3d grafika
Joanna Pasek
3ds max 8. Æwiczenia praktyczne
3ds max 8 to najnowsza wersja jednej z najbardziej znanych i cenionych aplikacji do tworzenia grafiki i animacji 3D. Ogromne mo¿liwo¶ci 3ds max wykorzystywane s± przez twórców filmowych efektów specjalnych, specjalistów od wizualizacji procesów i projektów oraz autorów kreskówek. Grafika 3D nie jest jedynie domen± profesjonalistów -- mo¿e byæ doskona³± zabaw± dla ka¿dego. Jednak¿e amator, nieprzyzwyczajony do rozbudowanych interfejsów i skomplikowanych zasad tworzenia obiektów 3D, mo¿e czuæ siê przyt³oczony ilo¶ci± narzêdzi dostêpnych w 3ds max 8. Takiej osobie przydatna oka¿e siê ksi±¿ka wyja¶niaj±ca w prosty sposób podstawowe zasady pracy z aplikacj±.
"3ds max 8. Æwiczenia praktyczne" jest tak± w³a¶nie ksi±¿k±. Je¶li rozpoczynasz swoj± przygodê w ¶wiecie grafiki i animacji 3D, znajdziesz tu informacje, które pomog± Ci wkroczyæ w ten ¶wiat. Wykonuj±c kolejne æwiczenia, nauczysz siê tworzyæ obiekty przy u¿yciu ró¿nych narzêdzi i metod modelowania, zmieniaæ atrybuty obiektów za pomoc± modyfikatorów oraz przypisywaæ obiektom materia³y i tekstury. Dowiesz siê, jak uk³adaæ obiekty w scenie, o¶wietlaæ je i ustawiaæ kamerê. Poznasz tak¿e ró¿ne sposoby tworzenia animacji.
- Budowanie modelu postaci
- Wykorzystywanie bry³ podstawowych
- Definiowanie i przypisywanie materia³ów
- Modelowanie w³osów
- Ustawianie kamery i ¶wiate³ w scenie
- Animowanie postaci i obiektów
Rozpocznij swoj± przygodê w ¶wiecie grafiki 3D.
Aaron Ross, Michele Bousquet
3ds max 5. Projekty i rozwi±zania
Ujarzmij potêgê 3ds max 5!
Ksi±¿ka "3ds max 5. Projekty i rozwi±zania" jest doskona³ym przewodnikiem po najpopularniejszym na ¶wiecie programie do tworzenia grafiki 3D. 3ds max 5 oferuje ogromn± liczbê nowych funkcji pozwalaj±cych na tworzenie niezrównanej grafiki i animacji trójwymiarowych. Autorzy poprowadz± Ciê krok po kroku przez zawi³o¶ci tego programu, stopniowo stawiaj±c przed Tob± coraz bardziej skomplikowane i wymagaj±ce zadania. Przystêpne i przejrzyste obja¶nienia, czytelne rysunki i ³atwe do opanowania samouczki sprawi±, i¿ ani przez chwilê nie poczujesz siê zagubiony w g±szczu nowych funkcji programu.
Ksi±¿ka ta jest nie tylko praktycznym wstêpem do pracy z programem 3ds max, lecz oferuje te¿ wiele gotowych, przydatnych rozwi±zañ wykorzystuj±cych najbardziej zaawansowane funkcje programu. Po zapoznaniu siê z materia³em zawartym w niniejszej ksi±¿ce:- zrozumiesz zasady rz±dz±ce ¶wiatem grafiki komputerowej i przestrzeni± 3D,
- z ³atwo¶ci± bêdziesz pos³ugiwa³ siê interfejsem u¿ytkownika programu 3ds max,
- poznasz zaawansowane techniki modelowania,
- wykonasz materia³y wiernie na¶laduj±ce te, które spotykasz w ¿yciu codziennym,
- opanujesz zasady o¶wietlania sceny,
- bêdziesz potrafi³ korzystaæ z wirtualnych kamer,
- nauczysz siê pos³ugiwaæ zaawansowanymi technikami animacji, takimi jak kinematyka prosta i odwrotna,
- stworzysz wspania³e efekty specjalne wykorzystuj±ce systemy cz±steczkowe, efekty atmosferyczne i ró¿norodne efekty renderowania.
"3ds max 5. Projekty i rozwi±zania" to idealna pozycja dla projektantów i grafików komputerowych, zarówno w ramach zajêæ programowych, jak i samodzielnej nauki.
Joanna Pasek
3ds max 7. Æwiczenia praktyczne
Poznaj potêgê najnowszej wersji 3ds max
3ds max 7 to jedna z najbardziej znanych i docenianych aplikacji do tworzenia grafiki i animacji 3D. Jej mo¿liwo¶ci wykorzystuj± twórcy filmowych efektów specjalnych, specjali¶ci od wizualizacji procesów i projektów oraz autorzy kreskówek. Jednak grafika 3D nie jest tylko domen± profesjonalistów -- jej tworzenie mo¿e byæ doskona³± zabaw± dla ka¿dego. Dla amatora, nieprzyzwyczajonego do rozbudowanych interfejsów i skomplikowanych zasad tworzenia obiektów 3D, pierwszy kontakt z 3ds max 7 mo¿e byæ przyt³aczaj±cy. Takiej osobie najbardziej przydatna oka¿e siê ksi±¿ka wyja¶niaj±ca w prosty sposób podstawowe zasady pracy z aplikacj±.
"3ds max 7. Æwiczenia praktyczne" to taka w³a¶nie ksi±¿ka. Je¶li rozpoczynasz swoj± przygodê w ¶wiecie grafiki i animacji 3D, znajdziesz tu informacje, które pomog± Ci wkroczyæ w ten ¶wiat. Wykonuj±c kolejne æwiczenia, nauczysz siê tworzyæ obiekty przy u¿yciu ró¿nych narzêdzi i metod modelowania, zmieniaæ atrybuty obiektów za pomoc± modyfikatorów oraz przypisywaæ obiektom materia³y i tekstury. Dowiesz siê, jak uk³adaæ obiekty w scenie, o¶wietlaæ je i ustawiaæ kamerê. Poznasz tak¿e ró¿ne sposoby tworzenia animacji.
- Tworzenie modelu psa
- Stosowanie modyfikatorów
- Materia³y, tekstury i ¶wiat³a
- Animowanie za pomoc± deformacji i pól si³
- Podstawowe sposoby animacji postaci
S. Kennedy, G. Maestri, R. Frantz
3D Studio MAX. Czarna ksiêga animatora
3D Studio MAX to nie tylko ¶wietne narzêdzie do modelowania i renderingu. Jest to równie¿ -- a mo¿e nawet przede wszystkim -- wspania³y program do tworzenia animacji. Animowaæ w 3DS MAX mo¿na praktycznie wszystko. Poruszaæ obiektami mo¿emy w sposób bardzo prosty, wprowadzaj±c odpowiednie animowane transformacje lub wykorzystuj±c pola si³ (space warps), czy gotowe kontrolery animacji (animation controllers).
Animacje tworzymy w sposób tak intuicyjny, ¿e zajêcie to dostêpne jest nawet dla najmniej zaawansowanych u¿ytkowników. Jednocze¶nie w MAX-ie znale¼æ mo¿na wielkie bogactwo opcji i narzêdzi, które u¿ytkownikom zaawansowanym pozwol± osi±gn±æ wiele efektów uwa¿anych za bardzo trudne do uzyskania i precyzyjnie animowaæ bardzo z³o¿one struktury. Tworzenie animacji ró¿ni n± siê od zwyk³ej, modelarskiej pracy. Nie wystarczy zaplanowanie wygl±du obiektów, nale¿y zaprojektowaæ ich ruchy i wzajemne powi±zania czasowe.
Je¶li czytaj±c ksi±¿ki "3D Studio MAX. Vademecum profesjonalisty" brakowa³o Ci praktycznych przyk³adów, to jest to ksi±¿ka dla Ciebie. Kolejne rozdzia³y s± w zasadzie osobnymi praktycznymi przyk³adami, których przerobienie pozwoli Ci poznaæ tajniki animacji.
Jon A. Bell
3ds max 6. Skuteczne rozwi±zania
Zbór porad i trików dla u¿ytkowników 3ds max 6
"3ds max 6. Skuteczne rozwi±zania" to zbiór ponad 300 wskazówek przygotowanych przez jednego z guru grafiki 3D, który dzieli siê swoj± wiedz± z czytelnikami. Wskazówki dotycz± modelowania, tworzenia materia³ów, o¶wietlania sceny, tworzenia animacji, renderowania, efektów specjalnych, MAXScript i wiele innych.
- Interfejs u¿ytkownika i konfigurowanie programu
- Modelowanie i modyfikowanie obiektów
- Definiowanie i stosowanie materia³ów
- O¶wietlanie sceny i efekty specjalne zwi±zane z o¶wietleniem
- Animowanie obiektów - ¶cie¿ki ruchu, kontrolery animacji i kinematyka odwrotna
- Rendering na potrzeby ró¿nych mediów
- Video Post i efekty specjalne
- Wspó³praca z innymi aplikacjami
Przeczytaj tê ksi±¿kê. Bêdziesz zaskoczony zwiêkszeniem efektywno¶ci i szybko¶ci swojej pracy.
Wojciech Pazdur
3ds max. Leksykon kieszonkowy
3ds max jest jednym z najpopularniejszych programów do tworzenia grafiki i animacji 3D. Jego mo¿liwo¶ci wykorzystuj± twórcy gier komputerowych, filmowych efektów specjalnych i animacji reklamowych. Sprawne korzystanie z 3ds max wymaga poznania dziesi±tek poleceñ, narzêdzi i opcji. Najczê¶ciej wykorzystywane narzêdzia zapamiêtuje siê niemal automatycznie, ale znaczenia rzadziej stosowanych elementów programu trzeba szukaæ w dokumentacji. Przeszukiwanie setek stron instrukcji mo¿e zaj±æ wiele cennego czasu. W takich przypadkach niezwykle przydatne jest zestawienie krótkich opisów ka¿dego z poleceñ i narzêdzi.
"3ds max. Leksykon kieszonkowy" to takie w³a¶nie zestawienie. Znajdziesz w nim omówienie wszystkich poleceñ menu, narzêdzi i okien dialogowych zwi±zanych z tworzeniem i modyfikowaniem obiektów i scen. W pierwszej czê¶ci przeczytasz o zagadnieniach podstawowych, zwi±zanych z konfiguracj± interfejsu u¿ytkownika i prac± w oknach widokowych sceny. Drug± czê¶æ stanowi opis elementów programu uzupe³niony o informacje dotycz±ce dostêpnych skrótów klawiaturowych.
- Elementy interfejsu u¿ytkownika
- Okna widokowe
- Listwa narzêdziowa
- Polecenia menu
- Tworzenie nowych obiektów
- Transformacje obiektów
- Konfiguracja okien widokowych
- Modyfikatory
Pracuj±c z 3ds max 7, miej tê ksi±¿kê zawsze pod rêk±.
Bêdziesz korzystaæ z niej bardzo czêsto.
Rob Polevoi
3D Studio MAX 3. Vademecum profesjonalisty
Ksi±¿ka "3D Studio MAX 3. Vademecum profesjonalisty" to prosty i zrozumia³y przewodnik zawieraj±cy informacje wykraczaj±ce poza wiadomo¶ci, które mo¿na znale¼æ w standardowych podrêcznikach. Dziêki niej zdobêdziesz wiedzê o najnowszych dokonaniach w dziedzinie trójwymiarowej grafiki komputerowej. Ilustracje i komunikatywny jêzyk pozwol± "bezbole¶nie" wej¶æ w ¶wiat programu 3D Studio MAX. Zaawansowane techniki, takie jak rendering, o¶wietlenie i praca z teksturami zosta³y poparte przyk³adowymi ilustracjami zamieszczonymi w Galerii.
"3D Studio MAX 3. Vademecum profesjonalisty" wska¿e ci, jak:
- obs³ugiwaæ i dostosowywaæ do w³asnych potrzeb interfejs programu 3D Studio MAX;
- korzystaæ z daj±cej ogromne mo¿liwo¶ci listy modyfikatorów;
- projektowaæ sk³adaj±ce siê z niewielkiej liczby wielok±tów modele dla gier i innych tego typu zastosowañ;
- tworzyæ interesuj±ce efekty atmosferyczne i renderingowe;
- projektowaæ szkielet postaci z zastosowaniem kinematyki odwrotnej;
- stosowaæ organiczne powierzchnie sklejane (patch) i obiekty typu NURBS;
- precyzyjnie odwzorowywaæ realistyczne tekstury na powierzchnie trójwymiarowe;
- tworzyæ i edytowaæ animacje w oknie Track View;
- edytowaæ renderowane animacje za pomoc± modu³u Video Post.
Kelly L. Murdock
3D Studio MAX 3.x. Techniki i narzêdzia animacyjne. Biblia
Sprawno¶æ warsztatowa jest kluczem do osi±gniêcia sukcesu w niemal ka¿dej dziedzinie grafiki komputerowej -- tak¿e w animacji 3D. Warsztat to przede wszystkim narzêdzia, a bieg³o¶æ w pos³ugiwaniu siê nimi pozwala znale¼æ siê w czo³ówce i... osi±gn±æ sukces.
Aby stworzyæ dobry rysunek, s± potrzebne pomys³y, wyobra¼nia i wytrwa³o¶æ. Jednak bez opanowania technik i bez specjalistycznej wiedzy nawet najlepszy pomys³ nie mo¿e zostaæ zrealizowany.
Niniejsza ksi±¿ka zawiera wyczerpuj±cy przegl±d narzêdzi animacyjnych 3D Studio MAX. Tematy przedstawione na jej stronach to:
- Praca z oknem Track View i kontrolerami.
- Systemy cz±stek (particle systems) i pola si³ (space warps).
- Konstruowanie hierarchii obiektów.
- Praca z widokiem schematycznym sceny (Schematic View).
- Wykorzystanie odwrotnej kinematyki (inverse kinematics).
- Matematyka i fizyka w animacji
- wyra¿enia (expressions) i obiekty dynamiczne.
- Efekty renderingu (Render Effects).
- Jêzyk programowania MAXScript w animacji.
Piotr Wysocki
3D Studio MAX. Matrix - jak to zrobiæ?
Ksi±¿ka ta jest przeznaczona zarówno dla osób, które stawiaj± dopiero pierwsze kroki w pracy z programem 3D Studio MAX , jak i dla tych, które zetknê³y siê z nim ju¿ wcze¶niej. Zosta³y w niej bardzo przystêpnie opisane praktyczne przyk³ady animacji filmowych efektów specjalnych, co daje du¿± satysfakcjê z nauki.
W æwiczeniach Autor wykorzystuje swoje do¶wiadczenie w fotografii -- jego uwagi przydadz± siê osobom, które potrafi± ju¿ wykonaæ scenê, ale wci±¿ maj± problemy z jej prawid³owym o¶wietleniem. Ksi±¿ka szczegó³owo opisuje kolejne etapy pracy. Korzystanie z tych wskazówek pozwoli Wam sprawnie wykonaæ podobne dzie³o za pierwszym razem i unikn±æ wielu niepotrzebnych b³êdów.