemeyer, Jonathan Knudsen
Java. Wprowadzenie

Przystępne, a zarazem kompletne wprowadzanie do języka programowania, który zmienił sposób myślenia wielu programistów. W ostatnich latach Java wyprzedziła pod względem popularności inne języki, takie jak C++ i Visual Basic, spełniając większość wymagań stawianych przez twórców aplikacji i stała się najważniejszym językiem nowego pokolenia programistów -- w szczególności projektantów aplikacji działających w Internecie.

Książka pozwala na przyswojenie podstaw języka Java. Dzięki niej poznasz sam język, biblioteki klas, techniki programistyczne i idiomy. „Java. Wprowadzenie” zawiera wiele łatwych w zrozumieniu przykładów wraz z kodem źródłowym. Pozwolą Ci one zapoznać się z wieloma cechami, funkcjami i interfejsami programistycznymi Javy.

Załączony CD-ROM poza przykładami omawianymi w książce zawiera także pełną wersję J2SE SDK 1.4, środowisko NetBeans, narzędzie make (Ant) i serwer aplikacji Tomcat z projektu Jakarta oraz BeanShell, prosty, darmowy język skryptowy Javy napisany przez jednego z autorów tej książki, Pata Niemeyera.

Tematy omówione w tej książce dotyczą:

  • technik programowania zorientowanego obiektowo,
  • interfejsów programistycznych serwletów i aplikacji internetowych,
  • asercji języka i obsługi wyjątków,
  • pakietu NIO umożliwiającego tworzenie złożonych systemów wejścia-wyjścia,
  • programowania wykorzystującego wątki,
  • komponentów Swing służących do budowy okienkowego interfejsu użytkownika
  • nowych interfejsów programistycznych wersji 1.4: wyrażeń regularnych, właściwości i dzienników zdarzeń,
  • JavaBeans i darmowego środowiska NetBeans,
  • Java Plug-in, podpisywaniu apletów i Java Web Start,
  • XML (omówiono: SAX, DOM, DTD, XSLT)







Ian F. Darwin
Java. Receptury

Książka "Java. Receptury" zawiera kolekcję rozwiązań setek problemów, z którymi programiści używający języka Java spotykają się bardzo często. Receptury znajdują zastosowanie w szerokim spektrum zagadnień: od całkiem prostych, takich jak określanie zmiennej środowiskowej CLASSPATH, aż do całkiem złożonych programów pokazujących jak obsługiwać dokumenty XML lub wzbogacić swą aplikację o mechanizmy obsługi poczty elektronicznej.

Niezależnie od tego, jak planujesz wykorzystać tę książkę -- czy jako źródło pomysłów i inspiracji, czy też jako sposób poszerzenia swej wiedzy o języku Java -- zawsze będzie ona stanowić ważną część Twojej biblioteki. Mało która książka prezentuje tak wiele możliwości Javy oraz nauczy Cię praktycznego wykorzystania omawianych zagadnień.

W książce zostały omówione następujące zagadnienia:

  • Kompilacja, uruchamianie oraz testowanie programów napisanych w Javie
  • Interakcja ze środowiskiem
  • Łańcuchy znaków oraz dopasowywanie wzorców
  • Tablice oraz inne kolekcje danych
  • Programowa obsługa portów szeregowych i równoległych
  • Pliki, katalogi i system plików
  • Tworzenie programów sieciowych pełniących funkcje klientów oraz serwerów
  • Aplikacje internetowe, w tym także aplety
  • Serwlety oraz dokumenty JSP
  • Poczta elektroniczna
  • Obsługa baz danych
  • Wykorzystanie XML
  • Programowanie rozproszone
  • Introspekcja
  • Tworzenie programów wielojęzycznych
  • Wykorzystanie grafiki oraz dźwięku
  • Tworzenie graficznego interfejsu użytkownika
Książka "Java. Receptury" jest idealną pozycją uzupełniającą dla programistów używających języka Java (lub książką podstawową dla osób, które Javy nauczyły się samodzielnie). Prezentuje ona wiele interfejsów programistycznych w sposób znacznie bardziej obszerny niż standardowe omówienie, dzięki czemu doskonale nadaje się dla osób potrzebujących szerszej znajomości Javy.

Ian F. Darwin ma trzydziestoletnie doświadczenia w tworzeniu oprogramowania i książek o programowaniu. Pracuje także jako instruktor oraz autor kursów w firmie Learning Tree Interanational.







Steve Graham, Simeon Simeonov, Toufic Boubez, Doug Davis, Glen Daniels, et al.
Java. Usługi WWW. Vademecum profesjonalisty

Era e-biznesu, w którą wkracza światowa gospodarka, pociąga za sobą konieczność integracji złożonych systemów informatycznych. Usługi WWW (webservices) mają na tym polu do odegrania ważną rolę. Dzięki nim aplikacje mogą komunikować się z innymi aplikacjami poprzez Interenet za pomocą standardowych protokołów, niezależnie od tego, w jakim języku zostały napisane i na jakiej platformie je uruchomiono.

Książka "Java. Usługi WWW. Vademecum profesjonalisty " przeznaczona jest dla programistów mających pewne doświadczenie w pisaniu aplikacji działających w Internecie. Jej celem jest zapoznanie Czytelnika z pojęciem usług WWW oraz wszystkimi elementami potrzebnymi do ich wykorzystania w biznesie. Poznasz założenia technologii usług WWW i schemat zależności pomiędzy nowymi standardami, takimi jak Simple Object Access Protocol (SOAP), Web Services Description Language (WSDL) oraz Universal Description Discovery and Integration (UDDI). Dzięki przykładom kodu szybko nauczysz się implementować usługi WWW w języku Java.

  • Dowiesz się, jakie są ogólne założenia architektury usług WWW
  • Poznasz język XML będący podstawą innych standardów, wykorzystywanych do budowy usług WWW
  • Zaznajomisz się ze standardem SOAP i poznasz jego zastosowania w e-biznesie
  • Stworzysz własne usługi WWW w oparciu o Apache Axis i Javę
  • Nauczysz się opisywać usługi WWW, tak by mogły być automatycznie wyszukiwane przez aplikacje
  • Poznasz najważniejsze platformy, na których buduje się usługi sieciowe: J2EE, .NET, a także moduły SOAP::Lite (Perl) i platformę GLUE
"Java. Usługi WWW. Vademecum profesjonalisty" to książka, która nie tylko przedstawia całą dzisiejszą wiedzę na ten temat, ale także prezentuje praktyczne sposoby jej wykorzystania. Jeśli chcesz być na bieżąco ze światowymi trendami w integrowaniu złożonych aplikacji biznesowych -- musisz ją przeczytać.







Bruce A. Tate, Justin Gehtland
Spring. Zapiski programisty

Przyspiesz tworzenie aplikacji w Javie

  • Uprość określanie zależności pomiędzy klasami
  • Zastosuj narzędzie Hibernate do usprawnienia komunikacji z bazami danych
  • Wykorzystaj możliwości programowania aspektowego

Technologia J2EE miała w założeniu być prosta i szybka w użytkowaniu. Praktyka jednak okazała się daleka od teorii. Mozolne tworzenie aplikacji wykorzystujących dziesiątki interfejsów połączonych wzajemnymi zależnościami, setki deskryptorów wdrożenia oraz plików pomocniczych spowodowało, że zaczęto poszukiwać rozwiązań alternatywnych. Jednym z nich okazał się framework Spring, zyskujący coraz większą popularność wśród programistów Javy. Spring jest znacznie dużo prostszy od wielu alternatywnych rozwiązań J2EE, znacznie ułatwia testowanie aplikacji, i pozwala na usuwanie zależności z kodu oraz oddzielanie ich od serwera aplikacji. Spring umożliwia również wykorzystanie programowania aspektowego.

Książka "Spring. Zapiski programisty" to praktyczny przewodnik po możliwościach tego środowiska. Jeśli wolisz poznawać nowe zagadnienia w sposób praktyczny, a nie wertując setki stron zapełnionych teoretycznymi wywodami, to ta książka jest właśnie dla Ciebie. Znajdziesz w niej omówienie zagadnień związanych z samym Springiem, współpracującymi z nim narzędziami i sposobami wykorzystania ich w procesie tworzenia aplikacji J2EE -- począwszy do graficznego interfejsu użytkownika i interfejsu sieciowego, a skończywszy na dostępie do relacyjnych baz danych.

  • Tworzenie klas z zastosowaniem zależności
  • Budowanie interfejsu użytkownika
  • Integrowanie JSF z frameworkiem Spring
  • Dostęp do baz danych za pomocą JDBC
  • Odwzorowanie baz danych na obiekty za pomocą Hibernaete
  • Obsługa i zabezpieczanie transakcji
  • Wysyłanie i odbieranie wiadomości e-mail

Jeśli poszukujesz wydajniejszych metod tworzenia aplikacji J2EE, wykorzystaj możliwości frameworka Spring. Dzięki tej książce poznasz je wszystkie.







Herbert Schildt
Java. Kompendium programisty

Popularność języka Java stale rośnie. Programiści z całego świata wykorzystują go do tworzenia zarówno prostych aplikacji, jak i złożonych systemów. Podstawowa zaleta Javy -- przenośność kodu -- powoduje, że programy napisane w Javie możemy spotkać nie tylko na dyskach komputerów i serwerów, ale również w telefonach komórkowych i innych urządzeniach mobilnych. Java jest ciągle rozwijana -- w każdej kolejnej wersji pojawiają się nowe elementy, ułatwiające realizację coraz bardziej złożonych zagadnień programistycznych.

"Java. Kompendium programisty" to doskonały przewodnik po najnowszym wcieleniu języka Java, noszącym oznaczenie J2SE5. Każdy twórca aplikacji w Javie znajdzie tu niezbędne do swojej pracy informacje. Autor -- Herb Schildt, znany z wielu bestsellerowych pozycji dotyczących programowania w Javie i C++ -- opisuje wszystkie elementy języka Java w wersji 5. Typy danych, metody, konstrukcje, podstawowe biblioteki i techniki programistyczne -- wszystko zostało opisane prostym i zrozumiałym językiem oraz zilustrowane przykładami.

  • Historia języka Java
  • Podstawowe założenia programowania obiektowego
  • Typy danych i zmienne
  • Operatory
  • Klasy, metody, pakiety i interfejsy
  • Wątki i wyjątki
  • Elementy bibliotek Javy
  • Operacje wejścia i wyjścia
  • Programowanie sieciowe
  • Biblioteki AWT i Swing
  • JavaBeans i serwlety

W tym podręczniku znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z Javą.

O autorze:
Herb Schildt jest autorytetem w sprawach języków C, C++, Java i C#, a także doskonałym programistą systemu Windows.
[więcej...]







Stephen Stelting
Java. Obsługa wyjątków, usuwanie błędów i testowanie kodu

W każdej aplikacji mogą wystąpić błędy.
Przygotuj się na to pisząc odpowiednią obsługę wyjątków

  • Poznaj techniki programowania, dzięki którym Twoje aplikacje staną się odporne na błędy
  • Naucz się przewidywać błędy i zapobiegać ich występowaniu
  • Zabezpiecz aplikacje przez skutkami wystąpienia błędów stosując odpowiednie wzorce projektowe

Żaden kod nie jest idealny -- nawet najbardziej doświadczony programista popełnia błędy. Tym, co w takich przypadkach wyróżnia doświadczonego programistę jest fakt, że jego aplikacje posiadają mechanizmy pozwalające na obsługę tych błędów. Dzięki nim program nie zawiesi się ani nie "pogubi" żadnych danych. Oczywiście, aby napisać odpowiednią obsługę wyjątków, należy poznać ich typy oraz mechanizmy ich powstawania. Niezbędna jest również znajomość wzorców projektowych oraz narzędzi do testowania kodu.

W książce "Java. Obsługa wyjątków, usuwanie błędów i testowanie kodu" znajdziesz wszystkie te informacje. Dowiesz się, jak zaimplementować obsługę wyjątków i poprawić jakość kodu źródłowego. Poznasz modele wyjątków i nauczysz się zarządzać mechanizmami ich obsługi na poziomie aplikacji i pojedynczych modułów. Przeczytasz tu także o wzorach projektowych zapewniających prawidłową obsługę wyjątków.

  • Koncepcje obsługi wyjątków
  • Obsługa wyjątków w aplikacjach wielowątkowych
  • Przyczyny występowania wyjątków w różnych elementach języka Java
  • Programowanie rozproszone w Javie
  • Wyjątki w aplikacjach J2EE
  • Wzorce projektowe
  • Testowanie kodu i usuwanie błędów

Po przeczytaniu tej książki Twoja wiedza pozwoli Ci na podejmowanie odpowiednich decyzje dotyczące architektury aplikacji i odpowiadającego jej modelu wyjątków.







Brett McLaughlin, David Flanagan
Java 1.5 Tiger. Zapiski programisty

Zobacz, co ma do zaoferowania najnowsza wersja Javy

  • Zdefiniuj własne klasy generyczne
  • Zastosuj w programach nowe typy danych
  • Poznaj nowe mechanizmy obsługi współbieżności

Najnowsza wersja języka i środowiska Java, nosząca nazwę Tiger, to nie aktualizacja, ale prawie nowy język programowania. Wprowadzono do niej ponad sto poprawek, zmian i udoskonaleń oraz nowe biblioteki i interfejsy programistyczne. Java 1.5 Tiger oferuje programistom dziesiątki nowych możliwości. Nowa specyfikacja języka jest ogromnym tomiskiem, którego lektura znuży nawet największego fanatyka Javy. Kontakt z najnowszym wcieleniem tego popularnego języka programowania najlepiej zacząć od poznania tego, co faktycznie jest w nim nowe.

"Java 1.5 Tiger. Notatnik programisty" to książka, zawierająca notatki prawdziwych fachowców, którzy analizowali nową wersję Javy jeszcze przed jej publiczną prezentacją. Przedstawia wszystkie nowości Javy 1.5 zilustrowane ponad pięćdziesięcioma przykładami kodu źródłowego. Czytając ją, poznasz zasady stosowania generyczności, zrozumiesz działanie mechanizmów automatycznego opakowywania i rozpakowywania, nauczysz się korzystać z nowych sposobów formatowania tekstów i opanujesz posługiwanie się typami wyliczeniowymi i adnotacjami.

  • Generyczność i typy parametryczne
  • Tworzenie i stosowanie typów wyliczeniowych
  • Automatyczne opakowywanie i rozpakowywanie
  • Wykorzystywanie list argumentów o zmiennej długości
  • Instrukcja for/in
  • Obsługa i synchronizacja wątków

Poznaj i ujarzmij siłę "tygrysa".







David Hook
Kryptografia w Javie. Od podstaw

Stosuj algorytmy kryptograficzne w aplikacjach

  • Poznaj architekturę interfejsów kryptograficznych Javy
  • Zastosuj klucze symetryczne i asymetryczne
  • Naucz się zarządzania certyfikatami w programach

W świecie, w którym najcenniejszym towarem jest informacja, kryptografia coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. Cenne dane, przesyłane w sieci lub przechowywane w aplikacjach i bazach danych, muszą być chronione za pomocą skomplikowanych algorytmów szyfrowania i uwierzytelniania. Ponieważ próby włamań do serwerów internetowych zdarzają się regularnie, implementacja mechanizmów kryptograficznych w aplikacjach sieciowych i platformach handlu elektronicznego ma szczególnie wysoki priorytet. Java, wykorzystywana bardzo często do tworzenia takich właśnie rozwiązań, wyposażona została w zestaw interfejsów programistycznych (API), które pozwalają szybko i skutecznie wzbogacać aplikacje o obsługę kryptografii.

Książka "Kryptografia w Javie. Podstawy" to podręcznik przedstawiający na praktycznych przykładach narzędzia kryptograficzne Javy. Opisuje podstawowe zasady ich używania, ułatwia zrozumienie zależności między poszczególnymi interfejsami API i uczy, jak w razie potrzeby korzystać z gotowych rozwiązań, by oszczędzić czas. Daje wiedzę niezbędną do implementowania technik kryptograficznych w aplikacjach bez niepotrzebnego komplikowania kodu źródłowego.

  • Architektura interfejsów JCA i JCE
  • Szyfrowanie symetryczne
  • Generowanie kluczy
  • Stosowanie kluczy asymetrycznych
  • Podpisy cyfrowe
  • Obsługa certyfikatów
  • Szyfrowanie poczty elektronicznej

Twórz bezpieczne aplikacje,
wykorzystując nowoczesne mechanizmy kryptograficzne.







Elliot Koffman, Paul Wolfgang
Struktury danych i techniki obiektowe na przykładzie Javy 5.0

Przy tworzeniu systemów informatycznych najważniejsze zadania wykonuje się, zanim powstanie pierwszy fragment kodu źródłowego. Wymogi stawiane współczesnym aplikacjom powodują, że inżynieria oprogramowania staje się kwestią kluczową. Opracowanie odpowiedniego projektu oraz właściwy dobór technologii i metodologii zapewniają szybką i efektywną pracę nad systemem. Niezwykle ważne jest poznanie dostępnych w języku Java struktur danych i umiejętność ich wykorzystania. Prawidłowo dobrana struktura danych znacznie przyspiesza nie tylko implementację aplikacji, ale również działanie gotowego systemu.

Książka "Struktury danych i techniki obiektowe na przykładzie Javy 5.0" przedstawia podstawowe struktury danych i sposoby ich wykorzystania podczas programowania obiektowego. Wszystkie wiadomości zostały zaprezentowane z uwzględnieniem reguł nowoczesnej inżynierii oprogramowania. Czytając kolejne rozdziały książki, poznasz najlepsze zastosowania różnych struktur danych oraz wady i zalety ich implementacji. Przede wszystkim jednak zrozumiesz potrzebę stosowania tak wielu struktur danych.

  • Cykl życia oprogramowania
  • Zastosowanie języka UML w projektowaniu systemów
  • Obsługa błędów i wyjątków
  • Testowanie oprogramowania
  • Dziedziczenie i hierarchia klas
  • Listy jedno- i dwukierunkowe
  • Interfejs Collection
  • Stosy i kolejki
  • Algorytmy rekurencyjne
  • Sortowanie danych
  • Drzewa wyszukiwania
  • Grafy

Po przeczytaniu tej książki zrozumiesz zasadę:
"Pomyśl, a dopiero potem pisz kod".







Kim Topley
J2ME. Almanach

"J2ME. Almanach" to niezastąpione, podręczne kompendium wiedzy dla programistów korzystających z Java 2 Micro Edition (J2ME). J2ME to nowa rodzina specyfikacji powstałych w firmie SUN, opisujących uproszczoną, skondensowaną wersję platformy Java 2, która może być używana do tworzenia aplikacji działających na urządzeniach o bardzo ograniczonych zasobach, takich jak telefony komórkowe, palmtopy czy dwukierunkowe pagery.

W książce znajdziesz:

  • Wprowadzenie do platformy J2ME i środowisk programistycznych, takich jak Java Wireless Toolkit
  • Szczegółowy opis możliwości i wymagań CLDC, MIDP i MIDletów
  • Dogłębne omówienie interfejsu użytkownika stosowanego w MIDletach oraz wiele praktycznych wskazówek dotyczących wykorzystania MIDP UI API
  • Prezentację sposobów w jaki używać Generic Connection Framework API w celu korzystania z bezprzewodowego Internetu, a także API dla przechowywania danych
  • Wprowadzenie do Connected Device Configuration (CDC) i profili CDC
W książce zawarto znany z innych pozycji serii Almanach wydawnictwa O"Reilly obszerny alfabetyczny spis elementów języka, obejmujący klasy z wielu pakietów J2ME, w tym java.lang, java.io, java.util, java.microediton.io, java.microediton.lcdui, java.microediton.midlet i java.microediton.rms. Gdy zaczniesz pracować z J2ME, "J2ME. Almanach" na stałe zagości na Twoim biurku i będzie podręcznym źródłem informacji.

Tysiące osób codziennie kupują nowe urządzenia wyposażone w możliwość uruchamiania aplikacji Javy. Jeśli chcesz, by były to także Twoje aplikacje, ta książka dostarczy Ci całej wiedzy potrzebnej do ich stworzenia.







Robert Bruner
Java w komercyjnych usługach sieciowych. Księga eksperta

Usługi WWW to ostatni krzyk programistycznej mody. W największym skrócie polegają one na udostępnianiu w sieci Internet dynamicznych aplikacji sieciowych. Ten jednozdaniowy opis nie przekazuje całego potencjału usług WWW. Jest on ogromny. Dzięki usługom WWW aplikacje łączą się na niespotykaną do tej pory, globalną skalę. Już obecnie skorzystać można z setek usług WWW. Dzięki nim uzyskasz między innymi informacje finansowe, przeszukasz Internet, przeprowadzisz konwersję między różnymi formatami dokumentów, a nawet rozegrasz partię szachów z komputerem.

Java -- dzięki doskonałemu wsparciu dla XML-a jest jedną z najlepszych platform do implementacji usług WWW. Książka, którą trzymasz w ręku, to wyczerpujące, dokładne i -- co równie ważne -- aktualne kompendium, zawierające informacje niezbędne, by wykorzystać istniejące i stworzyć nowe usługi WWW.

W książce przedstawiono między innymi:

  • Przykłady zastosowań usług WWW
  • Biznesowe aspekty tworzenia usług WWW
  • WDSL -- język opisu usług sieciowych
  • SOAP -- protokół wymiany komunikatów
  • UDDI -- format katalogowania usług WWW
  • Wykorzystanie pakietu JAX do tworzenia usług WWW
  • Zagadnienia związane z bezpieczeństwem
  • Dodatkowe formaty używane w kontekście usług WWW: WSFL, WSIF
  • Przykładowe implementacje usług WWW
Księga eksperta kierowana jest średnio zaawansowanym i zaawansowanych programistom, którzy pragną poznać najnowocześniejsze technologie, przedstawione w sposób kompletny i wyczerpujący.







Jacek Matulewski
JBuilder X. Efektywne programowanie w Javie

Jeśli wierzyć prognozom firmy Borland -- producenta JBuildera -- pod koniec obecnego dziesięciolecia prawie 80% aplikacji będzie tworzonych w Javie i bazujących na niej środowiskach. Rozmaite dziedziny ludzkiej działalności stawiają przed informatyką coraz to większe wymagania. Coraz cenniejszym zasobem staje się inwencja i produktywność projektantów-programistów, którym trzeba w jak największym stopniu umożliwić twórcze działanie. Warto ich odciążyć od drugorzędnych zadań, które z powodzeniem można powierzyć coraz lepszym i coraz tańszym maszynom. Obecnie, w dobie upowszechnienia się komputerów osobistych, trudno wyobrazić sobie profesjonalne tworzenie aplikacji bez usprawniających to przedsięwzięcie nowoczesnych narzędzi (RAD), z JBuilderem na czele. Warto pamiętać, że firma Borland jest producentem dwóch innych narzędzi RAD, które zrewolucjonizowały proces tworzenia aplikacji: Delphi i C++Buildera -- kolejne wersje tych produktów obecne są na rynku od niemal dziesięciu lat.

Niniejsza książka stanowi praktyczny podręcznik zarówno dla początkujących, którzy na gruncie JBuildera zamierzają zdobywać swe pierwsze doświadczenia programistyczne, jak i tych, którzy w swojej pracy używają Delphi i C++Buildera, a w JBuilderze szukają interesującej alternatywy.

W książce omówiono między innymi:
  • Podstawy języka Java i bogate mechanizmy środowiska zintegrowanego JBuildera X
  • Korzystanie z nowoczesnych technik programistycznych oraz narzędzi i mechanizmów wspomagających tworzenie aplikacji i apletów
  • Stosowanie bibliotek i szablonów oraz JavaBeans
  • Bazodanowe zastosowania JBuildera X, mechanizmy JDataStore, JDBC i ODBC
  • Tworzenie i używanie archiwów JAR
  • Modelowanie i projektowanie komponentów
  • Dokumentowanie procesu projektowego za pomocą JavaDoc

Nie trać czasu na coś, w czym może Cię wyręczyć komputer,
zajmij się projektowaniem apletów i aplikacji.







Sameer Tyagi, Keiron McCammon, Michael Vorburger, Heiko Bobzin
Java Data Objects

Użyj Java Data Objects --
przełomowej technologii trwałości obiektów na platformie Java

Książka "Java Data Objects":
  • Demonstruje praktyczne techniki stosowane przez zawodowych programistów
  • Zawiera poprawny, gruntownie przetestowany kod źródłowy programów oraz przykłady zaczerpnięte z praktyki
  • Skoncentrowana jest na nowoczesnych technologiach, które muszą poznać programiści
  • Zawiera rady profesjonalistów, które pozwolą czytelnikowi tworzyć najlepsze programy

Java Data Objects (JDO) przyspiesza tworzenie aplikacji w Javie dostarczając obiektowego mechanizmu trwałości i standardowych interfejsów umożliwiających korzystanie z baz danych. Książka ta jest wszechstronnym przewodnikiem po zagadnieniach trwałości JDO, przeznaczony dla zaawansowanego programisty.

Korzystając z realistycznych przykładów kodu autorzy przedstawiają sposoby tworzenia, pobierania, aktualizacji i usuwania obiektów trwałych, cykl życia obiektów i przejścia pomiędzy stanami, klasy i interfejsy JDO, zapytania, architekturę, problemy bezpieczeństwa i wiele innych zagadnień. Prezentują sposoby integracji JDO z EJB™, JTA, JCA i innymi technologiami J2EE™, omawiają też najlepsze sposoby wykorzystania JDO przez samodzielne aplikacje oraz komponenty J2EE™.

Jeśli chcesz poświęcić więcej czasu na rozwiązywanie zagadnień biznesowych, a mniej tracić na zajmowanie się problemem trwałości, to potrzebujesz właśnie JDO i jednej dobrej książki, która pomoże Ci efektywnie użyć JDO: "Java Data Objects".

  • Omówienie specyfikacji JDO i podstawowych zagadnień związanych z trwałością obiektów
  • Programowanie z użyciem JDO; najważniejsze klasy i obiekty
  • Cykl życia obiektów
  • Wyszukiwanie danych w JDO
  • Przykładowa architektura i jej konstrukcja z użyciem JDO
  • JDO a J2EE: JCA, EJB, transakcje, bezpieczeństwo
  • Porównanie JDO z JDBC
  • Przyszłość JDO i rozwój tej specyfikacji
  • Studium przypadku

Uzupełnieniem są liczne dodatki omawiające między innymi: stany JDO, metadane, język JDOQL w notacji BNF i dostępne implementacje JDO.

  • Praktyczne przykłady ilustrują możliwości użycia JDO przez istniejące aplikacje
  • Tworzenia efektywniejszych systemów dzięki JDO
  • Integracja JDO z J2EE krok po kroku
  • Najlepsze sposoby wykorzystania JDO przez aplikacje biznesowe
Autorzy:
Sameer Tyagi jest architektem systemów biznesowych w firmie Sun Microsystems i pracuje w Java Center w Burlington w stanie Massachusets. Ma za sobą osiem lat doświadczeń zawodowych w dziedzinie informatyki i jest współautorem wielu książek związanych z technologiami Javy.

Keiron McCammon jest szefem działu technologii w firmie Versant Corporation. Pracuje w branży informatycznej już ponad dziesięć lat i zajmuje się głównie zastosowaniami technologii obiektowej w biznesie. Jest członkiem grupy eksperckiej JDO (JSR12) i często bierze udział w seminariach i konferencjach poświęconych tworzeniu aplikacji na platformach Java i J2EE przy wykorzystaniu JDO.

Michael Vorburger pracuje jako główny architekt oprogramowania w firmie Vertical zajmującej się tworzeniem oprogramowania. Jest aktywnym uczestnikiem listy dyskusyjnej poświęconej JDO.

Heiko Bobzin jest członkiem grupy eksperckiej JDO (JSR12). Prowadził prace związane z implementacją standardów JDO i ODMG 3.0 w firmie Poet Software, dostawcy obiektowych systemów baz danych.







Michael C. Daconta, Eric Monk, J Paul Keller, Keith Bohnenberger
Java. Potrzaski

Choć Java to język gwarantujący efektywną pracę, to jednak kryje w sobie wiele pułapek, które mogą zniweczyć jej efekty. Książka ta ma za zadanie oszczędzić Twój czas i zapobiec frustracji przeprowadzając Cię bezpiecznie przez skomplikowane zagadnienia. Zespół ekspertów od języka Java pod wodzą guru programowania w osobie Michaela Daconta proponuje Ci zestaw sprawdzonych rozwiązań 50 trudnych problemów pojawiających się w praktyce każdego programisty. Rozwiązania te pozwolą Ci uniknąć problemów wynikających z niedostatków języka Java oraz jego interfejsów programowych, w tym pakietów java.util, java.io, java.awt i javax.swing. Autorzy dzielą się także z Czytelnikiem swoimi sposobami na poprawę wydajności aplikacji pisanych w Javie.

Oto niektóre z omawianych zagadnień:

  • Składnia języka: zastosowanie metody equals() zamiast operatora == do porównywania obiektów klasy String
  • Funkcjonalność wbudowana w język: rozdział metod a mechanizm refleksji, interfejsy i klasy anonimowe
  • Użyteczne klasy i kolekcje: wybór klasy PropertyFile i ResourceBundle
  • Wejście i wyjście, w tym subtelności związane z przesyłaniem serializowanych obiektów za pomocą gniazd sieciowych
  • Graficzny interfejs użytkownika: sposoby uniknięcia typowej pułapki polegającej na zastosowaniu metody repaint() zamiast metody validate() w celu uzyskania nowego układu komponentów
  • Graficzny interfejs użytkownika -- sterowanie: m.in. bardziej funkcjonalna kontrola danych wprowadzanych przez użytkownika
  • Wydajność: m.in. zastosowanie odroczonego ładowania, tak by zwiększyć szybkość uruchamiania programów







e-targ.pl |Motoryzacja| Książki | Zabawki | Obuwie | Ubrania