OpenGL
Andrzej Or³owski
OpenGL. Leksykon kieszonkowy
Biblioteka OpenGL to narzêdzie s³u¿±ce do tworzenia realistycznej grafiki trójwymiarowej w programach. Mo¿liwo¶ci OpenGL mo¿emy dzi¶ podziwiaæ w grach komputerowych, animacjach, wizualizacjach i filmowych efektach specjalnych. Wiêkszo¶æ publikacji dotycz±cych biblioteki OpenGL przedstawia j± w kontek¶cie jêzyka C++, z poziomu którego faktycznie jest najczê¶ciej wykorzystywana. Jednak¿e wielu programistów, którzy czêsto rozpoczynaj± swoj± naukê od Pascala i zwi±zanego z nim ¶rodowiska Delphi, próbuje stosowaæ j± równie¿ w po³±czeniu z tym jêzykiem.
Ksi±¿ka "OpenGL. Leksykon kieszonkowy" jest przeznaczona w³a¶nie dla tych programistów. Opisuje bibliotekê OpenGL pod k±tem zastosowania jej w aplikacjach tworzonych za pomoc± Delphi. Przedstawia wszystkie funkcje s³u¿±ce do generowania i wy¶wietlania grafiki -- pocz±wszy od bry³ podstawowych, a skoñczywszy na krzywych NURBS i Bèziera. Pokazuje sposoby o¶wietlania i teksturowania obiektów w scenie oraz metody importowania siatek stworzonych w programach 3D.
- Typy danych w OpenGL
- Metody rzutowania i wy¶wietlania sceny 3D na ekranie monitora
- Obiekty i bry³y podstawowe
- O¶wietlenie
- Umieszczanie napisów w scenie
- Korzystanie z map bitowych
- Materia³y i tekstury
- Animacja
- Import obiektów 3D
Delphi to nie tylko aplikacje bazodanowe i internetowe. Przekonaj siê, ¿e w Delphi mo¿na równie¿ stworzyæ realistyczn± animacjê 3D.