Książki wybierz dział: Informatyka | Biznes | Pedagogika
    e-Targ.pl -> książki -> informatyczne

hipermarkety Sieci internetowe



Jon Erickson
Hacking. Sztuka penetracji

Poznaj metody działania elity hakerów

Haker kojarzy się zwykle z wrogiem publicznym, przed którym przestrzegają nas media. Najczęściej kojarzymy hakerów z włamaniami do systemów komputerowych i wielomilionowymi stratami zaatakowanych przez nich firm. Prawda jest jednak zupełnie inna. Haker to ktoś, kto potrafi w niekonwencjonalny sposób wykorzystać nieprzewidziane lub przeoczone właściwości systemów, bądź też stosuje znane wszystkim metody do rozwiązania problemów, dla których nie były one przewidziane.

Wiele osób mówi o sobie "jestem hakerem", jednak niewiele spośród nich posiada wiedzę umożliwiającą udowodnienie tego w praktyce. Tematyce hakerstwa poświęcono już wiele książek, ale żadna z nich nie wyjaśnia szczegółów technicznych metod, które stosują przedstawiciele tej grupy. Książka "Hacking. Sztuka penetracji" jest inna. Zawiera wyjaśnienie wielu zagadnień, które powinien znać każdy, kto nazywa siebie hakerem. Przedstawia zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty hackingu.

Autor książki, kryptolog i specjalista w zakresie bezpieczeństwa informacji, opisuje w niej techniki i sztuczki hakerów:
  • Wykorzystywanie błędów w programach
  • Tworzenie własnego kodu powłoki
  • Techniki powracania do funkcji biblioteki libc
  • Podsłuchiwanie i przekierowywanie ruchu w sieci
  • Skanowanie portów
  • Techniki łamania haseł

Wiadomości zawarte w tej książce mogą być wykorzystane przez wszystkich, którzy chcą zainteresować się hackingiem. Przyszli hakerzy dowiedzą się z niej, od czego zacząć i jak rozwinąć swoje umiejętności, a specjaliści od zabezpieczeń -- na co zwrócić szczególną uwagę w swojej pracy.









Tom Stafford, Matt Webb
100 sposobów na zgłębienie tajemnic umysłu

Poznaj sekrety funkcjonowania mózgu

  • Procesy zachodzące w mózgu
  • Selekcjonowanie informacji odbieranych zmysłami
  • Sposoby przyswajania wiedzy

Badania ludzkiego mózgu przeprowadzane przez ostatnich 20 lat dowiodły, że porównywanie zasad jego funkcjonowania do działania komputera jest dużym błędem. W wyniku tych badań dostrzeżono, jak ogromną rolę w procesach myślowych odgrywają emocje. Sposób przetwarzania informacji przez mózg to niezwykle skomplikowany proces, którego nie da się porównać z jakimkolwiek procesem obliczeniowym realizowanym przez komputer. Badaniami sposobu funkcjonowania ludzkiego mózgu zajmuje się neuropsychologia kognitywna. Dzięki niej możemy dowiedzieć się, w jaki sposób nasz mózg interpretuje sygnały docierające do niego ze zmysłów, jak przyswaja wiedzę i jak selekcjonuje informacje, które zapamiętujemy. Taka wiedza jest przydatna nie tylko psychologom. Jeśli poznamy tajniki działania umysłu, będziemy mogli projektować witryny WWW, które będą zapadać w pamięć, aplikacje, których obsługa nie przysporzy problemu użytkownikom, i reklamy, których treść będzie oddziaływać na właściwe ośrodki mózgu.

Książka "100 sposobów na zgłębienie tajemnic umysłu" to przegląd wyników badań naukowców zajmujących się neuropsychologią kognitywną. Przedstawia nie tylko sposób funkcjonowania ludzkiego mózgu, ale również powiązania pomiędzy jego działaniem a naszymi zachowaniami. Podpowiada metody rozwiązywania różnych problemów z wykorzystaniem określonych właściwości naszego mózgu. Czytając tę książkę, dowiesz się, jak działa mózg, w jaki sposób filtrujemy i przyswajamy informacje oraz jak funkcjonuje nasza pamięć. Nauczysz się lepiej wykorzystywać swoje możliwości intelektualne oraz uwzględniać zasady funkcjonowania umysłu podczas projektowania aplikacji i witryn WWW, pisania tekstów oraz rozmawiania z ludźmi.

  • Sposoby badania ludzkiego mózgu
  • Przetwarzanie informacji wzrokowych
  • Koncentracja
  • Procesy zachodzące w mózgu podczas słuchania i mówienia
  • Łączenie informacji pochodzących z różnych źródeł
  • Zapamiętywanie informacji i wyciąganie wniosków

Ta książka pozwoli Ci w pełni wykorzystać możliwości Twojego umysłu.







Andrzej Daniluk
RS 232C - praktyczne programowanie. Od Pascala i C++ do Delphi i Buildera. Wydanie II

Drugie wydanie książki "RS 232C -- praktyczne programowanie. Od Pascala i C++ do Delphi i Buildera" to kompendium wiedzy adresowane do osób zajmujących się tworzeniem oprogramowania sterującego urządzeniami podłączanymi przez port szeregowy. Książka umożliwia zdobycie wiedzy niezbędnej, by przy użyciu narzędzi Delphi i Builder tworzyć w Pascalu i C++ własne programy do obsługi transmisji szeregowej.

W książce przedstawiono:

  • Opis metod realizacji nowoczesnej transmisji asynchronicznej poprzez interfejs RS 232C
  • Opis wszystkich, niezbędnych funkcji oraz struktur najczęściej wykorzystywanych do realizacji transmisji szeregowej oferowanych przez Win32 API
  • Metody realizacji transmisji buforowanej oraz niebuforowanej
  • Metody realizacji transmisji szeregowej z wykorzystaniem portów USB
  • Kompletne przykłady oryginalnych algorytmów stosowanych przy obsłudze łącza szeregowego
Nowe wydanie zostało zaktualizowane i poprawione. Dodano nowe rozdziały opisujące tworzenie własnych komponentów obsługi portu szeregowego oraz transmisję szeregową z wykorzystaniem portu USB. Dokładny opis USB, standardu zdobywającego ostatnio ogromne uznanie, to kolejny powód, dla którego warto mieć tę książkę.

Dołączony do książki CD-ROM zawiera:

  • Przykładowe programy napisane w C++ i Pascalu.
  • Kompletne kody źródłowe aplikacji napisanych w C++Builderze 5.
  • Kody źródłowe aplikacji napisanych w Delphi 6.







Joel Spolsky
Zarządzanie projektami informatycznymi. Subiektywne spojrzenie programisty

Poznaj skuteczne i techniki kierowania pracą zespołu programistów

  • Dowiedz się, jak przygotować specyfikację funkcjonalną produktu, którą wszyscy odpowiednio zrozumieją
  • Stwórz możliwy do zrealizowania harmonogram prac nad projektem
  • Zbuduj zespół projektowy, zatrudniając odpowiednich ludzi
  • Pamiętaj o prawach Murphy’ego

Projekty informatyczne są dość specyficznym typem projektów. Zarządzanie nimi też różni się od tradycyjnego zarządzania projektami. Informatycy to ludzie pracujący w sposób zdecydowanie odmienny od standardowo przyjętego, co z kolei sprawia, że kierowanie zespołem informatyków wymaga odpowiedniego podejścia. Metody zarządzania projektami zaczerpnięte z innych branż często nie sprawdzają się przy projektach IT. Na szczęście metody skutecznego zarządzania projektami informatycznymi naprawdę istnieją. Poznanie ich jest niezbędne do tego, aby kierowany przez Ciebie projekt zakończył się w terminie i zmieścił w wyznaczonym budżecie.

"Zarządzanie projektami informatycznymi. Subiektywne spojrzenie programisty" to zbiór zasad zarządzania projektami IT spisanych przez programistę, którego niespodziewanie mianowano kierownikiem projektu. Czytając tę książkę, dowiesz się, jak zbudować skutecznie działający zespół programistów, jak stworzyć realny harmonogram prac i pisać specyfikacje, które rzeczywiście okażą się przydatne. Przekonasz się, że stosowanie gotowych rozwiązań dostępnych w internecie nie zawsze zdaje egzamin, i nauczysz się, jak ważne jest testowanie kodu na każdym etapie projektu. Przeczytasz o strategii tworzenia oprogramowania i dowiesz się, dlaczego pozornie skazane na sukces projekty IT upadają.

  • 12 zasad skutecznego zarządzania projektami IT
  • Tworzenie użytecznych specyfikacji funkcjonalnych
  • Planowanie harmonogramu realizacji projektu
  • Testowanie i usuwanie błędów
  • Tajniki skutecznej rekrutacji
  • Korzystanie z rozwiązań open source
  • Dobór odpowiedniej technologii

Naucz się skutecznie zarządzać projektami,
w których dotychczas brałeś udział jako programista.









Luke Hohmann
Więcej niż architektura oprogramowania

Przygotuj projekt systemu informatycznego,
który naprawdę spełni oczekiwania użytkowników

  • Wybierz technologię, platformę sprzętową i model licencjonowania
  • Zadbaj o funkcjonalność i łatwość rozbudowy systemu
  • Zabezpiecz system przed piractwem, kradzieżą i utratą danych

Termin "architektura oprogramowania" kojarzy się zwykle z doborem języka programowania, wzajemnymi zależnościami między komponentami powstającego systemu informatycznego, wyborem platformy bazodanowej i zaplanowaniem innych elementów związanych wyłącznie z zagadnieniami technicznymi. Tymczasem w opisie architektury systemu nie wolno pomijać także innych kwestii: modelu licencjonowania, sposobu wdrażania i konserwacji systemu, a przede wszystkim jego użyteczności. Te pozornie niezwiązane z projektem elementy mogą mieć duży wpływ na powodzenie przedsięwzięcia, jakim jest stworzenie i sprzedaż oprogramowania. Odpowiednio przygotowany projekt systemu informatycznego powinien więc obejmować zarówno zagadnienia techniczne, jak i ekonomiczne.

Książka "Więcej niż architektura oprogramowania" to poradnik, dzięki któremu stworzenie odpowiedniej relacji między technologią a biznesem jest łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać. Może się przydać zarówno menedżerowi, jak i programiście. Autor książki, doświadczony kierownik projektów i twórca oprogramowania, przedstawia związki między zagadnieniami technicznymi a innymi aspektami. Znajdziesz w niej opisy dobrych i skutecznych rozwiązań oraz zaczerpnięte z rynku przykłady planowania produkcji oprogramowania.

  • Znaczenie architektury oprogramowania
  • Zarządzanie oprogramowaniem jako produktem
  • Modele licencjonowania
  • Wykorzystywanie obcych technologii w projekcie
  • Wdrażanie systemu
  • Obsługa techniczna
  • Dobór marki
  • Funkcjonalność i łatwość obsługi
  • Zabezpieczanie aplikacji

Sprawy z pozoru mało ważne często powodują największe problemy. Nie ignoruj ich. Pracuj nad projektem kompleksowo.













Jeff Hawkins, Sandra Blakeslee
Istota inteligencji

Fascynująca opowieść o ludzkim mózgu i myślących maszynach

  • Dowiedz się, czym jest sztuczna inteligencja i jak działają sieci neuronowe
  • Poznaj mechanizmy zapamiętywania funkcjonujące w ludzkim mózgu
  • Naucz się kierować swoją świadomością

Od lat naukowcy próbują odtworzyć działanie ludzkiego mózgu w maszynach. Sztuczna inteligencja, sieci neuronowe, algorytmy automatycznego wnioskowania -- to wszystko owoce tych prób. Jednak żadne z tych rozwiązań nie spełniło pokładanych w nim oczekiwań. Dlaczego? Czy błąd tkwi w nieprawidłowym doborze parametrów sieci neuronowych i błędnej implementacji algorytmów, czy może w fakcie, że próbuje się zamodelować inteligencję bez dokładnego poznania jej tajemnic? Czy jeśli dowiemy się, jak działa nasza inteligencja, będziemy w stanie zbudować prawdziwe "myślące maszyny"?

Dzięki lekturze książki "Istota inteligencji" poznasz odpowiedzi na te pytania. Jeff Hawkins -- założyciel firm Palm Computing oraz Handspring -- przedstawia w niej najnowsze osiągnięcia grup badawczych zajmujących się analizowaniem mechanizmów kierujących naszą inteligencją, udowadnia, że inteligencja to zdolność mózgu do przewidywania przyszłości przez analogię do przeszłych zdarzeń. Dowiesz się, czym jest inteligencja, jak działa mózg i jak ta wiedza pozwoli zbudować inteligentne maszyny, które nie tylko dorównają możliwościom człowieka, ale nawet je przekroczą.

  • Algorytmy sztucznej inteligencji
  • Działanie sieci neuronowych
  • Funkcjonowanie pamięci w mózgu
  • Modele ludzkiej inteligencji
  • Zadania kory mózgowej
  • Powiązania świadomości i zmysłów artystycznych z inteligencją
  • Nowe kierunki badań nad inteligencją

Poznaj przyszłość badań nad sztuczną inteligencją.







Eric S. Raymond
UNIX. Sztuka programowania

UNIX to nie tylko system operacyjny, to także społeczność i kultura

  • Obszerne omówienie niezliczonych problemów związanych z programowaniem w systemie Unix
  • Niekonwencjonalne przedstawienie kulturotwórczych aspektów programowania
  • Wszechstronny opis sprawdzonych reguł i wzorców projektowych
  • Wnioski wypływające z historii Uniksa i jego porównanie z innymi systemami operacyjnymi
  • Liczne "studia przypadków" (case studies) przedstawiające komponenty systemu Unix w kontekście programistycznym
  • Omówienie problematyki przenośności i wieloplatformowości oprogramowania

Unix to nie tylko system operacyjny; to także kultura i tradycja. Grzechem wielu programistów są programy spełniające wprawdzie swe funkcje, lecz zaprojektowane w pośpiechu, niedbale, a przez to trudne w utrzymaniu i rozwoju, oporne przy przenoszeniu na inną platformę i (z biegiem czasu) nieczytelne nawet dla swych autorów. Na temat dobrego programowania napisano już bardzo wiele; z tej książki dowiesz się nie tylko tego, jakie rozwiązania programistyczne warto poznać i naśladować, lecz także -- dlaczego warto to robić.

Ta książka zawiera sporą dawkę wiedzy, lecz jej treść koncentruje się przede wszystkim na doświadczeniu programistycznym. Programowanie przestaje być tylko dyscypliną techniczną, a staje się zagadnieniem o charakterze kulturotwórczym. Doceniając należycie ten fakt, autor nie ogranicza się do technicznego wykładu. Prezentuje poszczególne aspekty profesjonalnego projektowania i implementacji programów w kontekście filozofii i historii Uniksa z jednej strony, a społecznymi uwarunkowaniami kultury uniksowej z drugiej.

Warto przeczytać tę książkę także z tej przyczyny, że mało który podręcznik dla programistów dostarcza tyle historii, folkloru i dygresji -- elementów co prawda niekoniecznych z punktu widzenia meritum (choć i nad tą kwestią można by długo dyskutować), lecz znakomicie uprzyjemniających lekturę i być może ułatwiających zrozumienie tego, co w "suchym", technicznym tekście może nieraz wydawać się zagadkowe.

Jeżeli więc jesteś programistą (niekoniecznie w systemie Unix) albo tylko interesują Cię zagadnienia związane z programowaniem, niniejsza książka z pewnością będzie stanowić interesującą lekturę, a być może również skłoni Cię do spojrzenia w inny sposób na swą codzienną pracę.

  • Koncepcja oprogramowania open source
  • Zagadnienia przenośności i wieloplatformowości programów
  • Podstawy filozofii uniksowej
  • Geneza oraz historia Uniksa, Linuksa i oprogramowania open source
  • Zalety modularności i przezroczystości projektu
  • Metody optymalizacji programów
  • Narzędzia programistyczne: edytory, makrogeneratory, debuggery, systemy kontroli wersji, programy dokumentujące itp.
  • Zagadnienia związane z licencjonowaniem programów
  • Podstawowe cechy Uniksa w kontekście innych popularnych systemów operacyjnych
  • Możliwości Uniksa i stojące przed nim zagrożenia

O autorze:
Eric S. Raymond zajmuje się programowaniem w systemie Unix od 1982 roku, jest rzecznikiem oprogramowania open source i ambasadorem "społeczności open source".
[więcej...]







Sharon Allen
Modelowanie danych

Modelowanie danych to umiejętność stosunkowo rzadko poszukiwana na rynku. Firmy chętniej zatrudniają programistów i administratorów baz danych. Jednak zaprojektowanie efektywnych mechanizmów przechowywania danych ma duże znaczenie przy tworzeniu korporacyjnych aplikacji bazodanowych. Dopiero w sytuacji, gdy systemy zaczynają działać niewłaściwie, okazuje się, że przyczyną jest niepoprawny projekt bazy danych. Odpowiednio przeprowadzony proces modelowania danych może ułatwić rozwiązywanie problemów z aplikacją.

Książka "Modelowanie danych" to wyczerpujące omówienie tego procesu i niezbędne źródło wiedzy dla każdego projektanta baz danych, który chce opracować wydajny i niezawodny system. Przedstawia modelowanie oparte na modelu relacyjnym, jego matematyczne podstawy i praktyczne wdrożenia. Czytając tę książkę, poznasz różne typy modeli. Dowiesz się, jaki poziom szczegółowości reprezentuje każdy z nich i jak je zaimplementować w konkretnych projektach informatycznych.

W książce omówiono także:

  • Cykl istnienia danych
  • Podstawowe pojęcia modelowania relacyjnego
  • Reguły Codda dotyczące relacyjnych baz danych
  • Normalizacja danych
  • Analiza logiczna i fizyczna
  • Modelowanie procesów biznesowych
  • Tworzenie modelu logicznego
  • Przekształcanie modelu logicznego w fizyczny
  • Stosowanie metadanych
  • Praktyki modelowania danych

Dzięki wiadomościom z tej książki staniesz się specjalistą w zakresie modelowania danych.







Cameron Newham, Bill Rosenblatt
bash. Wprowadzenie

Kompletny przewodnik po programowaniu powłoki Uniksa

  • Konfigurowanie środowiska tekstowego
  • Tworzenie skryptów powłoki
  • Administrowanie powłoką bash

Powłoka to pierwszy element systemów uniksowych, z którym spotykają się użytkownicy. Pod nazwą "powłoka" kryje się tekstowy interfejs użytkownika -- przez długi czas jedyny sposób komunikacji z systemem. Powłoki to samodzielne narzędzia, odseparowane od właściwego systemu. Z tego właśnie powodu dostępne są różne ich wersje. Dziś, mimo rozpowszechnienia środowisk graficznych, powłoki nadal są wykorzystywane. Dzięki nim można w prosty sposób zrealizować zadania związane z przetwarzaniem plików tekstowych i zawartych w nich danych. Znajomość zagadnień związanych z programowaniem powłoki, szczególnie tej najpopularniejszej -- bash, może przydać się każdemu administratorowi Linuksa.

"bash. Wprowadzenie" to książka przedstawiająca tajniki najnowszej wersji powłoki bash (Bourne Again Shell). Przeznaczona jest zarówno dla tych użytkowników systemów uniksowych, którzy wykorzystują powłokę w charakterze interfejsu użytkownika, jak i dla tych, którzy stosują ją w roli narzędzia programistycznego. Niniejsza pozycja opisuje sposób instalowania i konfigurowania powłoki bash, jej zaawansowane mechanizmy, takie jak historia poleceń oraz zagadnienia związane z tworzeniem skryptów powłoki. Zawiera informacje dotyczące pisania programów oraz usuwania z nich błędów. Administratorzy systemów znajdą tu cenne porady związane z zarządzaniem powłoką bash na potrzeby użytkowników systemów.

  • Podstawy pracy z powłoką bash
  • Edytory emacs i vi
  • Dostosowywanie środowiska do własnych potrzeb
  • Definiowanie zmiennych powłoki
  • Wyrażenia warunkowe
  • Operacje wejścia i wyjścia
  • Sterowanie działaniem procesów
  • Usuwanie błędów ze skryptów
  • Administrowanie powłoką bash

Każdy użytkownik Linuksa oraz innych systemów z rodziny Unix znajdzie tu bardzo wartościowe informacje.







Randall Hyde
Profesjonalne programowanie. Część 1. Zrozumieć komputer

Chcesz zostać programistą doskonałym?
Zacznij od poznania szczegółów działania komputera

  • Zapis wartości liczbowych oraz arytmetyka zmiennoprzecinkowa i binarna
  • Organizacja dostępu do pamięci komputera
  • Proces wykonywania programu oraz operacje wejścia i wyjścia

Kod napisany przez profesjonalnego programistę jest wydajny i efektywny. Aby tworzyć wydajny kod, należy poznać architekturę komputera i sposób, w jaki program jest wykonywany. Zrozumienie tego, w jaki sposób komputer realizuje kolejne instrukcje programu i jak słowa kluczowe języków wysokiego poziomu są przenoszone na rozkazy procesora, jest kluczem do napisania kodu, który po skompilowaniu da szybko i bezbłędnie działający program.

"Profesjonalne programowanie. Część 1. Zrozumieć komputer" to pierwszy tom serii książek przeznaczonych dla tych programistów, którzy chcą podnieść swoje kwalifikacje. Przedstawia wewnętrzną architekturę komputera od strony, której znajomość jest niezbędna programiście. Opisuje sposoby zapisu wartości liczbowych i tekstów, działania na liczbach binarnych i zmiennoprzecinkowych oraz logikę Boole’a. Czytając tę książkę, dowiesz się, w jaki sposób procesor przetwarza rozkazy asemblera, jak odbywa się dostęp do danych zapisanych w pamięci oraz jak przesyłane są dane do i z urządzeń zewnętrznych.

  • Zapis liczb w systemie binarnym, ósemkowym i szesnastkowym
  • Działania na liczbach binarnych i zmiennoprzecinkowych
  • Sposoby reprezentacji danych znakowych
  • Organizacja pamięci i tryby adresowania
  • Złożone typy danych
  • Projektowanie układów cyfrowych i logika Boole’a
  • Architektura procesora i rozkazy asemblera
  • Operacje wejścia i wyjścia

Jeśli chcesz, aby napisane przez Ciebie oprogramowanie budziło podziw, koniecznie przeczytaj tę książkę.







Z. Huzar, Z. Fryźlewicz, I. Dubielewicz, B. Hnatk
Ada 95

Ada 95 jest uniwersalnym językiem programowania przeznaczonym do tworzenia dużych systemów oprogramowania. Język jest międzynarodowym standardem, rekomendowanym przez ISO (International Organization for Standardization) oraz przez IEC (International Electrotechnical Commision). Ada 95, podobnie jak jej poprzednia wersja Ada 83, powstała pod auspicjami Departamentu Obrony USA. Obecnie jest głównym językiem programowania używanym do tworzenia oprogramowania dla potrzeb przemysłu zbrojeniowego USA oraz NATO.

Książka jest przeznaczona dla informatyków, w szczególności dla programistów i projektantów oprogramowania systemów wbudowanych. Celem podręcznika jest przedstawienie głównych konstrukcji Ady 95 i ukazanie związanych z nimi koncepcji tworzenia oprogramowania.

Dalsza część rozdziału jest krótkim przeglądem konstrukcji języka. W szczególności, zwraca się uwagę na te elementy Ady 95, których nie zawierała Ada 83. Część ta, przy pierwszym czytaniu, może być pominięta; można do niej wrócić, jako do pewnego podsumowania, po przestudiowaniu podręcznika.

Układ podręcznika jest warstwowy. Pierwszą, podstawową warstwę wyznaczają rozdziały 2-10, które przedstawiają sekwencyjną część języka. Znajomość tej części języka wystarcza do tradycyjnego programowania strukturalnego.

Rozdział 11 wyznacza warstwę sekwencyjnego programowania obiektowego, a rozdział 12 - warstwę programowania współbieżnego. Rozdział 13, zawierający kilka przykładowych programów, jest pewnego rodzaju podsumowaniem wcześniejszych rozdziałów. Następne warstwy odnoszące się do programowania systemowego, systemów czasu rzeczywistego i programowania rozproszonego opisują odpowiednio rozdziały 14, 15 i 16.

Rozdział 17 jest poświęcony omówieniu standardowych i przeglądowi specjalistycznych bibliotek Ady 95.

Ostatni rozdział 18 nie dotyczy języka lecz środowiska programistycznego ObjectAda. Jest to jedno z pierwszych profesjonalnych środowisk implementujących jądro i aneksy A-D normy języka.

  • Jednostki leksykalne
  • Typy
  • Deklaracje i wyrażenia
  • Instrukcje
  • Podprogramy
  • Wyjątki
  • Typy wskaźnikowe
  • Pakiety
  • Struktura programów
  • Mechanizmy programowania obiektowego
  • Zadania i obiekty chronione
  • Przykładowe programy
  • Mechanizmy programowania systemowego
  • Mechanizmy programowania systemów czasu rzeczywistego
  • Mechanizmy programowania systemów rozproszonych
  • Biblioteki standardowe i specjalizowane
  • środowisko programistyczne ObjectAda
  • Słowniczek terminów
  • Składnia języka
  • Atrybuty
  • Pragmy







Bartłomiej Zieliński
Układy mikroprocesorowe. Przykłady rozwiązań

Książka prezentuje podstawy konstrukcji urządzeń cyfrowych i mikroprocesorowych. Zawiera ona omówienia wybranych układów scalonych małej, średniej i dużej skali integracji oraz liczne przykłady ich zastosowań. Pewne zdziwienie czytelnika może wprawdzie budzić dobór mikroprocesorów do ilustracji niektórych zagadnień (są to mikroprocesory 8-bitowe Z-80, 8048 i 8051). Jeżeli jednak głębiej przyjrzeć się współczesnym układom mikroprocesorowym, okazuje się, że podstawowe techniki konstrukcyjne -- a takie właśnie prezentuje książka -- mimo upływu 20 lat, pozostały niezmienione.

W poszczególnych rozdziałach znajdziesz:

  • podstawowe właściwości elektryczne układów cyfrowych oraz zasady ich stosowania;
  • funkcje wybranych cyfrowych układów scalonych małej i średniej skali integracji oraz różnorodne przykłady ich zastosowań;
  • wyprowadzenia wybranych mikroprocesorów 8-bitowych (Z-80, 8048, 8051) oraz zasady konstrukcji jednostki centralnej z ich wykorzystaniem;
  • pamięci stałe (ROM, PROM, EPROM, EEPROM) oraz statyczne (SRAM) oraz zasady tworzenia bloków pamięci o zadanej organizacji;
  • pamięci dynamiczne (DRAM) oraz zasady tworzenia bloków pamięci dynamicznej;
  • programowalne układy równoległego wejścia-wyjścia (8255, Z-80 PIO) oraz ich zastosowanie do sterowania klawiaturą i wyświetlaczem;
  • programowalne układy czasowo-licznikowe (8253, Z-80 CTC) oraz ich zastosowanie do pomiaru zależności czasowych;
  • zasady tworzenia złożonych układów wejścia-wyjścia oraz dołączania ich do różnych typów mikroprocesorów.
Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków takich, jak informatyka, elektronika czy automatyka. Może być również wykorzystana przez uczniów techników elektronicznych, a także przez wszystkich zainteresowanych podstawami konstrukcji sprzętu komputerowego.







Jeff Forristal, Julie Traxler
Hack Proofing Your Web Applications. Edycja polska

Wyczerpujący przewodnik wprowadzający w arkana tworzenia bezpiecznych aplikacji WWW. Twórca aplikacji WWW nie może sobie pozwolić na to, by jego dzieła były wrażliwe na ataki hakerów.

Zacznij więc myśleć jak haker, a luki w bezpieczeństwie natychmiast się ujawnią. Dzięki tej książce nauczysz się analizować metody stosowane do włamań i ataków na witryny WWW. Będziesz mógł następnie wykorzystać tę wiedzę, by zapobiegać atakom.

  1. Powstrzymaj hakera myśląc tak, jak on.
    Poznaj sposoby włamania na Twoją własną witrynę i naucz się zapobiegać różnym rodzajom ataków.
  2. Nie bądź maszynką do kodowania.
    Poznaj zasady prowadzące do twórczego pisania aplikacji.
  3. Poznaj ryzyko związane z kodem przenośnym.
    Zdobądź wiedzę o tym, w jaki sposób kod przenośny wpływa na bezpieczeństwo po stronie klienta i jak tworzyć bezpieczny kod.
  4. Pisz bezpieczne skrypty CGI.
    Poznaj zalety skryptów CGI i opanuj zasady tworzenia bezpiecznych skryptów.
  5. Naucz się efektywnie śledzić wykonanie programu.
    Dowiedz się, jak analizować wykonanie programu, by wykryć jego słabe punkty.
  6. Zabezpiecz swoje aplikacje.
    Opanuj podstawy PKI i zobacz, jak zastosować je w aplikacjach WWW.
  7. Bezpieczne ActiveX.
    Poznaj metodologię tworzenia bezpiecznych kontrolek ActiveX.
  8. Zabezpiecz swój kod.
    Dowiedz się, jak pisać bezpieczny kod w XML-u, ColdFusion, Javie i innych językach!
  9. Pracuj zgodnie z planem bezpieczeństwa.
    Postępuj zgodnie z wytycznymi dotyczącymi analizy kodu i poznaj jego słabe punkty.
W książce omówiono m.in.
  • Najlepsze zabezpieczania aplikacji WWW
  • Zagadnienia bezpieczeństwa w projektowaniu
  • Ostrzeżenia o niebezpieczeństwie
  • Technologie XML, Java, ColdFusion oraz skrypty CGI.
  • Witryny poświęcone hakerom
  • Narzędzia i pułapki
  • Pięć faz włamania
  • Rodzaje ataków hakerskich
  • Niezbędne etapy działania przy ocenie ryzyka
  • Automatyczne narzędzia skanujące







Andrew S. Tanenbaum
Strukturalna organizacja systemów komputerowych. Wydanie V

Doskonałe omówienie zasad działania współczesnych komputerów

  • Dowiedz się, jak działają procesory i magistrale
  • Poznaj reguły algebry logiki
  • Odkryj tajemnice współczesnych systemów operacyjnych

Dla większości użytkowników komputerów, nawet tych, dla których komputer jest narzędziem pracy, wiedza o tym urządzeniu kończy się na umiejętności instalowania i uruchamiania aplikacji. Współczesne, intuicyjne systemy operacyjne, technologie maksymalnie upraszczające pracę z komputerem, łatwe w obsłudze aplikacje -- wszystko to powoduje, że znajomość zasad funkcjonowania komputerów wydaje się nam niepotrzebna. Tymczasem taka wiedza może okazać się przydatna nie tylko specjaliście, ale również zwykłemu użytkownikowi. Dzięki niej twórcy aplikacji są w stanie zoptymalizować ich działanie i zrozumieć przyczyny błędów, projektanci urządzeń peryferyjnych wybrać najlepszy sposób komunikacji swojego produktu z komputerem, a osoby zainteresowane kupnem nowego sprzętu dokonać świadomego wyboru.

W książce "Strukturalna organizacja systemów komputerowych. Wydanie V" zaprezentowano system komputerowy w ujęciu hierarchicznym, jako zespół zależnych od siebie warstw. Poznajemy go, poczynając od poziomu "logiki cyfrowej", poprzez mikroarchitekturę i poziom maszynowy, aż do poziomu systemu operacyjnego i języka asemblera. Książka przedstawia również historię rozwoju komputerów, zadania systemów operacyjnych, zasady programowania w języku maszynowym oraz architektury najpopularniejszych procesorów.

  • Procesory i pamięć operacyjna
  • Wykonywanie rozkazów języka maszynowego
  • Operacje wejścia i wyjścia
  • Arytmetyka cyfrowa
  • Magistrale ISA, PCI oraz PCI Express
  • Przetwarzanie danych przez procesory
  • Programowanie w języku asemblera
  • Działanie systemów operacyjnych
  • Przetwarzanie rozproszone i obliczenia równoległe

Dowiedz się jak działa Twój komputer.













Greg Wilson
Przetwarzanie danych dla programistów

Przetwarzanie danych to czynność, którą programiści na całym świecie wykonują niemal codziennie. Konwersja danych pomiędzy systemami informatycznymi, zmiana formatów plików tekstowych, przeszukiwanie logów serwerów WWW -- to wszystko można nazwać przetwarzaniem danych. Znajomość technik, dzięki którym takie procesy odbywają się szybko i efektywnie, to jedna z najważniejszych umiejętności programisty. Trudnością może okazać się brak jednego uniwersalnego sposobu przetwarzania danych. Do każdego typu problemu należy podejść w sposób indywidualny, próbując rozłożyć go na sekwencję prostych przekształceń, łatwych do implementacji i testowania.

Czytając książkę "Przetwarzanie danych dla programistów", poznasz metody rozwiązywania problemów programistycznych związanych z konwersją danych różnego typu. Nauczysz się analizować istotę zagadnienia i dobierać najbardziej optymalny sposób realizacji zadania. Dowiesz się, jak w systemach Unix/Linux wykorzystać wyrażenia regularne i powłoki tekstowe do przetwarzania danych tekstowych. Przeczytasz o użytecznych, lecz często niedocenianych cechach języków Java i Python oraz innych języków programowania. Przekonasz się, że mimo rozbieżności pomiędzy różnymi typami danych istnieje kilka ogólnych wzorców, które powtarzają się w wielu zastosowaniach niezależnie od użytego języka programowania lub detali implementacyjnych.

  • Przetwarzanie danych tekstowych za pomocą powłoki Uniksa
  • Stosowanie wyrażeń regularnych
  • Analiza dokumentów XML
  • Pakowanie i rozpakowywanie danych binarnych
  • Zapytania w relacyjnych bazach danych
  • Testowanie mechanizmów konwersji danych

Opanuj jedną z podstawowych umiejętności profesjonalnego programisty.













Adam Barr
Znajdź błąd. Sztuka analizowania kodu

Wyszukiwanie błędów w kodzie to czynność, którą programiści wykonują niemal równie często, jak pisanie kodu. Narzędzia do wykrywania i poprawiania błędów tylko częściowo rozwiązują problem. W wielu przypadkach błąd nie tkwi w nieprawidłowo sformułowanym poleceniu lub źle zdefiniowanej zmiennej, ale w miejscu, którego nawet najlepsze narzędzie nie znajdzie. Programista musi się nauczyć samemu bronić przed ukrytymi pomyłkami i nieprzyjemnymi niespodziankami. Błędy trzeba znaleźć, zanim one znajdą nas.

Książka "Znajdź błąd. Sztuka analizowania kodu" to zbiór 50 programów napisanych w językach Perl, C, Java, Python i asembler x86. Każdy z nich zawiera jeden, trudny do znalezienia, ale jak najbardziej realistyczny błąd. Wykrycie go wymaga przewidzenia sposobu, w jaki program będzie wykonywany, i prześledzenia krok po kroku jego działania. Każdy przykład opatrzony jest wskazówkami pomocnymi przy wyszukiwaniu błędów. Książka przedstawia sposoby analizowania programów i przewidywania miejsc, w których może wystąpić błąd.

  • Klasyfikacja błędów
  • Metody analizy kodu
  • Błędy w programach w języku C
  • Analiza aplikacji napisanych w języku Python
  • Wyszukiwanie błędów w programach w języku Java
  • Programy w języku Perl i asembler x86

Wykonując zadania zawarte w tej książce, nie tylko nauczysz się odnajdywać błędy, ale także udoskonalisz swoje umiejętności w zakresie pisania aplikacji.







Adrian Kingsley-Hughes, Kathie Kingsley-Hughes
Programowanie. Od podstaw

Przystępny kurs programowania dla wszystkich

  • Poznaj najpopularniejsze języki programowania
  • Zorganizuj sobie pracę przy tworzeniu aplikacji
  • Napisz własny program
  • Przetestuj aplikacje i usuń błędy

Mimo dynamicznego rozwoju informatyki wśród większości użytkowników komputerów nadal istnieje przekonanie, że programowanie jest zajęciem dla wybrańców posiadających ogromną i niemal tajemną wiedzę. Tymczasem pisanie programów to umiejętność, którą może opanować każdy. Oczywiście nauka programowania wymaga poznania wielu zagadnień teoretycznych i praktycznych, ale nie wymaga od osoby uczącej się żadnych niezwykłych umiejętności. Każdy może poznać zasady pisania programów, zarówno dla celów hobbystycznych, jak i zawodowych.

Książka "Programowanie. Od podstaw" to podręcznik programowania przeznaczony dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją komputerową przygodę. Zawiera uniwersalne wiadomości przydatne każdemu programiście niezależnie od tego, co i w jakim języku będzie tworzyć. Czytając ją, poznasz wady i zalety różnych języków programowania, sposoby realizacji typowych zadań programistycznych i metody testowania aplikacji. Dowiesz się, jak komputery przechowują informacje, jakie systemy liczbowe wykorzystuje się w programowaniu i jakie narzędzia będą Ci potrzebne podczas pracy. Zdobędziesz solidne podstawy, które pozwolą Ci na dalsze rozwijanie swoich umiejętności.

  • Sposób interpretacji kodu źródłowego przez komputer
  • System binarny i szesnastkowy
  • Warsztat pracy programisty
  • Komentarze w kodach programów
  • Definiowanie zmiennych
  • Instrukcje warunkowe
  • Testowanie i usuwanie błędów
  • Projektowanie interfejsów użytkownika
  • Operacje na plikach
  • Wykorzystywanie rejestru Windows
  • Zarządzanie wersjami kodu
  • Kompilacja

Przekonaj się, że programowanie nie jest trudne.







Al Williams
Programowanie Windows 2000. Czarna księga

Kompletny przewodnik programisty opisujący możliwości Windows 2000.

Nowy system oferuje wiele specjalnych elementów, dzięki którym twoje programy mogą działać lepiej. Jednak wielu programistów nie stosuje ich, używając konkurencyjnego oprogramowania. Nie pozwól, by tak było w twoim przypadku. Jeśli nie wykorzystujesz w pełni wielozadaniowości, synchronizacji, komunikacji między procesami zarządzania pamięcią wirtualną -- nie wykorzystujesz w pełni możliwości Windows 2000.

W tej książce weteran Windows, Al Williams, przekaże ci wszystko, co powinieneś wiedzieć. Ta książka ułatwi:

  • Wykorzystywanie procesów, wątków i włókien do uzyskania najwyższej możliwej wydajności;
  • Synchronizowanie programów za pomocą semaforów, muteksów oraz sekcji krytycznych, co w przypadku wielozadaniowości ma podstawowe znaczenie;
  • Komunikację pomiędzy procesami, wykorzystując kanały, RPC, gniazda poczty i inne techniki;
  • Korzystanie z takich operacji wejścia-wyjścia, dzięki którym wyeliminowano konieczność oczekiwania na te operacje przez program;
  • Korzystanie z zaawansowanego zarządzania pamięcią i sterowanie pamięcią wirtualną w Windows;
  • Poznanie Rejestru -- rejestrowanie zdarzeń, zgłaszanie błędów oraz zabezpieczenia;
  • Zapoznanie się z rozszerzeniami powłoki oraz konsolą MMC (Microsoft Management Console), a także z wykorzystywaniem biblioteki ATL (ActiveX Template Library);
  • Przystosowanie programu do pracy w Internecie;
  • Pisanie aplikacji konsoli, które ułatwiają wykonywanie prostych zadań;
  • Tworzenie usług zapewniających kontrolę nad systemem nawet wtedy, gdy nie jest do niego zalogowany żaden użytkownik.
Co w tej książce znajdziesz dla siebie?
  • Sposoby pełnego wykorzystania możliwości Windows 2000, prowadzące do powstania wydajniejszych i lepszych procesów;
  • Kompletny przewodnik pomagający w zrozumieniu zaawansowanych funkcji systemu Windows 2000 obejmujący opis komunikacji pomiędzy procesami, wielozadaniowość, zabezpieczenia i problemy związane z siecią.
Ta książka została napisana dla:
  • programistów tworzących systemowe aplikacje i narzędzia;
  • twórców oprogramowania, którzy chcieliby jak najlepiej wykorzystywać możliwości Windows 2000.







Don Taylor, Jim Mischel, Tim Gentry
Kylix. Czarna księga

Poznaj praktyczne przyklady programowania Linuksa z użyciem Kyliksa.

Kylix, pierwsze narzędzie typu RAD (Rapid Application Development) dla systemu operacyjnego Linux jest środowiskiem projektowym dla programowania aplikacji graficznego interfesju użytkownika (GUI), aplikacji WWW oraz baz danych. Napisana przez doświadczonych programistów, ta książka jest po prostu obowiązkową pozycją dla każdego programisty Kyliksa.

Kylix Power Solutions ma dwa główne cele: jak najszybciej zapoznać cię z programowaniem Linuksa oraz dostarczyć gotowych, sprawdzonych rozwiązań najczęściej występujących programistycznych problemów. Przedstawione przykłady obejmują szeroki zakres zagadnień, od kontrolowania KDE po wzajemną komunikację między procesami. Każdy przyklad obejmuje szczegółowe omówienie zagadnienie i zawiera kod źrodlowy programu wykorzystującego omawianą strategię.

Ta książka pomoże Ci w:

  • Jak najlepszym wykorzystaniu Kyliksa, bezpośrednio po wyjęciu z opakowania.
  • Poznaniu zasadniczych różnic pomiędzy programowaniem w Linuksie i w Windows -- i to w rekordowo krótkim czasie.
  • Uruchamianiu, kontrolowaniu, zamykaniu i komunikowaniu się z innymi aplikacjami z wnętrza swoich programów.
  • Programowym ustawianiu i modyfikowaniu systemowych uprawnień Linuksa.
  • Monitorowaniu procesów w systemie.
  • Użyciu systemowego programu cron do układania harmonogramów zadań administracyjnych.
  • Implementowaniu wspólnych bibliotek obiektów.
  • Tworzenie modułów interfejsu Pascala dla istniejących bibliotek języka C.
  • Tworzeniu własnego systemu pomocy -- włącznie z własną przeglądarką.
  • Rozwiązywaniu codziennych programistycznych problemów w Kyliksie.
Co znajdziesz w tej książce dla siebie:

  • Przegląd systemu operacyjnego Linux, w porównaniu z Windows.
  • Wprowadzenie do języka C dla programistów Pascala.
  • Przykłady rozwiązań różnorodnych programistycznych problemów Linuksa i Kyliksa, wraz z omówieniami i przykładami kodu.
Ta książka powstała dla:

  • Programistów Delphi przenoszących się do Kyliksa.
  • Programistów Visual Basica chcących przenieść swoje programy do Linuksa.
  • Obecnych programistów Linuksa chcących tworzyć aplikacje graficznego interfejsu użytkownika.







John Paul Mueller
COM+. Kompendium programisty

Dzięki tej książce odkryjemy świat modelu COM+ oraz zrozumiemy cel i zastosowanie różnych zawartych w nim technologii. Po lekturze zrozumiesz, że wiele z tej aury złożoności, która otacza COM+, bierze się jedynie z faktu konsolidacji technologii dostępnych obecnie w oddzielnych pakietach i wprowadzenia dodatkowych usprawnień, które ułatwiają tworzenie aplikacji COM w porównaniu ze stanem obecnym.

Szczegółem, który odróżnia tę książkę od innych, jest zbliżenie się do rzeczywistości przy prezentowaniu modelu COM+. Oznacza to pracę z rzeczywistymi przykładami programów, które powinny pomóc Ci szybciej rozpocząć pracę z COM+. Jednym z ważniejszych rodzajów aplikacji używanych w zastosowaniach biznesowych jest baza danych -- to właśnie aplikację tego typu stworzymy najpierw, a następnie będziemy ją usprawniać na wiele różnych sposobów. Przykładowa baza danych korzysta z wielu tabel. Prześledzimy dokładnie wszystkie etapy projektu wymagane do stworzenia zarówno samej bazy danych, jak i aplikacji zarządzającej nią. Część tego procesu będzie wymagała napisania i zastosowania komponentu działającego po stronie serwera, który nie tylko uprości etap tworzenia zapytań, ale również znacznie zredukuje ruch w sieci.

COM+ nie musi być puszką Pandory, pełną trudnych do zrozumienia technologii i narzędzi, która udaremni Twoją pracę. Ta książka pomoże Ci w poznaniu nowej i ekscytującej części Windows 2000. Nauczymy się wszystkiego, co COM+ może uczynić w kierunku przeskalowania Twoich aplikacji biurowych i sieciowych do zastosowania ich na poziomie sieci WAN oraz Internetu.

Książka ta ma trzy główne cele: nauczyć teorii COM+, pokazać sposoby wykorzystania modelu w środowiskach programistycznych (ogólnego przeznaczenia i firmowych) oraz zaprezentować przykładowe programy. Rozdziały 1. -- 6. opisują teorię modelu COM+ oraz szczegóły użytkowe. Natomiast rozdziały 7. -- 10. zawierają w pełni funkcjonalne przykłady programów.







Charles Calvert, Marjorie Calvert, John Kaster, Bob Swart
Kylix. Vademecum profesjonalisty

Stworzenie przez firmę Borland Kyliksa, linuksowego odpowiednika popularnego Delphi, to jeden z kamieni milowych w rozwoju tego systemu operacyjnego. Programiści piszący aplikacje działające w systemie Linux otrzymali zintegrowane środowisko typu RAD, oparte na sprawdzonym języku ObjectPascal, umożliwiające "programowanie wizualne". Ich praca stała się odtąd szybsza i bardziej efektywna.

Książka "Kylix. Vademecum profesjonalisty" to kompletny przewodnik po Kyliksie zawierający zarówno informacje o środowisku programistycznym, jak też pełny opis języka ObjectPascal i bibliotek CLX. Nie zabrakło również prezentacji systemu Linux i jego specyficznych właściwości, która może przydać się osobom znającym już Delphi i rozpoczynającym pracę w nowym systemie operacyjnym.

Książka podzielona jest na pięć części:

  1. Prezentacja Delphi i Linuksa -- podstawy środowiska RAD, opis ObjectPascala, programowanie obiektowe, środowisko X-Window
  2. Opis biblioteki CLX -- architektura CLX, palety, tworzenie komponentów, programowanie grafiki w Kyliksie
  3. Programowanie systemowe w Linuksie -- aplikacje konsolowe, procesy i wątki
  4. Programowanie bazodanowe w Kyliksie -- DataCLX, sterowniki dbExpress, tworzenie przykładowej aplikacji
  5. Tworzenie aplikacji WWW -- serwer Apache, komponenty WebBroker
Niezależnie od tego, czy znasz już Delphi i chcesz przenieść swoje umiejętności do środowiska Linux, czy też przeciwnie, znasz dobrze Linuksa i pragniesz szybko tworzyć zaawansowane aplikacje, znalazłeś właśnie właściwy podręcznik.







Paul Clements, Rick Kazman, Mark Klein
Architektura oprogramowania. Metody oceny oraz analiza przypadków

Podstawą każdego systemu oprogramowania jest jego architektura, czyli sposób, w jaki oprogramowanie jest tworzone z niezależnie rozwijanych komponentów oraz mechanizmy interakcji i wzajemne zależności pomiędzy nimi. Jeśli system ma być tworzony przez więcej niż jedną osobę, właśnie architektura pozwala im na wzajemną komunikację. Choć architektura jest postrzegana jako jeden z najważniejszych aspektów rozwoju współczesnych systemów, to jej ewaluacja niemal nigdy nie staje się standardową częścią procesu rozwojowego.

Wykorzystując wyraźnie określone związki między decyzjami dotyczącymi architektury projektu a wynikającymi z nich właściwościami oprogramowania, niniejsza książka opisuje metody ewaluacji architektury oraz przypadki ich praktycznego zastosowania. Książka "Architektura oprogramowania. Metody oceny oraz analiza przypadków" prezentuje podstawową wiedzę pojęciową z zakresu metod oceny architektury i stanowi podręcznik opisujący krok po kroku proces takich ewaluacji przeprowadzanych w przypadku wielu organizacji rządowych i przemysłowych.

Architektura oprogramowania to gwałtownie rozwijająca się dziedzina badań i działań praktycznych w zakresie inżynierii oprogramowania. Książka prezentuje w szczególności trzy metody jej ewaluacji:

  • metodę analizy kompromisów architektonicznych (Architecture Tradeoff Analysis Method, ATAM)
  • metodę analizy architektury programowej (Software Architecture Analysis Method, SAAM)
  • czynne przeglądy projektów pośrednich (Active Reviews for Intermediate Designs, ARID)







Randima Fernando, Mark J. Kilgard
Język Cg. Programowanie grafiki w czasie rzeczywistym

Cg to kompletne środowisko programistyczne do szybkiego tworzenia efektów specjalnych i grafiki o kinowej jakości w czasie rzeczywistym dla wielu platform. Ponieważ język jest niezależny od sprzętu, programiści mogą pisać kod dla interfejsów OpenGL, DirectX oraz systemów Windows, Linux, Mac OS X, a także platform konsolowych, (Xbox) bez potrzeby korzystania z języka asemblerowego. Język Cg powstał w firmie NVIDIA Corporation przy bliskiej współpracy z firmą Microsoft® Corporation i jest kompatybilny z OpenGL API oraz językiem HLSL dla biblioteki DirectX 9.

Książka jest podręcznikiem przeznaczonym dla średnio zaawansowanych programistów. Opisuje ona zarówno sam język programowania Cg, jak i metody wielu składników nowoczesnych aplikacji bazujących na grafice trójwymiarowej.

Prezentowane w książce zagadnienia to m.in.:
  • Historia języka Cg
  • Środowisko programistyczne Cg
  • Składnia Cg i słowa kluczowe
  • Przekształcenia w przestrzeni trójwymiarowej
  • Oświetlenie bazujące na wierzchołkach i pikselach
  • Interpolacja ujęć kluczowych i system kości
  • Mapowanie środowiska
  • Mapowanie nierówności
  • Mgła, światła reflektorowe, cienie
  • Zwiększanie wydajności

"Książka ważna i na czasie: tworzenie tekstur proceduralnych na poziomie pikseli -- animowanych chmur, ognia, wody i wielu innych sztuczek -- nareszcie z ekranów kin przechodzi pod strzechy. Cała moc jest dostępna dzięki językowi przypominającemu język C, co otwiera nowy rozdział w grafice komputerowej.

Ken Perlin, Uniwersytet w Nowym Jorku













praca zbiorowa pod red. Zbigniewa Kierzkowskiego
Inteligentne metody komputerowe dla nauki, technologii i gospodarki

W książce "Inteligentne metody komputerowe dla nauki, technologii i gospodarki" poruszono zagadnienia modelowania danych, wiedzy i środowiska wirtualnego informacji. Jest ona rezultatem współpracy ośrodków krajowych i licznych grup specjalistów, którzy zajmują się badaniami dotyczącymi metod i technik służących rozwojowi kształtującego się społeczeństwa informacyjnego. Zagadnienia te nawiązują do tematyki przedsięwzięć prowadzonych przez Polski Komitet Narodowy ds. Współpracy z CODATA/ICSU przy Prezydium Polskiej Akademii Nauk, które patronuje niniejszej publikacji.

Tematyka książki wyniknęła z zestawienia dwóch pojęć: Inteligentne metody komputerowe -- IMK i wirtualna organizacja działań -- WOD. Potrzeba WOD wynika ze znaczenia wirtualnej przestrzeni informacyjnej oraz ze sposobów organizowania współpracy uczestników realizujących działania w konkretnych systemach rzeczywistych. Systemy rzeczywiste są bowiem źródłem, przedmiotem i ostatecznym weryfikatorem użyteczności danych i wiedzy. Znaczenia IMK wynika stąd, że wirtualna organizacja działań potrzebuje odpowiedniego zestawu metod i narzędzi, które są dorobkiem sztucznej inteligencji, baz danych, wiedzy, systemów rozproszonych, itp.

Książka zainteresuje każdego, kto zajmuje się postępem w stosowaniu nowoczesnych technik gromadzenia, przechowywania, przetwarzania i udostępniania informacji. Pomocna może być również w samodzielnym studiowaniu zagadnień badań -- rozwoju technologicznego -- prezentacji środowiska informacyjnego dla potrzeb nauki, technologii i gospodarki w różnorodnych globalizowanych strukturach informacyjnych. Zarysowuje perspektywę rozwoju nowego społeczeństwa i funkcjonowania przedsiębiorstw przyszłości.

Zobacz też "Wymiana informacji i interaktywne komunikowanie medialne"







praca zbiorowa pod red. Zbigniewa Kierzkowskiego, Stanisławy Kluska-Nawareckiej i Adama Sielickiego
Wymiana informacji i interaktywne komunikowanie medialne

W książce "Wymiana informacji i interaktywne komunikowanie medialne" poruszono zagadnienia modelowania systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych, integracji, eksploatacji danych i pozyskiwania wiedzy oraz budowy systemów komunikowania bezpośredniego, służących wirtualnej organizacji działań (WOD). Jest ona rezultatem współpracy ośrodków krajowych i licznych grup specjalistów, którzy zajmują się badaniami dotyczącymi metod i technik służących rozwojowi kształtującego się społeczeństwa informacyjnego.

Zagadnienia te są przedmiotem obrad kolejnych Krajowych Forów Informacji Naukowej i Technicznej, organizowanych przez Polskie Towarzystwo Informacji Naukowej (PTIN), które patronuje niniejszej publikacji. Książka nawiązuje również do tematyki współczesnych programów i prac organizacji światowych (CODATA), a także programów jednoczącej się Europy, mających na celu poszukiwanie nowych rozwiązań w przyjaznym społeczeństwie informacyjnym.

Książka zainteresuje każdego, kto zajmuje się metodami i technologiami tworzenia i użytkowania zasobów medialnych. Pomocna może być również w samodzielnym studiowaniu zagadnień diagnozowania i budowania systemów medialnych w różnorodnych globalizowanych strukturach informacyjnych.

Zobacz też "Inteligentne metody komputerowe dla nauki, technologii i gospodarki"







Zespół autorów
Python. Od podstaw

Dołącz do społeczności programistów Pythona!

  • Poznaj elementy języka
  • Zaprojektuj interfejsy użytkownika
  • Stwórz własne aplikacje sieciowe

Python to jeden z najszybciej rozwijających się języków programowania. Jest dostępny na licencji open source i posiada elastyczną, czytelną składnię. Jego możliwości pozwalają programistom na tworzenie aplikacji sieciowych, komunikację z bazami danych i zarządzanie systemami operacyjnymi. Python jest językiem wieloplatformowym, dzięki czemu napisane w nim programy można uruchamiać w różnych środowiskach i pod kontrolą różnych systemów operacyjnych. Ogromne możliwości tego języka zainspirowały duże grono entuzjastów aktywnie dzielących się wiedzą na jego temat na różnego rodzaju forach i listach dyskusyjnych. Gwarantuje to, że żadne zadane im pytanie dotyczące Pythona nie pozostanie bez odpowiedzi.

Książka "Python. Od podstaw" to podręcznik dla tych, którzy chcą opanować ten język i tworzyć w nim własne aplikacje. Dzięki niej poznasz wszystkie elementy Pythona i dowiesz się, na czym polega programowanie obiektowe. Nauczysz się przetwarzać dane tekstowe i liczbowe, tworzyć graficzne interfejsy użytkownika za pomocą GTK oraz łączyć aplikacje z bazami danych. Poznasz zasady korzystania z plików XML, pisania aplikacji internetowych i integrowania Pythona z usługami sieciowymi oraz innymi językami programowania.

Oto niektóre z zagadnień poruszanych w tej książce:

  • operacje na liczbach i ciągach znaków,
  • konstrukcje sterujące,
  • funkcje i moduły,
  • programowanie obiektowe,
  • operacje na plikach i folderach,
  • połączenia z bazami danych,
  • przetwarzanie plików XML,
  • obsługa serwerów pocztowych,
  • tworzenie własnych rozszerzeń w języku C,
  • aplikacje biznesowe,
  • usługi sieciowe,
  • integracja Pythona i Javy.







Alex Martelli, Anna Martelli Ravenscroft, David Ascher
Python. Receptury

Skarbnica wiedzy dla programistów Pythona

Python został opracowany na początku lat "90 i szybko zyskał uznanie programistów. Elastyczny i uniwersalny, pozwalał na stosowanie zasad programowania obiektowego, strukturalnego i funkcyjnego. Był i nadal jest wykorzystywany nie tylko do tworzenia skryptów, ale również przy dużych projektach, takich jak na przykład serwer aplikacji Zope. Decydując się na korzystanie z Pythona, stajemy się częścią niezwykłej społeczności programistów, chętnie pomagającej każdemu, kto chce doskonalić umiejętność posługiwania się tym językiem.

Książka "Python. Receptury" to zbiór rozwiązań problemów, z jakimi w codziennej pracy borykają się programiści korzystający z tego języka. Materiały do niej przygotowało ponad 300 członków społeczności Pythona odpowiadających na pytania zadawane na forum internetowym. Rozwiązania zostały przetestowane w praktyce, co ułatwia ich zaimplementowanie we własnych projektach.

W książce umówiono m.in.:

  • Przetwarzanie tekstów
  • Operacje na plikach
  • Programowanie obiektowe
  • Przeszukiwanie i sortowanie
  • Łączenie skryptów z bazami danych
  • Testowanie i usuwanie błędów
  • Programowanie wielowątkowe
  • Realizację zadań administracyjnych
  • Obsługę interfejsów użytkownika
  • Tworzenie aplikacji sieciowych
  • Przetwarzanie dokumentów XML

Każdy programista Pythona, niezależnie od umiejętności,
znajdzie w tej książce coś dla siebie.







Mark Lutz, David Ascher
Python. Wprowadzenie

Niniejsza książka stanowi wprowadzenie do języka Python. Jest to popularny język programowania obiektowego, używany zarówno w programach działających samodzielnie, jak i w skryptach obejmujących różne dziedziny zastosowań. Python jest bezpłatny, przenośny, bardzo wydajny i wyjątkowo łatwy w użyciu. Bez względu na to, czy ktoś jest nowicjuszem w programowaniu, czy też profesjonalistą, celem tej książki jest szybkie zapoznanie go z istotą języka Python.

Tekst niniejszej książki obejmuje podstawy języka Python; celowo zawęziliśmy jej zakres tematyczny, mając na uwadze łatwość korzystania z niej i jej objętość. Mówiąc inaczej: prezentacja materiału koncentruje się wokół zasadniczych koncepcji i czasem bywa odpowiednio uproszczona. Dlatego właśnie niniejsza książka stanowi znakomity opis języka Python, zarówno jeśli chodzi o wprowadzenie, jak i dalsze, bardziej zaawansowane etapy.

Pomimo tak ograniczonego celu książki (a może właśnie dlatego) sądzimy, że będzie ona dla czytelnika pierwszą wielką lekturą na temat programowania w języku Python. Można się z niej nauczyć wszystkiego, co jest potrzebne w początkowej fazie samodzielnego tworzenia przydatnych programów i skryptów w Pythonie. Po zakończeniu lektury Czytelnik nie tylko będzie znał sam język, ale także będzie wiedział, jak go zastosować w codziennych zadaniach. Książka daje także dobre przygotowanie do podjęcia bardziej zaawansowanych tematów, które programista spotka w swojej praktyce.







e-targ.pl |Motoryzacja| Książki | Zabawki | Obuwie | Ubrania